Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Ανανεώνεται ο εμπορικός κόσμος της Ξάνθης

Ανανεώνεται ο εμπορικός κόσμος της Ξάνθης

0

Φεύγουν τα παλιά τζάκια και μαζί τους η …αλληλεγγύη – Στα τερτίπια του καιρού τα άδεια ταμεία στα εμπορικά


Στο ράφι έμειναν τα βαριά χειμωνιάτικα  ρούχα  – Οι προσφορές και οι παγίδες τους – Πού γίνονται καταγγελίες – Έλεγχοι από το Τμήμα εμπορίου


 Σε υποτονικό ρυθμό κινήθηκε η αγορά της Ξάνθης την πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων απογοητεύοντας τους εμπόρους που περίμεναν να διαθέσουν χειμερινά τους που δεν πούλησαν λόγω του καλού καιρού! Το οξύμωρο είναι ότι για την υποτονική κίνηση ευθύνεται πάλι ο καιρός αλλά αυτή τη φορά ο …κακός καιρός!

Στα τερτίπια του καιρού τα άδεια ταμεία στα εμπορικά

Είθισται την πρώτη και την τελευταία εβδομάδα των εκπτώσεων να εμφανίζεται η μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση στα εμπορικά καταστήματα. Κι αυτό έχει την λογική ότι οι καταναλωτές που έχουν κάνει έρευνα αγοράς πριν από τις εκπτώσεις και έχουν καταλήξει σ’ αυτό που θέλουν να αγοράσουν, να τρέχουν τις πρώτες μέρες των εκπτώσεων προκειμένου να το βρουν σε χαμηλότερη τιμή αλλά να μην εξαντληθούν τα νούμερα, αν πρόκειται για ρούχα ή παπούτσια. Όμως οι πρώτες μέρες  των εκπτώσεων φέτος συνέπεσαν με τις πρώτες μέρες του …χειμώνα στην Ξάνθη, οπότε η κίνηση ήταν χαμηλή όπως και οι θερμοκρασίες!

Στο ράφι έμειναν τα βαριά χειμωνιάτικα  ρούχα

Είναι γεγονός ότι φέτος κάναμε …Πασχούγενννα αφού οι θερμοκρασίες ήταν ανοιξιάτικες. Αυτό επηρέασε την κίνηση στην αγορά καθώς δεν υπήρχε χειμωνιάτικο κλίμα και η ανάλογη διάθεση με αποτέλεσμα τα βαριά χειμωνιάτικα ρούχα να μείνουν στο ράφι,  δηλαδή στοκ. Τώρα οι έμποροι περιμένουν να …χειμωνιάσει μήπως και τα διαθέσουν με εκπτωτικές τιμές, γιατί σε ένα με ενάμιση μήνα θα κάνουν νέες παραλαβές σε ανοιξιάτικα.

Οι προσφορές και οι παγίδες τους – Πού γίνονται καταγγελίες

Μιλώντας στο «Ε» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης Νίκος Γρηγοριάδης επέστησε την προσοχή στους καταναλωτές να προσέχουν τις διπλές τιμές (πριν και μετά την έκπτωση) που πρέπει να αναγράφονται: «Είναι γεγονός ότι όλο το χρόνο έχουμε προσφορές. Έτσι έχει χαθεί η έννοια των εκπτώσεων. Αυτό που πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές είναι να κάνουν έρευνα αγοράς αν είναι δυνατό πριν από τις εκπτώσεις και να γνωρίζουν επακριβώς το ποσοστό της έκπτωσης που γίνεται. Πολλές φορές οι μεγάλες εκπτώσεις μπορεί να είναι παγίδες. Αν διαπιστώσουν και έχουν στοιχεία ότι είναι παραπλανητικές οι εκπτώσεις να το καταγγείλουν στο Τμήμα Εμπορίου».

Έλεγχοι από το Τμήμα εμπορίου

Όπως πληροφορηθήκαμε αρμοδίως από το Τμήμα Εμπορίου της Π.Ε. Ξάνθης, κλιμάκιο έκανε ελέγχους τις δύο προηγούμενες μέρες σε καταστήματα. Αυτό που ελέγχεται είναι αν αναγράφονται οι διπλές τιμές και αν συμφωνούν με το ποσοστό της έκπτωσης αλλά στα μικρά καταστήματα που δεν τηρούν αρχείο τιμών, δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί η τιμή προ έκπτωσης παρά μόνο αν είχε φωτογραφηθεί, πράγμα που μπορεί να γίνει μόνο με άδεια του καταστηματάρχη. Όπως μας είπαν γενικά η εικόνα είναι καλή, δεν έχουν διαπιστωθεί παραβάσεις και απλά έγιναν κάποιες παρατηρήσεις. Μας επισήμαναν δε ότι οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί και να κάνουν έρευνα αγοράς και όταν έχουν στοιχεία να καταγγέλλουν παραβάσεις.

Φεύγουν τα παλιά τζάκια και μαζί τους η …αλληλεγγύη

Αναφερόμενος στην εμπορική εικόνα της πόλης μας, όπως προσδιορίζεται και από τα στοιχεία του Εμπορικού Τμήματος στο Μητρώο του Επιμελητηρίου Ξάνθης ο κ. Γρηγοριάδης σημείωσε: «Ήταν μια καλή χρονιά σε γενικές γραμμές. Δεν έχουν κλείσει επιχειρήσεις μόνο αυτοί που συνταξιοδοτήθηκαν και δεν έχουν διάδοχη κατάσταση. Είναι γεγονός ότι έχουν άνθηση τα καφέ και τα μπαρμπέρικα. όπως τα λένε. Εμπορικά δεν ανοίγουν πολλά και όσα ανοίγουν είναι από νέους επαγγελματίες. Δεν έχουμε πλέον το φαινόμενο με τα παλιά τζάκια. Από πατέρα σε γιο. Μπαίνουν στο χώρο μας νέοι επαγγελματίες και αυτό είναι καλό. Η εποχή αλλάζει και το εμπόριο γίνεται με νέους όρους, χρειάζεται εκσυγχρονισμός και ανανέωση. Κάποιοι θα αντέξουν, κάποιοι θα κλείσουν. Αυτοί είναι οι νόμοι του εμπορίου. Αυτό όμως που λείπει και υπήρχε παλιά είναι η αλληλεγγύη μεταξύ του εμπορικού κόσμου που τώρα έχει εκλείψει. Παλιότερα ήταν προσωπικές οι σχέσεις μεταξύ των επαγγελματιών τώρα είναι πιο απρόσωπες».


Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή τους

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι – Οι νέες προθεσμίες Την αυλαία για την υποβολή τ…