Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2008 Όταν το σχολείο είναι κάτι παραπάνω από τα βιβλία του

Όταν το σχολείο είναι κάτι παραπάνω από τα βιβλία του

0

Σε ένα φορτισμένο κοινωνικό κλίμα, όπως αυτό που ζει η ελληνική κοινωνία σήμερα, όπου το σχολείο γίνεται πολλές φορές στόχος των ίδιων των μαθητών του, λόγω του αποστεωμένου και με σχεδόν αποκλειστικά τεχνοκρατικό χαρακτήρα γνώσεων που παρέχει, ένα σχολείο της πόλης μας, συγκεκριμένα το 12ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης, ακολούθησε ένα διαφορετικό δρόμο για να τιμήσει μία ξεχωριστή ημέρα.
Αντί λοιπόν των κλασσικών ατελείωτων ομιλιών για την σημασία της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού, που ορίστηκε να είναι η Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου, το διδακτικό προσωπικό, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων αλλά και οι μικροί μαθητές, με ενθουσιώδη συμμετοχή είναι η αλήθεια, προχώρησαν στην πραγματοποίηση τριών εκδηλώσεων πραγματικής συμμετοχής όλων στον εορτασμό μιας τόσο σημαντικής ημέρας.
Η πρώτη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε ένα ασφυκτικά γεμάτο από τους μικρούς μαθητές, τους γονείς τους και τους δασκάλους τους Δημοτικό Αμφιθέατρο, στα πλαίσια της παρουσίασης από τους πρώτους του θεατρικού έργου «Ψάχνοντας την Χωχαρούπα». Η επιλογή του έργου, πέρα από το ίδιο το περιεχόμενο και τα μηνύματα που μεταφέρει αποτέλεσε και μία εξαιρετική επιλογή για την μαζική συμμετοχή εκατό περίπου παιδιών από τρεις τάξεις του σχολείου, κάτι που ενέπλεξε πάρα πολλούς από τους μικρούς μαθητές σε αυτή τη δημιουργική διαδικασία, δίνοντάς τους ερεθίσματα αλλά παράλληλα και την χαρά της συμμετοχής και της ομαδικής δουλειάς στην προετοιμασία αλλά και στην παρουσίαση του θεατρικού έργου.
Η δεύτερη εκδήλωση είναι διαρκείας μίας εβδομάδας και πραγματοποιείται στο χώρο του 12ου Δημοτικού Σχολείου με την διενέργεια μιας χριστουγεννιάτικης ανοικτής αγοράς, ενός μπαζάρ όπως συνηθίζεται να λέγεται τελευταία, με υλικά από τρεις συλλόγους με σημαντικότατη κοινωνική δράση στο χώρο της παιδικής μέριμνας: του «Χαμόγελου του Παιδιού», της «Φλόγας» και των «Παιδικών Χωριών S.O.S.». Η συμμετοχή και η κοινωνικοποίηση των μικρών συμπολιτών μας σε θέματα κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης υπήρξε εξαιρετικά σημαντική, κάνοντας την εκδήλωση περισσότερο από απλά χρήσιμη σε επίπεδο συλλογής ενός χρηματικού ποσού από τις πωλήσεις των υλικών των τριών συλλόγων.
Η τρίτη εκδήλωση διοργανώθηκε αποκλειστικά για τα ενήλικα μέλη του σχολείου και πιο συγκεκριμένα για τα μέλη του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, στην Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Ξάνθης. Ήταν μία πραγματική προσφορά αγάπης από τους γονείς των μικρών μαθητών, αξιέπαινη στη σύλληψή της, που η συμμετοχή σε αυτήν αντικατόπτριζε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την διάθεση να τιμηθεί η συγκεκριμένη μέρα.
Για τις εκδηλώσει του σχολείου, που διοργανώνονται για τρίτη συνεχή χρονιά, μίλησε στο «Ε» ο Διευθυντής του, κ. Μελισσόπουλος Σάββας, ο οποίος τόνισε την συμβολή της εκδήλωσης στην συνολική προσπάθεια ευαισθητοποίησης, από την πλευρά του σχολείου, τόσο των μικρών μαθητών, όσο και, πολλές φορές μέσω αυτών, των γονέων τους στα ζητήματα που θέτει η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού. Ο κ. Μελισσόπουλος μίλησε ακόμη για μία σημαντική παραμέληση των παιδιών από την πλευρά των ενηλίκων, κάτι που τέτοιες δράσεις προσπαθούν να αναπληρώσουν, μέσα από τη συμμετοχή των παιδιών σε δράσεις, που μπορεί να οργανώνονται από το σχολείο, δεν εμπίπτουν όμως στο στενά ερμηνευμένο σχολικό πρόγραμμά του, αλλά περισσότερο είναι ένα είδος εξωσχολικής δραστηριότητας, σε συνεργασία με το ίδιο το σχολείο. Όσον αφορά την ανταπόκριση σε αυτή την προσπάθεια από τους μικρούς μαθητές, ο κ. Μελισσόπουλος ήταν κατηγορηματικός: «Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν καταπληκτική. Ασχολήθηκαν με μεγάλη όρεξη και μεράκι, περνώντας παράλληλα μηνύματα και στις ίδιες τους τις οικογένειες. Μηνύματα που εμπεριέχει η ίδια η Ημέρα του Παιδιού». Όσο για τα μηνύματα που μπορεί να περνούν στο ίδιο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα από την συμμετοχή των μικρών μαθητών σε τέτοιες εκδηλώσεις, ο κ. Μελισσόπουλος δήλωσε με κάθε ειλικρίνεια ότι: «είναι αλήθεια πως το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα ενσωματώνει τα μηνύματα που λαμβάνει και προχωρά στις απαιτούμενες αλλαγές, με εξαιρετικά αργούς ρυθμούς. Όμως οι μεγάλες αλλαγές ξεκινούν πάντα από την βάση. Άλλωστε δεν θα πρέπει να αγνοούμε τις σημαντικές αλλαγές που ήδη έχουν συντελεστεί από την βάση του εκπαιδευτικού συστήματος (μαθητές, καθηγητές και γονείς) στο επίπεδο της διδασκαλίας, μέσα στο ελληνικό σχολείο».

Γιώργος Συληγαρδάκης
syligardakisg@yahoo.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Εκδήλωση ενάντια στην προκατάληψη

Την πρώτη του εκδ …