Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Απώλειες 35% σε αγοραστική κίνηση η αγορά της Ξάνθης

Απώλειες 35% σε αγοραστική κίνηση η αγορά της Ξάνθης

0
ekptoseis louketo-empros
Μετά τη Δράμα, η Ξάνθη σε πιο αρνητική θέση απ’ τις πόλεις της Περιφέρειας, σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ
«Οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη», σχολιάζει η ΕΣΕΕ κρούοντας τον κώδωνα του κίνδυνου για το μέλλον της ελληνικής αγοράς  
 
Επιβεβαιώνεται και με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου το χθεσινό πρωτοσέλιδο του «Ε» που έκανε λόγο για «Εκ – πτώση της κατανάλωσης στην αγορά της Ξάνθης» και βασιζόταν στην αποτίμηση των εκπτώσεων από τον πρόεδρο του Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης και τον πρόεδρο της ΟΕΒΕ Ξάνθης κυρίων Μίλκογλου και Τσιακίρογλου αντίστοιχα.
Μείωση κατά 35% της αγοραστικής κίνησης της αγοράς της Ξάνθης στις φετινές εκπτώσεις
Μεγάλες απώλειες τζίρων σημειώνονται στην αγορά της Ξάνθης και συγκεκριμένα της τάξης του -35%! Η αγορά της πόλης μας και βρίσκεται υψηλά στον πίνακα της ΕΣΕΕ που καταγράφει την αγοραστική κίνηση ενδεικτικών αγορών με συναφή πληθυσμιακά μεγέθη. Τα στοιχεία αναφέρονται στην περίοδο των εκπτώσεων του 2013 και συγκρίνονται με τις εκπτώσεις της ίδιας περιόδου του 2012. Σύμφωνα μ’ αυτά το αρνητικό ρεκόρ το κρατά το Καρπενήσι με (-70 – 90%), καθώς και τα νησιά των Κυκλάδων , Δωδεκανήσου, Ιουνίου με υψηλά αρνητικά ποσοστά, η Φλώρινα ( – 80%), τα Γρεβενά ( – 60%), η Άρτα (- 50%), ο Πειραιάς και η Δράμα ( – 40%) και η Ξάνθη με -35%. Η Δράμα και στην συνέχεια η Ξάνθη καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες από τις υπόλοιπες πόλεις της περιφέρειάς μας με την Καβάλα – 20 -30% την Κομοτηνή – 20% την Αλεξανδρούπολη – 20 -25%. Οι μικρότερες απώλειες καταγράφονται στην αγορά του Λασιθίου Κρήτης ( – 10%).
«Οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη»
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ΕΣΕΕ: «Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο η ΕΣΕΕ με το ΙΝΕΜΥ με την κρίσιμη συμβολή των Εμπορικών Συλλόγων σε όλη την Ελλάδα κρούουν πραγματικά τον κώδωνα του κίνδυνου για το μέλλον της ελληνικής αγοράς. Χαρακτηριστικά, το 80% των ερωτώμενων δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2012, ενώ όσον αφορά την εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, με το 27% να δηλώνει πτώση της τάξης του 21 – 30% και ένα 20% μείωση πωλήσεων μεγαλύτερη του 41%. Η μέση απόδειξη μία τυπική ημέρα των εκπτώσεων, σύμφωνα με τις απαντήσεις των επιχειρήσεων κυμάνθηκε στα 44,3 ευρώ, αρκετά χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος και σχεδόν 50% κάτω από τη μέση τιμή απόδειξης το 2011, ενώ και η μέση επισκεψιμότητα πελατών ήταν μειωμένη κατά 42% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Σε ό,τι αφορά το ύψος των εκπτώσεων το ποσοστό, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα (21–40%). Επίσης, ένα πολύ υψηλό ποσοστό (47%) των ερωτώμενων πραγματοποίησε εκπτώσεις 41%-50% και άνω. Οι 7 στους 10 εμπόρους υποδεικνύουν ως καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 27% την περίοδο από 1/2 έως 15/2. Μπορούμε να συμπεράνουμε κατά συνέπεια ότι για το διάστημα των εκπτώσεων που ακολουθεί μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα είναι πολύ μειωμένη.
Η πλειονότητα των εμπόρων (66%) αναφέρει ότι πρόκειται να πραγματοποιήσει εκπτωτικές ενέργειες μέσα στο επόμενο 15νθήμερο. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην συγκεκριμένη ερώτηση πολλοί είναι οι ερωτώμενοι που επισήμαναν ότι οι εκπτωτικές ενέργειες θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ωστόσο, πάνω από τους μισούς, δηλαδή το 54% του δείγματος, αξιολογούν αρνητικά την πολιτική προσφορών ορισμένων εμπορικών καταστημάτων πριν την περίοδο των επίσημων εκπτώσεων. Θετικά βλέπει τέτοιου είδους ενέργειες το 22% των ερωτώμενων και ένα σημαντικό τμήμα (24%) δήλωσε ότι δεν τις αξιολογεί ούτε θετικά αλλά ούτε και αρνητικά. Τέλος, και αυτό είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την ψυχολογία της αγοράς, το 83% των εμπόρων παρατήρησε «έντονα» και «πολύ έντονα» το φαινόμενο των λουκέτων εμπορικών επιχειρήσεων έως την τελευταία μέρα του προηγούμενου χρόνου, παρόλο που κατά την διάρκεια των εκπτώσεων δεν παρατηρείται το φαινόμενο με την ίδια ένταση.
Είναι σαφές επομένως ότι οι χειμερινές εκπτώσεις αφήνουν το εμπόριο σε χειμερία νάρκη, αφού για την πλειονότητα των συναδέλφων τα οφέλη από την εκπτωτική περίοδο απείχαν αρκετά από τα αναμενόμενα. Οι Έλληνες έμποροι αποχαιρετούν τις εκπτώσεις λέγοντας «καλό μήνα» στις προσφορές. Η εγχώρια αγορά παλεύει να διαχειριστεί τις φορο-πιέσεις, τα μειωμένα εισοδήματα των καταναλωτών και το γενικό αρνητικό κλίμα. Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δείχνουν ότι το πρόβλημα της αγοράς δεν μπορεί να λυθεί με μεγαλόστομες διακηρύξεις, αλλά αντίθετα με ουσιαστικές παρεμβάσεις που αντιστοιχούν στις ανάγκες των Μμε εμπορικών επιχειρήσεων».
 
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxnthopoulou@empros.gr
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

JTI: Έμφαση στην εξαγορά του εργοστασίου της ΣΕΚΑΠ έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στο 6ο Φόρουμ των Δελφών

 Ισχυρά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για την προσέλκυση και διατήρηση των επενδύσεων Στη μακρ…