Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ξεκίνησε η αγοραστική κίνηση για το τραπέζι των Χριστουγέννων

Ξεκίνησε η αγοραστική κίνηση για το τραπέζι των Χριστουγέννων

0
papadopoulos

Οι Ξανθιώτες άρχισαν να προμηθεύονται τα εδέσματα για τα γιορτινά γεύματα που ακολουθούν, με τον πρώτο λόγο να έχουν κρεοπωλεία και παντοπωλεία

Ελαφρώς ακριβότερο φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι με την αύξηση να εντοπίζεται κυρίως σε γλυκά λόγω ΦΠΑ και φρούτα-λαχανικά λόγω… παγωνιάς

Ακριβότερο κατά 2,42% σε σχέση με το 2015 προκύπτει ότι θα είναι το φετινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι από δειγματοληπτικό έλεγχο που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝ.ΕΜ.Υ.) της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου. Ωστόσο, η ετήσια αυξητική τάση του κόστους προέρχεται κυρίως από την άνοδο των τιμών της κατηγορίας των γλυκών/εδεσμάτων και των οπωροκηπευτικών. Η ανοδική τάση του κόστους εκτιμάται ότι αποτελεί συνέπεια των συνεχών φορολογικών βαρών άμεσου και έμμεσου χαρακτήρα αλλά και των συρρικνωμένων τζίρων των καταστημάτων. Κατά προσέγγιση, το χριστουγεννιάτικο οικογενειακό τραπέζι (6-8 ατόμων) θα κοστίσει περίπου 150 ευρώ έναντι 147 ευρώ που κόστιζε πέρυσι και 144 το 2014, την ίδια περίοδο με τα ίδια ακριβώς προϊόντα.

Από χθες άρχισε να θυμίζει Χριστούγεννα η κίνηση στην αγορά

doukidisΌπως δήλωσε στο «Ε» ο κ. Ηλίας Δουκίδης της «Φθηνής Αγοράς», ένας δείκτης της κίνησης στην αγορά είναι η πώληση γάλακτος, που είναι προϊόν καθημερινής κατανάλωσης. «Μέχρι και χθες οι ‘’γαλατάδες’’ μας έλεγαν ότι δεν υπάρχει καθόλου κίνηση. Από σήμερα (Τετάρτη) έχει ανέβει κατακόρυφα η δουλειά και μπαίνουμε πλέον αγοραστικά στην περίοδο των Χριστουγέννων», ανέφερε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι οι τιμές στα περισσότερα προϊόντα κινούνται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι μετά την αύξηση του ΦΠΑ. Αυξητικό πρόσημο υπάρχει στα αναψυκτικά, τις μπύρες και τα κρασιά λόγω της αύξησης του ΦΠΑ και του ΕΦΚ στο κρασί. Η κίνηση ήταν ορατή κυρίως στους χώρους των ψυγείων της «Φθηνής Αγοράς», με τους περισσότερους πελάτες να προμηθεύονται αλλαντικά και τυροκομικά, ενώ είναι λίγοι αυτοί που λόγω νηστείας αγοράζουν ακόμη νηστίσιμα προϊόντα όπως χαλβά, ταραμά και αλμυρά ψάρια.

Ελαφρώς ακριβότερο το αρνί – Συνεχώς μειούμενο το ενδιαφέρον για γαλοπούλες

mpatzakidisΤο χριστουγεννιάτικο τραπέζι στην Ελλάδα, και κυρίως στην περιοχή μας, συνδέεται περισσότερο με το κοτόπουλο και το αρνί. Όπως ανέφερε στο «Ε» ο κ. Παπαδόπουλος από την οικογενειακή μονάδα κρέατος «Παπαδόπουλος και Σια» στην Δημοτική Αγορά, το ενδιαφέρον των καταναλωτών για την γαλοπούλα μειώνεται χρόνο με τον χρόνο: «Οι περισσότεροι προτιμούν το κοτόπουλο, που είναι ‘’καθαρή δουλειά’’, και το αρνί. Η γαλοπούλα είναι ξενόφερτη και δεν ‘’έπιασε’’». Φέτος, μάλιστα, η τιμή της είναι ελαφρώς αυξημένη λόγω της μειωμένης παραγωγής. Μικρή άνοδος στα κρεατικά σημειώνεται μόνο στην τιμή του αρνιού κατά 20 λεπτά περίπου. Η κίνηση και οι παραγγελίες έχουν ξεκινήσει τις τελευταίες μέρες και στο Κρεοπωλείο Μπατζακίδη, με τον πρόεδρο των Κρεοπωλών Ξάνθης, Γιώργο Μπατζακίδη, να σημειώνει ότι η αγοραστική κίνηση είναι θετική και αναμένεται να κορυφωθεί μέχρι και την παραμονή, που επιλέγουν πολλοί για τις αγορές τους.

Η παγωνιά έφερε αύξηση σε οπωροκηπευτικά και φρούτα

karalanidisΣτο Μανάβικο των Δημήτρη Καραλανίδη και Φίλιππου Παπαναστασίου στην είσοδο της Δημοτικής Αγοράς ελάχιστοι ακόμη οι πελάτες. Φρούτα και λαχανικά είναι πιο ευπαθή και καταλαμβάνουν περισσότερο όγκο στο ψυγείο, οπότε είναι και τα τελευταία που προμηθεύονται οι αγοραστές πριν το γιορτινό τραπέζι. Υπάρχουν και αυτοί που περιμένουν να καταβληθούν τα όποια επιδόματα και δώρα πριν κάνουν τις αγορές τους. Η κίνηση μπορεί να ήταν μειωμένη, οι τιμές όμως σε μαρούλια σγουρά, μαρούλια ίσια, χόρτα κ.ά. έχουν πάρει την ανιούσα. Οι χαμηλές θερμοκρασίες και η παγωνιά έχει προκαλέσει μεγάλη μείωση της παραγωγής, αφού ακόμη και σε νοτιότερα μέρη «δεν κοκκινίζουν οι ντομάτες και δεν μεγαλώνουν τα αγγουράκια», όπως χαρακτηριστικά μας είπε ο κ. Παπαναστασίου. «Τα μαρούλια και οι ντομάτες που είναι σταθερά στο τραπέζι ως σαλάτα, μάλλον φέτος θα αντικατασταθούν από το λάχανο, που κινείται πολύ φθηνότερα», σημείωσε ο ίδιος. Επιλογές, λοιπόν, υπάρχουν, ποικιλία και πληθώρα προϊόντων έχουμε σε όλη την τοπική αγορά, οπότε ο κάθε καταναλωτής μπορεί να προσαρμόσει τα ψώνια του στις οικονομικές του δυνατότητες. Όπως εύστοχα αναφέρει στο σύνθημα των ΑΧΕΠΑ Ξάνθης: «Τώρα τις γιορτές ψωνίστε από μικρές τοπικές επιχειρήσεις, δώστε τη δυνατότητα σε περισσότερες οικογένειες να περάσουν όμορφα Χριστούγεννα».

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Κόλλησε» το β’ τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης  

  Η β’ μειοδότρια του διαγωνισμού υπέβαλε ένσταση για την απόρριψη της προσφοράς της …