Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Μαθητές κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά

Μαθητές κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά

0
ds_ktel1-web

«Κόκκινη γραμμή» η εξόφληση του 50% των οφειλών προς το ΚΤΕΛ για να εκτελεστούν οι σχολικές μεταφορές

Συναντήθηκε χθες το ΔΣ του ΚΤΕΛ με διευθυντές σχολείων και συλλόγους γονέων. Επιτροπή θα ζητήσει τη στήριξη των βουλευτών «Απαξιώνουν τα περιφερειακά σχολεία του νομού»    

Σε δύο κύκλους ενημέρωσης διευθυντών σχολείων και εκπροσώπων συλλόγων γονέων και κηδεμόνων της Δευτεροβάθμιας και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, προέβη χθες η διοίκηση της εταιρίας «υπεραστικό ΚΤΕΛ ΑΕ», με σκοπό να εξηγήσει τους λόγους που δε διενεργούνται τα σχολικά δρομολόγια και το οριακό σημείο που έχει φτάσει η κατάσταση για τους ιδιοκτήτες λεωφορείων, με τις συσσωρευμένες οφειλές του κράτους να αγγίζουν το 1,3 εκ. ευρώ.
Η πρώτη συνάντηση αφορούσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η δεύτερη την πρωτοβάθμια. Η ανταπόκριση διευθυντών και γονέων ήταν αρκετά μαζική, πράγμα που αποδεικνύει και το μέγεθος της ανησυχίας από τις διαστάσεις που λαμβάνει το πρόβλημα, ειδικά τώρα που οι μαθητές των σχολείων μπαίνουν κανονικά στο σχολικό πρόγραμμα. Κι αυτό γιατί ορατός πλέον γίνεται ο κίνδυνος, σε περίπτωση που το «πάγωμα» των μεταφορών ξεπεράσει τις τρεις βδομάδες κάποιοι μαθητές να μείνουν από απουσίες, ενώ αναμφισβήτητα θα πληγούν οι τελειόφοιτοι μαθητές των λυκείων, για τους οποίους είναι ακόμη πιο κρίσιμες οι ώρες που χάνουν από το σχολείο.  
Δόθηκε λύση για τις συμβάσεις. Χωρίς επιπλέον περικοπή 17% το ΚΤΕΛ Ξάνθης
Λύση φαίνεται να δίνει το υπουργείο Εσωτερικών στο θέμα των συμβάσεων και της τιμής εκτέλεσης των δρομολογίων του νομού Ξάνθης, αφού ο Ευρυπίδης Στυλιανίδης δεσμεύτηκε στην Ομοσπονδία των ιδιοκτητών λεωφορείων ΚΤΕΛ να μην επιβάλει επιπλέον περικοπή 17% σε όσους είχαν προχωρήσει πέρυσι σε μειώσει 21% στην τιμή των μαθητικών δρομολογίων. Επομένως, με την αναμενόμενη πράξη νομοθετικού περιεχομένου, παραμένει μόνο η «κόκκινη γραμμή» της εκταμίευσης μέρους των οφειλών του κράτους προς το ΚΤΕΛ Ξάνθης, προκειμένου να αρχίσει η μεταφορά των μαθητών
Ο πρόεδρος του ΔΣ Θεμιστοκλής Γεωργιάδης, εξήγησε ότι αν δεν ικανοποιηθεί αυτή η προϋπόθεση δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσουν τις μεταφορές. Ανάλογη στάση υιοθετούν και οι ιδιοκτήτες ταξί της Ξάνθης. «Ζητούμε να μας δώσουν το 50% από τη συνολική οφειλή του 1,3 εκ. ευρώ για να βάλουμε καύσιμα, να πληρώσουμε τα 18 τουριστικά λεωφορεία που ναυλώνουμε και να κάνουμε τα δρομολόγια. Κάθε μέρα χρειαζόμαστε για τις μαθητικές μεταφορές 3.000 λίτρα καυσίμων που κοστίζουν 4.000 ευρώ για 65 λεωφορεία, τα οποία έμφορτα μόνο διανύουν 4.500 χιλιόμετρα. Δεν μπορούμε να ανταπεξέλθουμε άλλο. Ήδη με τη δική μας ανοχή ολοκληρώθηκε η προηγούμενη σχολική χρονιά. Έχουμε δώσει τον καλύτερό μας εαυτό, πιστεύω, αλλά πλέον το κόστος είναι δυσβάσταχτο», σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.  
Απορρίφθηκαν οι μεσοβέζικες λύσεις
Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ πρότεινε να συγκληθεί μία άτυπη επιτροπή, η οποία θα μεταφέρει το θέμα στους βουλευτές του νομού και αν δεν υπάρχει εξέλιξη, ακόμη και στο υπουργείο. Η πρόταση έγινε αποδεκτή και άρα τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει ο ανάλογος συντονισμός.
Από την πλευρά των παρευρισκόμενων προτάθηκε η παράταση της εκτέλεσης των δρομολογίων για ένα 10ήμερο, ώστε να μην «παγώσουν» εντελώς οι μεταφορές. Ο κ. Γεωργιάδης εξήγησε ότι δεν έχουν συμβάσεις να προχωρήσουν και σε κάθε περίπτωση χωρίς την αποπληρωμή μιας δόσης είναι αποφασισμένοι να μην ενδώσουν. Κάποιοι άλλοι πρότειναν να βρεθεί μία προσωρινή λύση με παράλληλη στήριξη από τα τουριστικά λεωφορεία, ωστόσο ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε και πάλι ότι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, αφού τα τουριστικά λεωφορεία δεν μπορούν να κόψουν εισιτήριο, ενώ και τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ έχουν περιορισμούς για τον καθορισμό δρομολογίων. «Όπου υπάρχει δρομολόγιο οι μαθητές θα μεταφέρονται κανονικά με μαθητικό κόμιστρο (50%)», πρόσθεσε ο ίδιος.  
Κοινωνικό πρόβλημα στον μαθητικό κόσμο. Τα σχολεία ξεκίνησαν, αλλά όχι για όλους
Διευθυντές και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων έκαναν πολλές ερωτήσεις και αναφέρθηκαν και σε ιδιαίτερα θέματα του κάθε σχολείου ξεχωριστά. Κάποια από αυτά αφορούσαν και ζητήματα από τη στιγμή που θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια και μετά. Πάντως, κράτησαν στάση υποστήριξης και κατανόησης στα αιτήματα των ιδιοκτητών του ΚΤΕΛ, αλλά παράλληλα εξέφρασαν και την ανησυχία τους για τα κενά που δημιουργούνται σε μαθητές που δεν πηγαίνουν στο σχολείο, αλλά και τον κίνδυνο να χάσουν τη χρονιά από απουσίες, αν δεν ξεκινήσουν οι μαθητικές μεταφορές. Ειδικά οι διευθυντές των σχολείων του κάμπου και της ορεινής περιοχής παραδέχθηκαν ότι αρκετά παιδιά δεν έχουν πάει ακόμη σχολείο. Καίρια ήταν η παρέμβαση του Νίκου Ανταμπούφη, διευθυντή του Λυκείου Αβδήρων, ο οποίος ανέφερε: «κάποια παιδιά δεν έρχονται στο σχολείο. Ήρθαμε σε επαφή με τους γονείς και μας είπαν είτε ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόμιστρο του λεωφορείου, είτε ότι δεν υπάρχει δρομολόγιο από το δικό τους οικισμό. Η χρονιά ωστόσο ξεκίνησε και αν οι μαθητές πάρουν απουσίες για πάνω από 15 εργάσιμες ημέρες θα χάσουν τη χρονιά. Εμείς δε μπορούμε να κάνουμε τα ‘στραβά μάτια’, γιατί θα παρανομήσουμε». Μάλιστα, αναφέρθηκε ότι μαθητές οικισμών επιλέγουν να πάνε στα σχολεία της πόλης, επειδή η μετακίνηση είναι πιο εύκολη. «Αυτό έχει ως συνέπεια να συρρικνώνονται σιγά σιγά τα σχολεία της επαρχίας του νομού, πράγμα που θα συντείνει στην απαξίωσή τους, τις αμέσως επόμενες σχολικές χρονιές», τονίστηκε επίσης από τους διευθυντές.
Μάλιστα, εκφράστηκαν και φόβοι ότι οι ίδιοι οι μαθητές μπορεί να οδηγηθούν σε καταλήψεις, προκειμένου να κλείσουν τα σχολεία για να μην παίρνουν απουσίες, όσοι δεν μπορούν να μεταφερθούν.    
Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έμφυλη βία δίχως τέλος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Γράφει η Φωτεινή Οικονομοπούλου, απόφοιτη Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων του Παντείου Παν…