Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Με προσφορές επιχειρούν να ξανακερδίσουν τους καταναλωτές οι εταιρίες επώνυμων προϊόντων

Με προσφορές επιχειρούν να ξανακερδίσουν τους καταναλωτές οι εταιρίες επώνυμων προϊόντων

0
proton1

Κλείνει η «ψαλίδα» των τιμών, μετά τις ανατιμήσεις που έκαναν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

 

Η ιδιωτική ετικέτα διατηρεί την προτίμηση των καταναλωτών, λόγω τιμής, ποιότητας και ελληνικής προέλευσης, αναφέρει ο Λ. Τζιβανόπουλος, μέλος του δικτύου proton

 
 
Σε προσπάθειες να ανακάμψουν την προτίμηση των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας επιδίδονται οι μεγάλοι προμηθευτές επώνυμων προϊόντων μέσω προσφορών, κουπονιών και διαγωνισμών. Στο περιβάλλον της κρίσης τα προηγούμενα χρόνια τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κέρδισαν σημαντικό έδαφος και μετέβαλαν τις συνήθειες των καταναλωτών, μία μερίδα των οποίων ενέταξε στα καθημερινά του ψώνια τη διαδικασία της έρευνας αγοράς και της εξεύρεσης της καλύτερης ισορροπίας ανάμεσα στην τιμή και την ποιότητα.
Η αντίδραση των μεγάλων προμηθευτών, οι οποίοι προκειμένου να σταματήσουν τη διαρροή των καταναλωτών προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εφάρμοσαν προγράμματα προσφορών και μάλιστα στα είδη που επιβαρύνουν σημαντικά το «καλάθι της νοικοκυράς», όπως είναι τα απορρυπαντικά.
Την ίδια ώρα, οι λιανέμποροι των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, εκμεταλλευόμενοι την απήχηση των προϊόντων τους, προχώρησαν σε ανατιμήσεις στα προϊόντα που φέρουν το σήμα τους, με αποτέλεσμα η «ψαλίδα» μεταξύ των τιμών των επωνύμων και των ιδιωτικής ετικέτας να κλείσει σημαντικά. Στην Ελλάδα το 2013 η «ψαλίδα» αυτή σε εννέα βασικές κατηγορίες προϊόντων τροφίμων, ποτών αλλά και ειδών σπιτιού έκλεισε κατά 1,3% σε σύγκριση με το 2012, σύμφωνα με έρευνα της IRI.
 
Φτηνά, αλλά και δοκιμασμένα τα προϊόντα proton, λένε τα μέλη του συνεταιρισμού
Στην Ξάνθη σημαντικός είναι ο αριθμός των σούπερ μάρκετ που είναι ενταγμένα στο δίκτυο proton που έχει τη δική του ιδιωτική ετικέτα. «Η ιδιωτική ετικέτα proton έχει κερδίσει ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτών τόσο για τις καλές του τιμές, όσο και για το γεγονός ότι πρόκειται για προϊόντα ελληνικών εταιριών», αναφέρει στο «Ε» ο Λευτέρης Τζιβανόπουλος, νεοεκλεγείς στο ΔΣ του συλλόγου παντοπωλών Ξάνθης, που θα αναλάβει και καθήκοντα προέδρου. «Οι επώνυμες εταιρίες διαπίστωσαν τη μεγάλη διαφορά στην τιμή ανάμεσα στα προϊόντα τους και τα είδη ιδιωτικής ετικέτας και βλέποντας την αδυναμία των καταναλωτών έχουν προχωρήσει σε προσφορές. Ωστόσο μία μεγάλη μερίδα των καταναλωτών συνεχίζει και προτιμά σταθερά τα προϊόντα proton, κυρίως τα είδη οικιακής χρήσης (σακούλες, καλαμάκια, βαμβάκι κλπ) και τα απορρυπαντικά», προσθέτει ο ίδιος.
Άλλωστε, όπως επισημαίνει και ο Σταύρος Μαλτούδογλου, επίσης ενταγμένος στο συνεταιρισμό proton, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κέρδισαν μεν ένα μέρος των καταναλωτών με τις ελκυστικές τιμές τους, αλλά διατήρησαν τη σχέση μέσω της ποιότητας που παρείχαν και η οποία έκανε τους καταναλωτές να προτιμήσουν ξανά το ίδιο προϊόν. Επίσης, υπογραμμίζει ως σημαντική και την έλλειψη διακύμανσης στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αφού υπάρχει πλήρης ευθυγράμμιση των επαγγελματιών με τον προτεινόμενο τιμοκατάλογο (κι αν υπάρξει κάποια διαφωνία για ένα προϊόν γίνεται ανατίμηση που εφαρμόζεται από όλους τους παντοπώλες της ίδιας περιοχής), σε αντίθεση με τα προϊόντα των επώνυμων εταιριών που παρουσιάζουν από μικρές έως πολύ μεγάλες διακυμάνσεις, κυρίως σε απορρυπαντικά και καλλυντικά προϊόντα. Έτσι, ο καταναλωτής, γνωρίζει ποια είναι η τιμή, χωρίς να χρειάζεται να περιφέρεται στο πλαίσιο της έρευνας αγοράς. Ωστόσο, παρότι είναι κοινή η διαπίστωση ότι η οικονομική κρίση έφερε περισσότερο κοντά τους καταναλωτές με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, άλλο τόσο οι επαγγελματίες του κλάδου συμμερίζονται την άποψη ότι η καταναλωτική συνήθεια είναι τόσο ισχυρή, που δύσκολα επιτρέπει την αλλαγή ή τη δοκιμή σε άλλα προϊόντα. Γι’ αυτό και τα επώνυμα προϊόντα συνεχίζουν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι και οι επώνυμες εταιρίες βρίσκονται αντιμέτωπες με την κρίση, αφού ναι μεν προωθούν σε ένα βαθμό πακέτα προσφορών, από την άλλη όμως έχουν περιορίσει αρκετά τη διαφημιστική τους καμπάνια και πλέον προτιμούν να αρκεστούν σε αφίσες, φυλλάδια και σταντ εντός καταστημάτων.
 
Ελένη Διαφωνίδου
 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

JTI: Προάγοντας την ισότητα και καταρρίπτοντας νέα στερεότυπα στον εργασιακό χώρο

Η Γεωργία Καρούντζου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Επικοινωνίας JTI στο «The Upfr…