Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Διπλάσια τα εργατικά ατυχήματα στην Ελλάδα στους χειριστές μηχανημάτων

Διπλάσια τα εργατικά ατυχήματα στην Ελλάδα στους χειριστές μηχανημάτων

0
xeiristes-imerida

Ημερίδα από την ΠΕ Ξάνθης χθες για την επιμόρφωση των χειριστών με κύριο άξονα την ασφάλειά τους και την ορθή χρήση των μηχανημάτων

Κ. Ζαγναφέρης: «Έχουμε ένα σύγχρονο στόλο μηχανημάτων και δεν υπάρχουν καταρτισμένοι χειριστές»

Ημερίδα ενημέρωσης μηχανικών έργων και επιμόρφωσης χειριστών σε δομικές μηχανές (μηχανήματα έργου) διοργάνωσε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και η Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης το πρωί της Τετάρτης 16 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Elisso. Υπήρξε μεγάλη συμμετοχή στις εργασίες της ημερίδας, τις οποίες παρακολούθησαν όχι μόνον χειριστές και μηχανικοί των αρμόδιων υπηρεσιών, αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες μηχανικοί. Οι εισηγητές ήταν κυρίως καθηγητές της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, αλλά και άνθρωποι με πρακτική γνώση του αντικειμένου, τόσο του ορθού χειρισμού και της λειτουργίας των μηχανημάτων, όσο και της σωστής συντήρησής τους. Στην ημερίδα προήδρευσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, Κωνσταντίνος Ζαγναφέρης, ενώ δόθηκαν βεβαιώσεις παρακολούθησης στους άμεσα ενδιαφερόμενους.

Διπλάσια τα ατυχήματα στην Ελλάδα λόγω ελλιπούς κατάρτισης

Η ημερίδα χωρίστηκε σε δύο κύρια μέρη, με το πρώτο να αφορά την ασφαλή για τους χειριστές χρήση των μηχανημάτων, ενώ το δεύτερο την συντήρησή τους. Ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΔΠΘ, Ιωάννης Ζευγώλης, ανέπτυξε το θέμα «Μηχανήματα Χωματουργικών Έργων: Οδηγίες και Μέτρα Ασφαλούς Χρήσης», ενώ ο Επίκουρος Καθηγητής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΔΠΘ, Ιωάννης Δόκας αναφέρθηκε στην «Κουλτούρα της ασφάλειας στα εργοτάξια». Όπως τονίστηκε στις εισηγήσεις, στην Ελλάδα καταγράφονται κάθε χρόνο διπλάσια κατά μέσο όρο εργατικά ατυχήματα στους χειριστές μηχανημάτων από ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Κύριος λόγος της αρνητικής αυτής πρωτιάς είναι η ελλιπής κατάρτιση των χειριστών και η μη τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας. Η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΔΠΘ, Μαρία-Ευρυδίκη Γκράτζιου μίλησε σχετικά με την παραγωγικότητα των δομικών μηχανών και τον βέλτιστο συνδυασμό κεντρικής μηχανής και εξυπηρετούμενων οχημάτων, παρέχοντας τεχνικές πληροφορίες πάνω στα νέα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται. Ενημέρωση πάνω στις σύγχρονες τεχνικές στην διαχείριση έργων παρείχε ο κ. Κ. Αναγνωστόπουλος, Καθηγητής του Τμήματος Παραγωγής και Διοίκησης του ΔΠΘ και ο κ. Λ. Παπαβασιλείου, τ. Διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του ΔΠΘ. Αναφορικά με την συντήρηση των δομικών μηχανών, παρουσιάστηκαν οι ορθές πρακτικές συντήρησης δομικών μηχανών από τον κ. Ιωάννη Σαββινίδη, Προϊστάμενο του συνεργείου της εταιρείας «Παύλος Κοντέλλης ΑΕΒΕ», ενώ ο Υπολοχαγός Μηχανικού, Κωνσταντίνος Αβραμίδης, μίλησε σχετικά με την λειτουργία και συντήρηση χωματουργικών μηχανημάτων.

Κ. Ζαγναφέρης: «Υπάρχει ένα μεγάλο κενό στον τομέα των χειριστών»

Ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, Κωνσταντίνος Ζαγναφέρης μίλησε στο «Ε» μετά το τέλος της Ημερίδας, δηλώνοντας ευχαριστημένος από την ανέλπιστα μεγάλη συμμετοχή που υπήρξε. Όπως τόνισε, υπάρχει ένα μεγάλο κενό στον τομέα των χειριστών και της κατάρτισής τους, κυρίως σε θέματα ασφαλείας, το οποίο επιχείρησε να καλύψει εν μέρει η Ημερίδα αυτή της Π.Ε. Ξάνθης. «Η Σχολή Μηχανικών στο Λουτράκι παρείχε κατάρτιση και πιστοποίηση μέσω της ΜΟΜΑ που λειτουργούσε παλιότερα. Τώρα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο και ούτε γίνονται κάποια βήματα στην κατεύθυνση αυτή μέσω των ΙΕΚ», σημείωσε ο κ. Ζαγναφέρης. Οι νέοι χειριστές μηχανημάτων εκπαιδεύονταν μέχρι πριν λίγα χρόνια στους παλιότερους, όπως ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης, κάτι που δεν μπορεί να συνεχιστεί, αφού οι περισσότεροι έμπειροι χειριστές έχουν συνταξιοδοτηθεί. Ένα άλλο πρόβλημα στο θέμα της κατάρτισης είναι τα νέα μηχανήματα, τα περισσότερα από τα οποία λειτουργούν με υπολογιστές και σύγχρονα συστήματα, κάτι που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν παλιότεροι χειριστές. «Παρότι έχουμε προκηρύξει τρεις θέσεις χειριστών μηχανημάτων, μέχρι στιγμής έχουν αποβεί άγονες, αφού οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συμμετοχής, όπως απολυτήριο Λυκείου», είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος, τονίζοντας ότι θα πρέπει να δρομολογηθούν αλλαγές, για να μην μείνει ανενεργός ένας σύγχρονος στόλος μηχανημάτων χωρίς ανθρώπους να τον χειριστούν, παρά τις τόσες ανάγκες της περιοχής.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ
chdiafonidis@empros.gr
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυξημένα μέτρα από την Τροχαία κατά την περίοδο εορτασμού του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς

Κατά την εορταστική περίοδο θα ισχύουν οι απαγορεύσεις κίνησης φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστ…