Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Αργοπορημένα στην οργάνωση e – shop τα εμπορικά της Ξάνθης

Αργοπορημένα στην οργάνωση e – shop τα εμπορικά της Ξάνθης

0

Λειτουργούν ελάχιστα – «Λόγω κόστους των απαιτούμενων υποδομών», υποστηρίζει ο
πρόεδρος του Εμπορικού συλλόγου Ε. Μίλκογλου

Οι Ξανθιώτες αγοράζουν από e – shop – Click away: Έτσι θα γίνουν τα ψώνια τα
Χριστούγεννα;
Black Friday: Αναμένεται απογείωση των ηλεκτρονικών αγορών

Η πανδημία μας έφερε πιο κοντά στην ηλεκτρονική τεχνολογία και αυτό είναι μια
πραγματικότητα που έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Ξεκίνησε από τον
Μάρτιο αλλά και τώρα εδώ και ένα μήνα για τις μετακινήσεις πρέπει να στείλουμε sms, οι
μαθητές κάνουν μάθημα σε ψηφιακές τάξεις , οι πολιτικοί συνεδριάσεις μέσω
τηλεδιασκέψεων, οι γιατροί ηλεκτρονική συνταγογράφηση με απευθείας αποστολή στο
κινητό του ασθενούς και πλείστες άλλες εφαρμογές. Απ’ αυτές δεν θα μπορούσαν να
λείψουν οι παραγγελίες μέσω e- shop που ανθεί κυρίως αυτή την εποχή που τα εμπορικά
καταστήματα είναι κλειστά. Το shopping therapy γίνεται πλέον ηλεκτρονικά και το ένα μετά
το άλλο τα εμπορικά καταστήματα προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες σελίδες στα Μέσα
κοινωνικής δικτύωσης διαφημίζοντας τα προϊόντα τους , με διάφορες προσφορές και
παραγγελίες με κατ’ οίκον παράδοση.

Ελάχιστα e – shops έχει η Ξάνθη
Παρότι όλος ο εμπορικός κόσμος αναγνωρίζει την ανάγκη να επεκτείνει εκκεντρικά την
δραστηριότητά του ιδιαίτερα αυτή την εποχή, στην Ξάνθη το e – shop είναι σε πολύ πρώιμη
φάση. Η αιτία δεν είναι άλλη από την οικονομική στενότητα όπως αναφέρει ο πρόεδρος
του Εμπορικού συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου: «Για να μπούμε στην διαδικασία
του e – shop πρέπει να κάνουμε την ανάλογη υποδομή, να έχουμε όλοι υπολογιστές, να
κάνουμε σελίδες, να οργανώσαμε το e – shop μας. Όλο αυτό προϋποθέτει κόστος και είναι
πολλές εμπορικές επιχειρήσεις που αδυνατούν να καλύψουν κι αυτή την επιβάρυνση. Πιο
πολύ στρέφονται σ’ αυτό μεγάλες αλυσίδες κι όχι μικρά εμπορικά που έχουν και λίγο
εμπόρευμα».

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου
Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης,
σε πρόσφατες δηλώσεις του «μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει
πλήρως λειτουργικό e-shop» προσθέτοντας ότι «οι μικρότεροι του εμπορίου είναι
δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες
πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν
νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων».

Οι Ξανθιώτες αγοράζουν από e – shop
Και μπορεί οι Ξανθιώτες έμποροι να είναι αργοπορημένοι στην ηλεκτρονική οργάνωση των
καταστημάτων τους, οι Ξανθιώτες καταναλωτές όχι. Ιδιαίτερα αυτές τις μέρες γίνονται
πολλές παραγγελίες ηλεκτρονικά και μια απόδειξη είναι οι ουρές που σχηματίζονται στις
εταιρείες ταχυμεταφορών της Ξάνθης!

Click away: Έτσι θα γίνουν τα ψώνια τα Χριστούγεννα;
Την Κυριακή ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να
ανοίξουν ορισμένοι τομείς της οικονομίας, όπως τα εποχιακά είδη και τα παιχνίδια.
Ωστόσο, τόνισε πως η αγορά θα λειτουργήσει με αυστηρούς όρους, όπως μάσκες,
αποστάσεις, περιορισμένος αριθμός ατόμων μέσα στο κατάστημα.
Επίσης δήλωσε ότι ένα από τα μέτρα που θα εφαρμοστούν θα είναι τα ψώνια με τον τρόπο
του click away, δηλαδή, όπως εξήγησε, θα γίνεται παραγγελία από τον καταναλωτή στο
κατάστημα, η παραγγελία θα ετοιμάζεται, ο πολίτης θα κλείνει ραντεβού με τον
καταστηματάρχη και θα πηγαίνει να την παραλαμβάνει από το κατάστημα, μειώνοντας στο
ελάχιστο την ανθρώπινη επαφή, ενώ θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο συνωστισμός μέσα στα
καταστήματα.
Σχολιάζοντας αυτή τη διαδικασία ο κ. Μίλκογλου ανέφερε πως τα μικρά εμπορικά δεν
είχαν ποτέ πρόβλημα συνωστισμού και τηρούσαν και τηρούν όλα τα μέτρα.
Black Friday: Αναμένεται απογείωση των ηλεκτρονικών αγορών
Από την αγορά χαρακτηρίζεται ενθαρρυντικό το γεγονός ότι δεν έχουν, μέχρι στιγμής,
προκύψει σημαντικά προβλήματα σχετικά με την διανομή των παραγγελιών από τα e –
shop. Ωστόσο παραμένει άγνωστο αν η «ομαλή» λειτουργία των ηλεκτρονικών αγορών θα
συνεχιστεί με δεδομένο ότι ο όγκος των παραγγελιών αναμένεται να απογειωθεί την Black
Friday.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές
Ενόψει των εμπορικών προσφορών της Black Friday στις 27 Νοεμβρίου, η Γενική
Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε οδηγίες προς τους
καταναλωτές, συνιστώντας τους να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των
ηλεκτρονικών συναλλαγών τους και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες
από τα ηλεκτρονικά καταστήματα: η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική
επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, e-mail, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός
ΓΕΜΗ), τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, η συνολική τιμή του προϊόντος
(συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε
περίπτωση επιστροφής κ.λπ.), διαθεσιμότητα, τρόπος πληρωμής και αποστολής του
προϊόντος, το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του
προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των
προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού. Σημειώνεται
ότι ένας ιστότοπος είναι ασφαλής εάν εμφανίζεται εικονίδιο ασφαλείας (μια κλειδαριά
πάνω αριστερά στον browser και ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινάει με https://).
Από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνεται επίσης
στους καταναλωτές να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι
για την ασφάλεια της ιστοσελίδας, να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην
ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους και να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε
αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα. Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων
και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο και να
κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Κατ’ εξαίρεση επιτρεπτό το κυνήγι αγριόχοιρου στη Θράκη

Λόγω των απαιτούμενων προληπτικών ενεργειών για την αντιμετώπιση της αφρικανικής πανώλης τ…