Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 Το ΟΚ παίρνει από την ακαδημαϊκή κοινότητα η κατάργηση της βάσης του 10

Το ΟΚ παίρνει από την ακαδημαϊκή κοινότητα η κατάργηση της βάσης του 10

0

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.comΗ βάση του 10 για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση φεύγει με το νέο πολυνομοσχέδιο, και τα χαμόγελα έρχονται στα πρόσωπα περίπου 15.000 μαθητών που μη συμπληρώνοντας τη βάση θα έμεναν έξω από τα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας. Αν και ουσιαστικά έχει καταρτιστεί μόνο η εισηγητική έκθεση για το σύνολο των αναδιαρθρωτικών για την Παιδεία μέτρων και αν και τελευταία στιγμή και προχειρότατα συμπεριελήφθη στη ρύθμιση η ως άνω αλλαγή της κατάργησης της βάσης του 10, αποτέλεσε την πλήρωση μιας προεκλογικής δέσμευσης του ΠΑΣΟΚ και γι’ αυτό οι όποιες διορθώσεις παρουσιαστούν δε θα ανατρέψουν αυτή την απόφαση.Το ‘κλειδί’ είναι η άμεση εξάρτηση των σπουδών στη χώρα μας με την επαγγελματική αποκατάστασηΙκανοποιημένος, αλλά και προβληματισμένος με αυτή την εξέλιξη είναι ο αντιπρύτανης του ΔΠΘ καθηγητής κ. Α. Καραμπίνης, ο οποίος εφιστά την προσοχή στο γεγονός ότι η φύση του προβλήματος επιδέχεται μόνο σφαιρική αντιμετώπιση, μιας και δεν πρόκειται για μια μεμονωμένη απόφαση, αλλά για μια αλλαγή που διέπεται σε κάθε της πτυχή και επηρεάζει όλο το φάσμα της εκπαίδευσης σε όλες της τις βαθμίδες. Από τη μια πλευρά προβληματισμό γεννά το γεγονός ότι τα παιδιά που δεν καταφέρνουν να πιάσουν τη βάση του 10 δεν προετοιμάστηκαν καλά και έχουν κάποιες αδυναμίες –χωρίς να τίθεται διάκριση ικανότητας των παιδιών- που ενδεχομένως να μην τους επιτρέψουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κύκλου σπουδών ή να τους στερήσουν παραγωγικότητα κατά την ενασχόληση με το εκάστοτε αντικείμενο. Από την άλλη, ωστόσο, ο καθηγητής παρατηρεί ότι είναι άλογο χιλιάδες παιδιών να μένουν απ’ έξω, ενώ τμήματα ΤΕΙ υπολειτουργούν ή κλείνουν. Και βέβαια, δεν μπορεί να υποβαθμιστεί ή να παραβλεφθεί το γεγονός ότι τα παιδιά αυτά αποτυγχάνοντας να πιάσουν τη βάση θα στραφούν στα κολέγια ή τις σπουδές στο εξωτερικό που και οικονομικότερες μπορούν να είναι και διασφαλίζουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με μικρότερη διάρκεια σπουδών. «Στην Ελλάδα το μείζον ζήτημα είναι ότι οι σπουδές βρίσκονται σε άμεση εξάρτηση με την επαγγελματική αποκατάσταση», υπογραμμίζει ο κ. Καραμπίνης εξηγώντας ότι «ο χαρακτήρας τους είναι τέτοιος που προετοιμάζει τα παιδιά για τον αγωνιστικό επαγγελματικό στίβο και γι’ αυτό μιλώντας για τη βάση του 10 αποκομμένη από το συνολικό πλέγμα της εκπαίδευσης, τα δικαιώματα και τις διεξόδους των σπουδαστών, θέτουμε ένα ψευτοδίλημμα τη στιγμή που το ουσιαστικό πρόβλημα βρίσκεται στην ουσιαστική και αδιάλειπτη κατάρτιση των νέων από το ξεκίνημα της εκπαίδευσής τους».Στο θέμα της προσπάθειας αναγνώρισης των κολεγίων ο αντιπρύτανης του ΔΠΘ απαντά «αδικούμε τους σπουδαστές μας όταν αναγνωρίζουμε τα ίδια δικαιώματα χωρίς όμοιες ασφαλιστικές δικλείδες». Και η συλλογιστική επεξηγείται ως εξής: Αν στο κολέγιο μπαίνουν μαθητές πιο αδύναμοι, με κενά που δεν μπόρεσαν να πάρουν 10, πώς άκριτα και αυτόματα θα γίνονται δεκτοί και θα αποφοιτούν από κολέγια που αναγνωρίζουν ίδια δικαιώματα σε μαθητές που σπούδασαν 3 χρόνια με αυτούς που σπούδασαν 5 χρόνια σε δημόσιο πανεπιστήμιο. Η πρόταση που έχει καταθέσει ο καθηγητής είναι να υπάρχουν καθολικές αδιάβλητες εξετάσεις που θα πιστοποιούν τις δυνατότητες ανεξάρτητα από την εισαγωγή σε ΤΕΙ, ΑΕΙ, κολέγιο ή πανεπιστήμιο του εξωτερικού ώστε να γίνονται οι απαραίτητες συγκεκριμένες αντικειμενικές συγκρίσεις. «Στην παραγωγική διαδικασία είναι όλοι χρήσιμοι, ωστόσο πρέπει να διασφαλίζεται η διάκριση των όρων και των δυνατοτήτων», σχολιάζει ο κ. Καραμπίνης.Η κατάργηση της βάσης αναγκαιότητα για την περιφερειακή ανάπτυξηΣε σωστή κατεύθυνση εκτιμά ότι βρίσκεται το μέτρο της κατάργησης της βάσης του 10 ο πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας κ. Α. Μητρόπουλος, εξηγώντας ότι για τον ίδιο η εξήγηση εναποτίθεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ηθικής τάξης και αφορά στη μείωση των εισακτέων και τη μετακύλιση του βάρους στο μαθητή και το γονέα που θα ψάξει άλλο τρόπο για να εφοδιαστεί με σπουδές και δεξιότητες και ο δεύτερος σχετίζεται με τη ζημία που προκάλεσε στην περιφερειακή ανάπτυξη η θεσμοθέτηση του απαγορευτικού χαρακτήρα της βάσης. «Η περιφερειακή ανάπτυξη μέσω της ανώτατης εκπαίδευσης για μερικούς είναι ποινικό αδίκημα, ωστόσο οι τοπικές κοινωνίες έχουν ανάγκη αυτό το δυναμικό και αυτό ούτε μεμπτό είναι ούτε κακό», σημειώνει ο κ. Μητρόπουλος αντιδιαστέλλοντας ότι άδειες για τα κολέγια δίνονται μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη: «Γιατί δεν κάνουν παραρτήματα στην Περιφέρεια; Αυτό είναι θέμα που με ελαφρότητα αντιμετωπίζει η κυβέρνηση». Όσον αφορά στο θέμα της αναγνώρισης των κολεγίων ο κ. Μητρόπουλος, αφού διευκρινίζει ότι διορθωτικά μόνο επεμβαίνει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το νέο πολυνομοσχέδιο, προτείνει να υπάρχει πλήρης ισοδυναμία μεταξύ του κεντρικού πανεπιστημίου στην αλλοδαπή με το παράρτημα στη χώρα μας: «Το κολέγιο με το αντίστοιχο πανεπιστήμιο να διέπονται από τις ίδιες προϋποθέσεις ώστε ο φοιτητής να έχει και στα δύο τα ίδια δικαιώματα και να μπορεί να μεταπηδά από το κεντρικό στο παράρτημα και αντιστρόφως. Έτσι θα διασφαλιζόταν η τήρηση ενός επιπέδου από το κολέγιο». Για το λόγο αυτό ο πρόεδρος του ΤΕΙ Καβάλας είναι της άποψης ότι το θέμα δεν πρέπει να τίθεται μόνο ακροθιγώς αλλά με άλλη διαδικασία που θα περιλαμβάνει εξομοιωμένα επίπεδα εκπαίδευσης, τρόπο εισαγωγής (καθολικά χωρίς εξετάσεις προτείνει ο ίδιος) και φύση σπουδών.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δημοψήφισμα ΛΑΕ για τους μετανάστες

«ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΛΑΕ», ζητάει το κόμμα ΛΑ.Ο.Σ. για το νέο νομοσχέδιο περί μεταναστών που τέθηκ…