‘Γνώση και προσοχή σώζουν τη ζωή’

0

Εβδομάδα οδικής ασφάλειας αυτή που διανύουμε και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά τα εγκαίνια της 4ης Έκθεσης Τροχαίας Ξάνθης, είναι ανατριχιαστικά φέρνοντάς μας όλους αντιμέτωπους με το τεράστιο ζήτημα της οδικής συμπεριφοράς που στερεί κάθε χρόνο πολλές ζωές ενώ αφήνει ανάπηρους εκατοντάδες.
Μπορεί τα προβλήματα της οικονομίας, της ανεργίας, του ασφαλιστικού μέλλοντος να είναι σημαντικά και να αξίζουν της προσοχής και του ενδιαφέροντός μας αλλά όπως είπε ο Α. Σταθάκης στα εγκαίνια της Έκθεσης Τροχαίας Ξάνθης: «όταν φέρουν το παιδί σου νεκρό από τροχαίο, όλα αυτά είναι ένα τίποτα». Σκληρό και ανατριχιαστικό αλλά δυστυχώς αποτελεί μια πραγματικότητα, την ζοφερή πραγματικότητα που ζούμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια παρά τις προσπάθειες που γίνονται.
Ανατριχιαστικά στοιχεία
Η βελτίωση του οδικού δικτύου, η νέα τεχνολογία στα αυτοκίνητα, η εφαρμογή των ερευνών για την παθητική ασφάλεια και γενικά όλα τα μέτρα που μπορεί να πάρει η πολιτεία για την προστασία των πολιτών, μπορούν σε ένα δευτερόλεπτο να εκμηδενιστούν αν ο οδηγός ενός αυτοκινήτου δεν γνωρίζει ή δεν προσέχει και εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα. Τελικά όσο κι αν έχει εξελιχθεί ο τομέας της αυτοκίνησης, κάθε όχημα το χειρίζεται ένας άνθρωπος.
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στα εγκαίνια της έκθεσης είναι αποκαρδιωτικά αφού την κατά 70% πτώση των τροχαίων ατυχημάτων που παρουσιάστηκε το 2006, ακολούθησε νέα αύξηση το 2007. Στο Νομό Ξάνθης τα περισσότερα ατυχήματα έγιναν στο επαρχιακό δίκτυο και οι λόγοι ήταν κυρίως η μέθη και η ταχύτητα.
Το πρώτο τροχαίο ατύχημα στην Ελλάδα καταγράφηκε το 1914 και είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πέντε προβάτων και τον ελαφρύ τραυματισμό του οδηγού του οχήματος. Από τότε έχουμε θρηνήσει πολλά θύματα στα εκατομμύρια των τροχαίων που έχουν καταγραφεί.
Για το 2007 τα στοιχεία αναφέρουν ότι σε 22.000 τροχαία είχαμε 1443 νεκρούς, 1812 βαριά τραυματίες, 16.411 ελαφρά τραυματίες.
Το 80% των νεκρών είναι μεταξύ 16 και 40 χρονών ενώ τα έτη απ’ το 1970 – 2000 είχαμε 70 χιλιάδες νεκρούς από τροχαία. Ούτε σε εμπόλεμη κατάσταση να εμπλεκόμασταν.
Το 50% των νεκρών χάνουν τη ζωής τους κατά τη διάρκεια του ατυχήματος και το 30% τις επόμενες τρεις ώρες από κακώσεις σε διάφορα σημεία του σώματός τους.
Η χρήση της ζώνης ασφαλείας στα αυτοκίνητα και του κράνους στις μηχανές καθώς και η μη λήψη αλκοόλ και της διασφάλισης όλης της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης χωρίς να αποσπάται από τη χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλων από άλλες αιτίες καθώς και η τήρηση των ορίων ταχύτητας, είναι οι απαραίτητοι βασικοί κανόνες που πρέπει να τηρούμε.
Κυκλοφοριακή αγωγή στα σχολεία
Η πραγματική εκπαίδευση με την τήρηση των κανονισμών για τους ενήλικες αλλά και η κυκλοφοριακή αγωγή για τα παιδιά μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα στον τομέα της πρόληψης των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας. Οι πηγές ενημέρωσης είναι πολλές και προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες αλλά και συμπεράσματα που μπορούν να σοκάρουν φέρνοντας κάποια αποτελέσματα. Εκείνο που επιβάλλεται να γίνει είναι η συνειδητοποίηση απ’ τους ενήλικες των κινδύνων που διατρέχουν με την απροσεξία και τον ωχαδελφισμό κάθε φορά που ανεβαίνουν στο τιμόνι χωρίς να σταθμίζουν όλους τους κινδύνους που καραδοκούν. Το επόμενο βήμα είναι να διδαχθούν από μικρά τα παιδιά για όλους τους κινδύνους που διατρέχουν αλλά και ό,τι πρέπει να κάνουν για να τους αποφύγουν ακολουθώντας το παράδειγμα των γονιών κι όχι μόνο τα έντυπα που μοιράζονται. Η κυκλοφοριακή αγωγή αποτελεί στοίχημα πλέον για την ελληνική κοινωνία που θρηνεί θύματα καθημερινά στους δρόμους, όχι μια ακόμη υποχρέωση των μεγάλων και σίγουρα όχι ένα ακόμη μάθημα για τους μικρούς.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2008
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Όταν ο πολυπολιτισμός και η διγλωσσία γίνονται καθημερινή κατάσταση

Το Σάββατο 12 Ιανου&…