Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Εμβολιασμένες μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι αλεπούδες της ΑΜ-Θ

Εμβολιασμένες μέχρι το τέλος της εβδομάδας οι αλεπούδες της ΑΜ-Θ

0
alepoudes dolomata

Παρά τις δυσκολίες του καιρού, συνεχίζεται η ρίψη αντιλυσσικών εμβολίων – «Ορμητήριο» των πιλότων το αεροδρόμιο του Ν. Ζυγού

Βούλγαροι πιλότοι στα πέντε αεροπλάνα τύπου Cessna 172, αφού το κόστος διπλώματος είναι απαγορευτικό για πολλούς – Στο εξωτερικό επιλέγουν να εργαστούν οι Έλληνες πιλότοι

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ολοκληρωθεί εκτός απροόπτου το πρόγραμμα εμβολιασμού κατά της λύσσας για αλεπούδες. Η δράση πραγματοποιείται μέσω ρίψεων από αεροπλάνα αντιλυσσικών δολωμάτων, τα οποία στη συνέχεια τρώνε οι αλεπούδες και λειτουργούν όπως ακριβώς και τα εμβόλια. Το πρόγραμμα υλοποιείται με την συμμετοχή ομάδας πέντε αεροπλάνων τύπου Cesnna 172, τα οποία έχουν ως βάση των επιχειρήσεών τους το αεροδρόμιο που βρίσκεται στο Ν. Ζυγό Ξάνθης, όπου στεγάζονται και τα γραφεία της Αερολέσχης Ξάνθης. Το «Ε» επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και συνομίλησε με τα μέλη της ομάδας, αφού η χθεσινή κακοκαιρία δεν τους επέτρεψε να πραγματοποιήσουν όσες πτήσεις προγραμμάτιζαν.

Ελληνο-Βουλγαρική κοινοπραξία με πέντε Βούλγαρους πιλότους

cessna17Όταν φτάσαμε στον χώρο του αεροδρομίου είχαν προσγειωθεί και τα πέντε αεροπλάνα, αφού η μπόρα και η έντονη βροχόπτωση δεν τους άφησε να απογειωθούν για νέα πτήση. Παρατεταγμένα στην σειρά και μερικά σκεπασμένα, περίμεναν την σημερινή μέρα για να ξαναπετάξουν στον ουρανό της Περιφέρειας. Μέσα στον χώρο της Αερολέσχης Ξάνθης ο υπεύθυνος της εταιρείας, Θανάσης Χασκόπουλος, ενημερώθηκε για τον καιρό για να ενημερώσει με την σειρά του τους Βούλγαρους πιλότους. Τον είχαμε συναντήσει και τον περασμένο Οκτώβριο, στην τελευταία ρίψη εμβολίων. Ο Θανάσης προέρχεται από ‘’αεροπορική’’ οικογένεια και πιλοτάρει ελικόπτερα, ενώ το επόμενο διάστημα θα πάρει το δίπλωμα χειρισμού αεροπλάνου. «Η εταιρεία μας συνεργάζεται απευθείας με το υπουργείο, αφού έχουμε αναλάβει τις ρίψεις σε όλη την Ελλάδα. Είναι μια Ελληνο-Βουλγαρική κοινοπραξία, γι’ αυτό και οι πιλότοι είναι από την γειτονική χώρα. Είναι δύσκολο να βρεις Έλληνες πιλότους, αφού το κόστος για το δίπλωμα είναι μεγάλο και όσοι το παίρνουν προτιμούν να δουλέψουν στο εξωτερικό, όπου υπάρχουν περισσότερες δουλειές και πληρώνονται καλύτερα», ανέφερε ο κ. Χασκόπουλος.

Λόγω επιδείνωσης του καιρού το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της εβδομάδας

Ο ίδιος μας πληροφόρησε σχετικά με το πρόγραμμα εμβολιασμών: «Είμαστε εδώ από την Παρασκευή 5 Μαΐου και υπολογίζουμε ότι θα έχουμε ολοκληρώσει τις ρίψεις μέχρι το τέλος της εβδομάδας. Αυτό βέβαια εξαρτάται και από τις καιρικές συνθήκες που θα συναντήσουμε τις επόμενες μέρες». Η ομάδα έχει βρεθεί και άλλες φορές στο αεροδρόμιο του Ν. Ζυγού, αλλά μόνο τον Οκτώβριο και τώρα οι ρίψεις αφορούσαν και την Ξάνθη, καθώς η εταιρεία καλύπτει με ορμητήριο την περιοχή μας όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. Εξηγώντας μας την διαδικασία ανέφερε: «Αρχικά ‘’σκανάρουμε’’ την περιοχή και οριοθετούμε τις τοποθεσίες που θα ρίξουμε τα δολώματα. Έπειτα ακολουθούν οι πτήσεις και γίνονται οι ρίψεις των δολωμάτων, τα οποία έχουν έντονη μυρωδιά και γεύση, ώστε να προσελκύουν τις αλεπούδες αλλά και σκυλιά που βρίσκονται στα βουνά και αφού τα φάνε αρχίζουν να λειτουργούν ως εμβόλια. Έπειτα θα ακολουθήσει ένα δεύτερο πρόγραμμα το επόμενο διάστημα, με το οποίο ελέγχονται οι αλεπούδες, ώστε να διαπιστωθεί το κατά πόσο έφαγαν τα δολώματα και αν έγινε σωστά η διαδικασία του εμβολιασμού». Εκτός από τους πέντε πιλότους η ομάδα περιλαμβάνει άλλα δέκα άτομα. Βοηθοί εδάφους, οδηγοί στο φορτηγό-ψυγείο όπου φυλάσσονται τα δολώματα, άλλοι που μεταφέρουν τα καύσιμα. Σε κάθε αεροπλάνο επιβαίνουν δύο άτομα, ο πιλότος και ένας βοηθός που πραγματοποιεί τις ρίψεις. «Η γαλλική εταιρεία που πήρε το έργο είναι η μόνη που έχει δολώματα που ρίπτονται με το χέρι και όχι αυτόματα, οπότε χρειάζεται ακόμη ένας μέσα στο αεροπλάνο. Με το μηχάνημα που έχουμε τοποθετημένο καταγράφεται ψηφιακά το στίγμα από το σημείο όπου έπεσε το κάθε δόλωμα, ώστε να μπορεί να ελεγχθεί μετέπειτα», μας εξήγησε ο κ. Χασκόπουλος.

Σπανίζουν οι Έλληνες πιλότοι και όσοι υπάρχουν προτιμούν να εργαστούν στο εξωτερικό

Αναφερόμενος στο δίπλωμα πλοήγησης που πρόκειται να λάβει, ο κ. Χασκόπουλος σημείωσε ότι ο χειρισμός ελικοπτέρου είναι πιο δύσκολος. «Τα ελικόπτερα έχουν άλλο βαθμό δυσκολίας, αλλά και στα αεροπλάνα υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Το δίπλωμα αφορά τα βασικά για έναν πιλότο. Από εκεί και πέρα, το κάθε αεροπλάνο χρειάζεται ειδική εκμάθηση. Μπορούμε να πούμε ότι αυτά τα μικρά μονοκινητήρια είναι πιο δύσκολα στο πιλοτάρισμα από τα μεγάλα αεροπλάνα, όπου τα πάντα σχεδόν γίνονται αυτόματα. Εδώ ο βαθμός δυσκολίας, ιδίως αν πετύχει κανείς άσχημο καιρό, είναι υψηλός», ανέφερε ο ίδιος. Ο τύπος των αεροπλάνων Cesnna 172 είναι αρκετά διαδεδομένος, αυτό που σπανίζει όμως είναι οι Έλληνες πιλότοι. Όπως τόνισε ο κ. Χασκόπουλος, είναι δύσκολο πλέον στην χώρα μας να βρει κανείς έμπειρους πιλότους, καθώς οι περισσότεροι προτιμούν να εργαστούν στο εξωτερικό με πολύ υψηλότερες απολαβές.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έμφυλη βία δίχως τέλος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Γράφει η Φωτεινή Οικονομοπούλου, απόφοιτη Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων του Παντείου Παν…