Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σε …ράγες απαξίωσης η σιδηροδρομική γραμμή Δράμας- Ξάνθης

Σε …ράγες απαξίωσης η σιδηροδρομική γραμμή Δράμας- Ξάνθης

0

Κοινή προσπάθεια από τους δημάρχους Δράμας – Παρανεστίου – Ξάνθης για την λειτουργία της τουριστικής γραμμής Δράμας –Παρανεστίου – Ξάνθης

 

Αναμένεται νέα συνάντηση με ΤΡΑΙΝΟΣΕ- Για το ιστορία: Η γραμμή  έκλεισε το 2016 για να ανακαινιστεί, παραδόθηκε ανακαινισμένη το 2019  και δεν άνοιξε ποτέ. Γιατί;

 

 

Το κενό που προκάλεσε η σιδηροδρομική  …αποσύνδεσή τους επιχειρούν να καλύψουν οι τρεις δήμαρχοι Δράμας – Παρανεστίου Ξάνθης, ενώνοντας τις δυνάμεις τους και συνεπικουρούμενοι από τους πολιτικούς παράγοντες επιχειρούν να ρίξουν γέφυρες επικοινωνίας θέτοντας σε λειτουργία την σιδηροδρομική γραμμή Δράμα – Ξάνθη. Στόχος της προσπάθειας είναι να επικοινωνούν μεταξύ τους οι τοπικές κοινωνίες και να αξιοποιήσουν τουριστικά μια από τις ομορφότερες διαδρομές τη χώρας που μαγεύει με το φυσικό της κάλλος καθώς διαπερνά τα φημισμένα Στενά του Νέστου!

 Κοινή προσπάθεια από τους δημάρχους Δράμας – Παρανεστίου – Ξάνθης για την λειτουργία της τουριστικής γραμμής Δράμας – Ξάνθης

Να υπενθυμίσουμε ότι προηγήθηκε συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 1 Φεβρουαρίου στο Δημαρχείο Παρανεστίου, με πρωτοβουλία του Δημάρχου Παρανεστίου Αναστάσιου Καγιάογλου, στην οποία συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Δράμας και Ξάνθης Χριστόδουλος Μαμσάκος και Μανώλης Τσέπελης, με τους συνεργάτες τους και τον Διευθυντή της Αναπτυξιακής Δράμας κ. Μανώλη Χατζόπουλο, με τους συνεργάτες τους και τον Διευθυντή της Αναπτυξιακής Δράμας κ. Μανώλη Χατζόπουλο,  με στόχο έναν κοινό σχεδιασμό ώστε η ευρύτερη περιοχή να μετατραπεί σε τουριστικό προορισμό 365 ημέρες τον χρόνο, ενώ ακολούθησε και δεύτερη συνάντηση, αυτή τη φορά στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δράμας, το απόγευμα της Παρασκευής 4 Φεβρουαρίου.

Μετά τη δεύτερη συνάντηση, ανακοινώθηκε στα μέσα ενημέρωσης ότι θα γίνει προσπάθεια από τους τρεις δήμους προκειμένου τελικά να λειτουργήσει η συγκεκριμένη τουριστική αμαξοστοιχία. «Έχουμε  συμφωνήσει μεταξύ μας οι τρεις δήμαρχοι να καταβάλλουμε προσπάθειες για να ανοίξει η τουριστική διαδρομή Δράμα – Παρaνέστι – Ξάνθη πιλοτικά στην αρχή, για Σαββατοκύριακο. Είχαμε θετική ανταπόκριση από τον Σύλλογο Σιδηροδρομικών και φίλων Σιδηροδρόμου “Ήφαιστος”. Όμως η διαχείριση της κυκλοφορίας ανήκει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία την έχει κρίνει ασύμφορη. Για μας, για τις τοπικές μας κοινωνίες έχει τουριστικό αλλά και οικονομικό ενδιαφέρον η σύνδεση αυτή», επισημαίνει ο κ. Καγιάογλου.

Αναμένεται νέα συνάντηση με ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στο πλαίσιο αυτό όπως μας πληροφόρησε ο κ. Καγιάογλου στις 9 Νοεμβρίου ο ίδιος  μαζί με τον δήμαρχο Δράμας κ. Μαμσάκο και τον βουλευτή Μπλούχο Κωνσταντίνο είχαν συνάντηση με τον υφυπουργό Μεταφορών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο όπου του έθεσαν το αίτημα ζητώντας να πιεστεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να ανοίξει την γραμμή. Στην συνέχεια συνάντησαν τον υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργεια κ. Γιώργο Αμυρά. Συμφωνήθηκε να γίνει μια νέα συνάντηση παρουσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ώστε να συζητηθεί εκτενώς το θέμα και να διατυπωθούν οι προθέσεις της και αναμένεται να οριστεί η ημερομηνία. Όπως είπε ο κ. Καγιάολγου ο δήμος Παρανεστίου έχει υποβάλλει και άλλες προτάσεις όπως να παραχωρηθούν οι σταθμοί του ΟΣΕ που τώρα είναι υπό κατάρρευση,  στους δήμους για να τους αξιοποιήσουν τουριστικά.

Στο θέμα αναφέρθηκε και  ο δήμαρχος Ξάνθης κ. Τσέπελης βεβαιώνοντας πως αποτελεί κοινό στόχο η ενεργοποίηση της γραμμής Δράμας – Ξάνθης έστω και αν χρειαστεί να συμβάλλουν οι δήμοι και η περιφέρεια που όπως τόνισε οφείλει να συμβάλει: «Έχουμε στείλει τα απαραίτητα έγγραφα παντού. Προτείναμε με να λειτουργήσουμε αρχικά 2 βαγόνια με τον παλιό γνωστό «καρβουνιάρη» και 2 με ντίζελ μηχανές. Δεν μπορεί να λειτουργεί σε καθημερινή βάση γιατί όπως μας είπαν είναι οικονομικά ασύμφορο. Μας τονίστηκε ότι θα πρέπει να συμβάλλουν και οι δήμοι. Έχουμε επίσης ζητήσει να συμβάλει και η περιφέρεια καθώς θα προβάλλει τουριστικά την περιοχή μας», επεσήμανε ο κ. Τσέπελης.

Έκλεισε για να ανακαινιστεί και δεν άνοιξε ποτέ. Γιατί;

Για το ιστορικό της υπόθεσης να σημειώσουμε ότι η σιδηροδρομική γραμμή Δράμα – Παρανέστι – Τοξότες –  Ξάνθη έκλεισε το 2016 από τον ΟΣΕ με την αιτιολογία ότι θα γίνουν έργα ανακαίνισης του δικτύου. Το έργο βγήκε σε διαγωνισμό,  μπήκε ανάδοχος που το παρέδωσε το 2019. Αντί όμως να λειτουργήσει όπως παλιά ανακαινισμένη πλέον δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία για το επιβατικό κοινό και χρησιμοποιείται μόνο για μεταφορές από τον Στρατό. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή Hellenic Train όπως έχει μετονομαστεί που έχει  αναλάβει το κομμάτι της κυκλοφορίας του ΟΣΕ το έχει κρίνει οικονομικά ασύμφορο. Την ίδια στιγμή η εταιρεία επιδοτείται για να διατηρεί δρομολόγια άγονης γραμμής.

Και το ερώτημα είναι γιατί; Γιατί αφήνουν χωρίς συνεχές σιδηροδρομικό δίκτυο την περιοχή μας,  μια περιοχή που όλοι αναγνωρίζουν τη γεωστρατηγική της σημασία και όταν μάλιστα η εταιρεία που διαχειρίζεται την σιδηροδρομική κυκλοφορία επιδοτείται για να εκτελεί δρομολόγια;

Η «οδύσσεια» του ταξιδιώτη από Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη

Η σιδηροδρομική απομόνωση της Θράκης έχει συζητηθεί στις 29/11 και στην Βουλή με αφορμή τη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ Δημοσίου και Hellenic Train για την κάλυψη των δρομολογίων της λεγόμενης άγονης γραμμής και στην οποία δεν έχει προβλεφθεί απευθείας σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και κατ’ επέκταση με την Αθήνα. Όπως κατήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ, Τάκης Χαρίτου, αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο ένα δρομολόγιο ημερησίως που φτάνει μέχρι τη Δράμα, ενώ από τη Δράμα μέχρι την Αλεξανδρούπολη δεν κυκλοφορούν τρένα. Η μετάβαση προς την Αλεξανδρούπολη γίνεται οδικώς στη γραμμή του τρένου με μισθωμένα οχήματα, τα οποία μεταφέρουν ελάχιστους ή και καθόλου επιβάτες αφού οι περισσότεροι προτιμούν να μετακινηθούν με άλλα μέσα προκειμένου να γλυτώσουν την ταλαιπωρία μιας διαδρομής που μπορεί συνολικά να φτάσει έως και τις 12 ώρες!

Όπως είναι γνωστό στο επιβατικό κοινό της περιοχής, προκειμένου να μεταβεί σιδηροδρομικώς κάποιος από την Θεσσαλονίκη στην Αλεξανδρούπολη θα πρέπει να πάρει το τρένο έως τη Δράμα με χρόνο διαδρομής 4 ωρών. Στη συνέχεια θα πρέπει να επιβιβαστεί σε λεωφορείο με χρόνο διαδρομής άλλων 4 ωρών φτάνοντας τελικά στην Αλεξανδρούπολη μαζί με το χρόνο της μετεπιβίβασης σε 8 ώρες και 32 λεπτά. Αν θέλει κανείς να επιστρέψει με τον ίδιο τρόπο, δεν υπάρχει η δυνατότητα καθώς δε δρομολογείται λεωφορείο από την Αλεξανδρούπολη προς τη Δράμα.

Αντί για την ανακοίνωση της επαναλειτουργίας της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Θράκη, την οποία περίμεναν οι κάτοικοι, ανακοινώθηκε η λειτουργία τεσσάρων απογευματινών δρομολογίων μεταξύ Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής και Ξάνθης, που θα κινούνται από Δευτέρα έως την Παρασκευή ως εξής: Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη 14.54 -16.31, Αλεξανδρούπολη – Κομοτηνή 18.56 – 20.00, Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη 16.40 -18.17 και Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη 20.20 – 21.17.

Την κακή συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας – Κομοτηνής Αλεξανδρούπολης παραδέχεται ο υπουργός Μεταφορών

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής απαντώντας στην ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι αυτός είναι ο λόγος, που οι επιβάτες δεν ταξιδεύουν ακόμα μέχρι σήμερα με τρένο σε όλη τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. «Ειδικότερα, όσον αφορά το τμήμα Δράμα – Κομοτηνή – Αλεξανδρούπολη, αυτή τη στιγμή τα σιδηροδρομικά δρομολόγια υποκαθίστανται με λεωφορείο λόγω της μη ορθής συντήρησης του δικτύου, καθώς μία τόσο μεγάλη διάρκεια διαδρομής οκτώ ωρών θα ήταν αποτρεπτική για τη χρήση του μέσου», ανέφερε ο υπουργός.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Οι δήμοι Δράμας – Παρανεστίου πρότειναν να τους παραχωρηθούν οι σταθμοί. Μια καλή πρόταση και για τον δικό μας

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βουλή: Σε ιδιώτες η διαχείριση των υδάτινων πόρων στη Θεσσαλία;

Ομαδικά πυρά εξαπέλυσε σύσσωμη η αντιπολίτευση στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ Επιμέλεια: Παύλος Μ…