Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ακρίβεια: Τρεις παρεμβάσεις στο «ράφι»- Τι αλλάζει στην «τσέπη»

Ακρίβεια: Τρεις παρεμβάσεις στο «ράφι»- Τι αλλάζει στην «τσέπη»

0
super market

Κατατέθηκε εχθές τροπολογία με ισχύ έως και την 31η Μαΐου

Το ΥΠΑΝ προωθεί τρία μέτρα με ισχύ έως και την 31η Μαΐου 2024, για να τιθασεύσει την ακρίβεια και να βάλει “τάξη” στην αγορά.

Με τροπολογία που κατέθεσε προχθές το βράδυ στη Βουλή το υπουργείο Ανάπτυξης επιβάλλει συγκεκριμένα την υποχρέωση ανακοίνωσης των ανατιμήσεων προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ, καθώς και τη δημοσιοποίηση των τιμών φρούτων και λαχανικών.

Επίσης, στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής», στα ράφια θα υπάρχουν προϊόντα με δέσμευση μείωσης τιμής για ένα εξάμηνο και θα πρέπει να έχουν ειδική ένδειξη.

Συγκεκριμένα η τροπολογία προβλέπει ότι τα σούπερ μάρκετ με κύκλο εργασιών άνω των 90 εκατ. ευρώ υποχρεούνται να ανακοινώνουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης οποιαδήποτε αύξηση τιμής από προμηθευτή καταναλωτικών προϊόντων που είναι απαραίτητα για την αξιοπρεπή διαβίωση ή εκείνων που παρουσιάζουν υψηλή ζήτηση. Στην περίπτωση μη συμμόρφωσης το πρόστιμο θα είναι 50.000 ευρώ για κάθε απόκρυψη στοιχείων.

Επίσης τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει να ενημερώνουν για τις ενδεικτικές τιμές λιανικής πώλησης οπωροκηπευτικών προϊόντων και το Υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώνει τις ενδεικτικές τιμές στους καταναλωτές, μέσω των ιστοτόπων του Υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, καθώς και του «e-katanalotis». Για τους παραβάτες το πρόστιμο θα είναι 20.000 ευρώ, εκτός αν η παράλειψη της ανακοίνωσης τιμών οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας ή αντικειμενικούς λόγους τεχνικής αδυναμίας.

Τέλος θεσμοθετείται η σήμανση προϊόντων με δέσμευση μείωσης τιμής . Στην περίπτωση αυτή οι επιχειρήσεις βιομηχανίες και οι χονδρέμποροι καταναλωτικών προϊόντων θα μπορούν να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» εφόσον μέχρι την 30ή Νοεμβρίου 2023, στείλουν έγγραφη δέσμευση προς το Υπουργείο Ανάπτυξης για μείωση τιμών τουλάχιστον 5% ,εξαιρουμένων των προωθητικών ενεργειών, για τους επόμενους έξι μήνες.

Η δέσμευση θα περιλαμβάνει: τον μοναδικό κωδικό («barcode»), την επωνυμία, το είδος και το περιεχόμενο του προϊόντος, ανά μονάδα μέτρησης, την αντισυμβαλλόμενη επιχείρηση, και και τη δέσμευση για τη μείωση της τιμής πώλησης . Τα προϊόντα θα φέρουν ετικέτα με ευκρινές ειδικό σήμα στο ράφι των προϊόντων που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής». Οι επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένες να μεταφέρουν πλήρως τις μειωμένες τιμές πώλησης των προμηθευτών τους στον τελικό καταναλωτή.

Σε περίπτωση μη τήρησης της έγγραφης δέσμευσης το πρόστιμο θα ανέρχεται στις 50.000 ευρώ ανά κωδικό προϊόντος. Η χρήση του ειδικού σήματος, από σούπερ μάρκετ σε προϊόντα που δεν συμμετέχουν στην πρωτοβουλία «θα τιμωρείται με πρόστιμο 2.000 ευρώ ανά κατάστημα και ανά κωδικό προϊόντος.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Φορολογικές δηλώσεις 2024: Άνοιξε η πλατφόρμα για την υποβολή τους

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι – Οι νέες προθεσμίες Την αυλαία για την υποβολή τ…