Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ξάνθη- Ροδόπη μία φωνή ενάντια στα διόδια

Ξάνθη- Ροδόπη μία φωνή ενάντια στα διόδια

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Άμεση απάντηση στη λειτουργία των σταθμών διοδίων στο ύψος τουΙάσμου επί της Εγνατίας οδού έδωσαν πολίτες από τις δύο γειτονικέςπόλειςΞάνθης και Κομοτηνής, που βρέθηκαν εκεί και άνοιξαν τα διόδια για μίαώρα, (3-4μμ), τη χθεσινή ημέρα, στην πρεμιέρα της λειτουργίας τους. Ηκινητοποίησηδιοργανώθηκε από την επιτροπή φορέων Ροδόπης και υποστηρίχθηκε από τηνΚίνησηΕνεργών Πολιτών Ξάνθης, αλλά και μέλη αυτοδιοικητικών οργάνων Α και Ββαθμού.Το παρών έδωσαν και μέλη της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ ένθεν και ένθεν.
Οι εργαζόμενοι των διοδίων, που σύμφωνα με την εταιρία είναι πάνωαπό 20 άτομα, που είχαν βάρδια απομακρύνθηκαν από τα ταμεία, πανόστήθηκαν σεόλες τις λωρίδες του δρόμου, ενώ οι περαστικοί οδηγοί αυτοκινήτων καιφορτηγώνπληροφορούνταν για την κινητοποίηση με φυλλάδια που μοίραζανδιαδηλωτές. Πολλοίήταν αυτοί που κατά την ελεύθερη διέλευση του κόρναραν επιδοκιμάζονταςτηνκίνηση των πολιτών.
Αυτοί που συμμετείχαν στην κινητοποίηση δήλωσαν ότι αυτή είναι μόνοη αρχή μιας συνολικής προσπάθειας ενάντια στα διόδια, που θα ασκήσειπερισσότερη πίεση επιτυγχάνοντας μαζικότητα με αυτό το αίτημα.Επικαλέστηκανμια σειρά από επιχειρήματα, ώστε να αποδείξουν τους λόγους που δεν θαπρέπει ναεπιβληθούν διόδια, ενώ κάποιοι άσκησαν έντονη κριτική στην πρωτοβουλίαναχαρακτηρίσει παράβαση του Κ.Ο.Κ. τη μη πληρωμή των αντιτίμων τωνδιοδίων.
Μπορεί οι πολίτες που συμμετέχουν στις αντίστοιχες κινήσεις ναδιαφωνούν σχετικά με το αν θα πρέπει να αρθεί συνολικά η υποχρέωσηκαταβολήςτου τιμήματος των διοδίων και να είναι εντελώς δωρεάν η χρήση τουαυτοκινητόδρομου ή θα πρέπει να διεκδικηθεί ένα αντίτιμο πιο λογικό καιπαραλλήλως με τις άλλες προϋποθέσεις που τίθενται για τη λειτουργίατους (π.χ.ασφαλές εναλλακτικό οδικό δίκτυο), ωστόσο στις κινητοποιήσεις ενώνουντη φωνή τουςγια να κάνουν την Πολιτεία να ακούσει την ανησυχία της δικής μαςπεριοχής, μιαςΠεριφέρειας που απομονώνεται ακόμη περισσότερο με τη λειτουργία τωνδιοδίων,όπως σημείωσαν και οι διαδηλωτές.
 
«Δίνουμε περιφερειακό χαρακτήρα στις κινητοποιήσεις»
Ο Γιάννης Σιδηρόπουλος, μέλος της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθηςδήλωσε ότι: «αυτή η κίνηση δε θα περάσει έτσι εύκολα, οι τοπικέςκοινωνίεςαντιδρούν και γι’ αυτό η σημερινή κινητοποίηση είναι μόνο η αρχή και θαέρθουνκι άλλες. Περιμένουμε να προσλάβει μεγαλύτερη μαζικότητα ηκινητοποίηση, με τηνπρόθεση να έχει περιφερειακό χαρακτήρα. Βασικό για εμάς είναι ναδιεκδικηθεί οδημόσιος χαρακτήρας του δρόμου και να τονιστεί ότι είμαστε αντίθετοικαι για τολόγο ότι δε συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την επιβολή των διοδίων,όπως ηεξασφάλιση ασφαλούς εναλλακτικού δικτύου».
 
«Τα διόδια είναι προίκα στα μεγάλα κατασκευαστικά συμφέροντα»
Ο Δημήτρης Χαρίτος, περιφερειακός σύμβουλος ΑΜΘ που παραβρέθηκε στηνκινητοποίηση, σημείωσε τα εξής: «σε μια στιγμή που η κοινωνία βρίσκεταισεαπόγνωση, είναι οδυνηρό να επιβάλλεται άλλο ένα χαράτσι. Η Εγνατία οδόςκατασκευάστηκε με ευρωπαϊκούς πόρους και δημόσιους και κρατήθηκε ένασοβαρόποσοστό από αυτούς από την ΑΜΘ για την ολοκλήρωση.Γι’ αυτό είναι διπλάαπαράδεκτο και άδικο. Άλλωστε, οι πολίτες πληρώνουν τους δρόμους με τηφορολογία και τα τέλη κυκλοφορίας. Η επιδίωξη της επιβολής των διοδίωνκαι ηαύξηση του αριθμού τους από λίγα σε πολλά γίνεται για να δοθεί ωςπροίκα σταμεγάλα ιδιωτικά κατασκευαστικά και κερδοσκοπικά συμφέροντα γιαεκμετάλλευσήτους σε βάρος της κοινωνίας και των εργαζομένων. Όσοι πιστεύουν ότι οιδρόμοιείναι δημόσιο αγαθό πρέπει να είναι εδώ».
 
«Ο δρόμος αυτός έχει πληρωθεί πολλές φορέα»
Ο δημοτικός σύμβουλος Ξάνθης Νίκος Ανταμπούφης αναφέρθηκε στηνυποστήριξη της πρωτοβουλίας αντίδρασης στα διόδια από το ψήφισμα τουδημοτικούσυμβουλίου Ξάνθης και τόνισε ότι «ο δρόμος αυτός έχει πληρωθεί πολλέςφορές,αφού κατασκευάστηκε κατά 75% με κονδύλια που προοριζόταν για τηνΠεριφέρειάμας». Πρόσθεσε επίσης: «Το δημοτικό συμβούλιο εξέφρασε την ανησυχία τουκαιγύρω από την πώληση της Εγνατίας οδού, εκδηλώνοντας τη συμπαράστασή τουαπέναντι στο δημόσιο χαρακτήρα της. Ενώ το καλοκαίρι σε Περιφέρεια καιΠολιτείαήταν λαλίστατοι και υποσχόταν διάλογο για το θέμα των διοδίων,εντούτοιςπροχώρησαν αιφνιδιαστικά και μονομερώς». Επεσήμανε τέλος ότι: «τοκόστος γιατους κατοίκους των γύρω χωριών, αλλά και για τους εργαζομένους πουμετακινούνται καθημερινά είναι πάρα πολύ μεγάλο και θα πρέπει ναυπάρξειοπωσδήποτε μέριμνα. Τα διόδια είναι ακόμα ένας παράγοντας υποβάθμισηςμιαςαπομονωμένης περιοχής της χώρας».
 
«Είμαστε αντίθετοι στο νέο χαράτσι, ο δρόμος είναι λαϊκό αγαθό»
Ο Γιώργος Ιωαννίδης, μέλος της επιτροπής αγώνα φορέων ν. Ροδόπης καιαντιπρόεδρος της ΑΔΕΔΥ Ροδόπης δήλωσε: «Νέος πρωθυπουργός, νέα διόδια.Αυτόςείναι ο συμβολισμός της ημέρας. Είμαστε αντίθετοι στο νέο χαράτσι,πιστεύουμεότι ο δρόμος είναι λαϊκό αγαθό και θα πρέπει να είναι δωρεάν, ειδικάγι’ αυτόντο συγκεκριμένο που κατασκευάστηκε με δωρεάν τις πρώτες ύλες. Στοίχισεένα δισ.το χιλιόμετρο στον κάμπο» και συμπλήρωσε: «επιβάλλουν το νέο χαράτσι τηστιγμήπου τα εισοδήματα των Ελλήνων μειώθηκαν κατά 40%. Τουλάχιστον αςεπιβάλλουν ένατελείως συμβολικό αντίτιμο και όχι ένα που να αντιστοιχεί στο 20% τουκόστους τηςδιαδρομής».
 
«Μέσα στην κρίση κανείς δεν μπορεί να κερδοσκοπεί σε βάροςπολιτών»
Ο Αλέξανδρος Γούναρης, μέλος της Νεολαίας ΣΥΝ, αναφέρθηκε στον αγώναγια την κατάργηση των διοδίων, υπογραμμίζοντας ότι: «μέσα στην κρίσηκανείς δενμπορεί να κερδοσκοπεί σε βάρος πολιτών». Πρόσθεσε ότι: «οι δρόμοι είναιδημόσιοκαι κοινωνικό αγαθό» και χαρακτήρισε την πολιτική της κυβέρνησης πουπεριλαμβάνει ανάλογα μέτρα την «πιο ταξική επίθεση των τελευταίων 2χρόνων».Κάλεσε επίσης όλους τους πολίτες να δώσουν δυναμικό παρών.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές: Στο 94% το ποσοστό συμμόρφωσης των επιχειρήσεων

Εκπνέει την Τρίτη 30 Απριλίου η προθεσμία Εκπνέει στις 30 Απριλίου η προθεσμία που έχουν ο…