Το τρένο που ενώνει τη Θράκη

0

Το παρθενικό του ταξίδι με οδηγό τον Θρακιώτη υπουργό Μεταφορών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη και συνεπιβάτες από την Ξάνθη τον νομάρχη και το δήμαρχο Ξάνθης κ. Παυλίδη και Στυλιανίδη αντίστοιχα, τον εκπρόσωπο του Δ΄Σ.Σ., τον πρόεδρο και τον Διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. κ. Προκόπη Καλογιάννη,  το δήμαρχο Βιστονίδας κ. Ζλάτκο, την αντινομάρχη κα Στάντζιου,  πραγματοποίησε στις 11 το πρωί της Πέμπτης 10 Σεπτεμβρίου ο Προαστιακός σιδηρόδρομος της Θράκης. Μια σιδηροδρομική γραμμή  – η τρίτη στην Ελλάδα – που θεωρείται προάγγελος της σιδηροδρομικής Εγνατίας και η λειτουργία της που αποτελούσε δέσμευση του Θρακιώτη υπουργού, στοχεύει  μέσω την άμεσης επικοινωνίας στην αναπτυξιακή ενοποίηση των τριών πόλεων της Θράκης  – Ξάνθη – Κομοτηνή  – Αλεξανδρούπολη, μέσα στο πλαίσιο του τριπόλου στο Εθνικό Χωροταξικό.

Ο υπουργός Μεταφορών που βρισκόταν χθες το πρωί στο Σιδηροδρομικό σταθμό της Ξάνθης λίγο πριν επιβιβαστεί στο προαστιακό έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις.

Ο προαστιακός που ενώνει τη Θράκη

Ε. Στυλιανίδης: «Ξεκινάει σήμερα ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Θράκης. Είναι ο τρίτος σημαντικός προαστιακός σιδηρόδρομος στην Ελλάδα μετά την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Υλοποιεί τις προβλέψεις του Εθνικού Χωροταξικού σχεδιασμού για τη δημιουργία ενός τριπόλου ανάπτυξης στη Θράκη που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη την Κομοτηνή και την Ξάνθη. Ουσιαστικά οι τρεις αυτές πόλεις συνδέονται με 22 δρομολόγια 24 ώρες το 24ωρο, 8 εκ των οποίων θα καλύπτονται από τον τοπικό προαστιακό ο οποίος θα επιτρέπει τις πρωινές ώρες να ενοποιούνται οι εμπορικές αγορές των τριών πόλων και τις βραδινές ώρες να ενοποιείται η φοιτητική ζωή, κάτι που θα τονώσει την οικονομία και της Ξάνθης και της Κομοτηνής και της Αλεξανδρούπολης μια που το εισιτήριο είναι φτηνό και επιτρέπει τον πληθυσμό και των τριών πόλεων ν’ αλλάζουν πόλη για τις δουλειές τους. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό έργο που δεν αφήνει απ’ έξω και το βόρειο Έβρο γιατί εκεί τοποθετείται τοπικό τρένο που θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με τα Δίκαια. Είναι ο προάγγελος της σιδηροδρομικής Εγνατίας, ένα μεγάλο έργο που ήδη έχει αρχίσει να μελετάται και θα κατασκευάσει με προγράμματα ΣΔΙΤ βάζοντας στον σιδηροδρομικό χάρτη εκτός από τη Δράμα και τις Σέρρες και την πόλη και το λιμάνι της Καβάλας. Η μελέτη δε για τη σύνδεση των Τοξοτών της Ξάνθης με το λιμάνι της Καβάλας είναι σχεδόν έτοιμη. Συνεπώς τα επόμενα βήματα για τη λειτουργία της σιδηροδρομικής Εγνατίας είναι ορατά και ξεκινάμε με επιμονή για να βγάλουμε από τη σιδηροδρομική απομόνωση και αυτή τη γωνιά της χώρας μας. Είναι μια δέσμευση που την είχαμε εξαγγέλλει προ πολλού και είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος που έχω τη χαρά να εγκαινιάζω σήμερα αυτή τη σημαντική για τη Θράκη σιδηροδρομική σύνδεση».

Σε ερώτηση του «Ε» αναφορικά με το χρόνο της ανακοίνωση των ψηφοδελτίων ο κ. Στυλιανίδης τόνισε: «Δεν θέλω να μπω σε πολιτικά ζητήματα σήμερα διότι έχει αρχίσει επίσημα η προεκλογική εκστρατεία και  θα μιλήσουμε γι’ αυτά τις επόμενες μέρες. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι ξεκινούμε τον προαστιακό σιδηρόδρομο κι αυτό ούτως ή άλλως ήταν προγραμματισμένο ανεξαρτήτως εκλογών».

Προαστιακός Θράκης αλλά …και «πράσινο» τρένο για τα Στενά του Νέστου

Δηλώσεις έκανε και ο νομάρχης Ξάνθης κ. Παυλίδης ο οποίος μάλιστα προανήγγειλε και τη βούλησή του να λειτουργήσει και μια άλλη σιδηροδρομική γραμμή, ένα «πράσινο» τρένο, το τρένο των Στενών του Νέστου.

Νομάρχης Ξάνθης: «Η δρομολόγηση του προαστιακού σιδηρόδρομου είναι μια ιδιαίτερα έξυπνη ιδέα. Πρέπει να ευχαριστήσουμε τον υπουργό Μεταφορώ,  τον Θρακιώτη Ευριπίδη Στυλιανίδη για τη σύνδεση αυτή. Ενοποιεί τρεις νομούς μέσω μαζικής μεταφοράς επιβατών, το οποίο χρησιμοποιείται έντονα στην Ευρώπη. Νομίζω ότι αρχίζει μια καινούργια μέρα και πρέπει να τονίσω ότι αυτή η ενοποίηση ενοποιεί ουσιαστικά και τη Θράκη ως ενιαίο αναπτυξιακό χώρο. Θεωρώ ότι πρέπει να υποστηρίξουμε παραπέρα αυτή την κίνηση, το εισιτήριο είναι πολύ φτηνό, λιγότερο από 3 ευρώ μέχρι την Αλεξανδρούπολη.

Διεκδικούμε να γίνει ένα πράσινο τρένο, ένα οικολογικό τρένο από την Ξάνθη μέχρι τη Σταυρούπολη, το τρένο των Στενών του Νέστου. Το συζητούσαμε με τον υπουργό πριν τις εκλογές και ήταν σύμφωνος. Ως νομαρχιακή αυτοδιοίκηση και εφ’ όσον η αρμόδια υπηρεσία του ΟΣΕ συμφωνήσει και καταλήξουμε έχουμε και τη βούληση να υποστηρίξουμε εν μέρει και οικονομικά μια τέτοια γραμμή γιατί θα είναι ακόμη μια προβολή των Στενών του Νέστου που έχει καταλήξει να είναι κορυφαίο σύμβολο σ’ όλη την Ελλάδα μετά από μεγάλη προσπάθεια όλων μας».

Να σημειώσουμε ότι η τελετή εγκαινίων του προαστιακού  της Θράκης πραγματοποιήθηκε από τον κ. Στυλιανίδης στο σιδηροδρομικό σταθμό Κομοτηνής.

 

 

Σε 1.30 ώρα από Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη

 

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ανακοινώνει την έναρξη των δρομολογίων του Προαστιακού Θράκης από την Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2009.

Ταξιδεύοντας σε σιδηροδρομικό δίκτυο μήκους περίπου 120 χιλιομέτρων, ο Προαστιακός ενώνει μεταξύ τους τις τρεις ακριτικές πρωτεύουσες της Θράκης, καθώς και τα κυριότερα ημιαστικά κέντρα των τριών νομών. Σε συνδυασμό και με τα καθημερινά διαπεριφερειακά δρομολόγια από Αθήνα και από Θεσσαλονίκη, τα 8 νέα δρομολόγια του νέου Προαστιακού Θράκης δημιουργούν ένα πλήρως αποδοτικό και ανταγωνιστικό πλέγμα δρομολογίων. Με χρόνους διαδρομής που δεν υπερβαίνουν τα 33 λεπτά για το τμήμα Ξάνθη – Κομοτηνή και τα 58 λεπτά για το τμήμα Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη, καθώς και με το χαμηλό κόμιστρο που ξεκινά από 0,80 €, το τρένο αναδεικνύεται πλέον σε κύριο μέσο μεταφοράς για τους πολίτες των περιοχών της Θράκης.

Συγκεκριμένα, το πλέγμα δρομολογίων του νέου Προαστιακού Θράκης έχει ως εξής:

ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ         ΔΙΑΔΡΟΜΗ

1671/1672       Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη 

1673/1674       Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη 

1675/1676       Αλεξανδρούπολη – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη

1677/1678       Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη 

 

Μαριάννα Ξανθοπούλου

<

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

« Η μειονότητα είναι μία και μουσουλμανική»

Μετά την επίκλησ_…