Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα 8ο Γυμνάσιο: Το σχολείο των Ρομά της Ξάνθης

8ο Γυμνάσιο: Το σχολείο των Ρομά της Ξάνθης

0
gymnasio 8

Η διεύθυνση του σχολείου παρουσιάζει τις συνθήκες, τις δράσεις και τους φορείς που ενισχύουν την προσπάθεια του εκπαιδευτικού προσωπικού

Αναλαμβάνονται νέες πρωτοβουλίες για τη σχολική χρονιά που ξεκινά με έμφαση στα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα και τον σχολικό προσανατολισμό

Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η διεύθυνση του 8ου Γυμνασίου Ξάνθης και ο διευθυντής Δημήτρης Γκαγκαλίδης παρουσιάζουν τις συνθήκες σ’ ένα από τα πιο «ευαίσθητα» σχολεία του νομού, καθώς και τις νέες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται τόσο για την διεύρυνση των ενδιαφερόντων των Ρομά μαθητών, όσο και για τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό με σκοπό, ώστε αφενός να περιοριστεί η σχολική διαρροή και αφετέρου οι μαθητές να αποκτήσουν τα εφόδια για να είναι παραγωγικοί και όσο το δυνατόν περισσότερο καταρτισμένοι σε ό,τι αναλάβουν να κάνουν στη συνέχεια.

Το κουδούνι χτύπησε για την έναρξη – όπως κάθε χρόνο- και στο 8ο Γυμνάσιο της Ξάνθης. Οι περίπου 140 μαθητές του σχολείου πήραν και φέτος τα νέα τους βιβλία, μπήκαν σε τάξεις και δέχτηκαν τις ευχές και οδηγίες των καθηγητών για την καινούργια σχολική χρονιά. Το 8ο Γυμνάσιο στεγάζεται στις κτιριακές εγκαταστάσεις του ΟΑΕΔ (Λαχανοκήπων), όπου φιλοξενείται ευγενικά, ενώ εκκρεμεί η δημιουργία αυτόνομου σχ. κτηρίου στην ευρύτερη περιοχή. Το δυναμικό των παιδιών που φοιτούν αποτελείται αποκλειστικά από μαθητές Roma του οικισμού Δροσερού, ενώ στα αξιοσημείωτα των τελευταίων ετών θεωρείται η διαρκής αύξηση του αριθμού νέων μαθητών που έρχονται στο σχολείο, πιστοποιώντας την αποδοχή του στην αντίληψη των κατοίκων.

Η εκπαιδευτική μονάδα της ΔΔΕ Ξάνθης, συμβάλλει με ουσιαστικό τρόπο στον τομέα της κοινωνικοποίησης των παιδιών της περιοχής, ενώ σημειώνεται αύξηση στην παραπέρα συνέχιση των σπουδών τα τελευταία χρόνια προς τα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της πόλης.

«Το σχολείο αντικατοπτρίζει την κοινωνική ευαισθησία της Ξάνθης, στις ευπαθείς και ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδες που συνυπάρχουν και απαρτίζουν τον διαπολιτισμικό πληθυσμό της. Δεν ήταν λίγες οι φορές που η πολιτεία και οι οργανωμένοι θεσμοί της συνεργάστηκαν και συνέβαλλαν στην λειτουργία και ανάπτυξη του σχολείου», αναφέρεται από τη Διεύθυνση. «Ιδιαίτερα όταν ζητούμε να ικανοποιηθούν βασικές ανάγκες μαθητών, χαιρόμαστε να διαπιστώνουμε την έμπρακτη αρωγή προσώπων και φορέων, στις δικαιολογημένες απαιτήσεις μαθητών και εκπαιδευτικού προσωπικού»

Το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος» συνεχίζει να αναλαμβάνει ετήσια τις βασικές και υποτυπώδης ανάγκες σίτισης μαθητών, ενώ εξίσου σημαντική είναι και η προσφορά του αντίστοιχου Ιδρύματος « Μποδοσάκη» . Σε τοπικό επίπεδο δεδομένη θεωρείτε η ευαισθητοποίηση του Δήμου Ξάνθης, τόσο σε θέματα εξοπλισμού (ιδιαίτερα από τον Αντιδήμαρχο κ. Φερτούν), αλλά και υποστηρικτικής Ιατρικής, μέσω του Δημοτικού Κοινωνικού Ιατρείου που υπάρχει στον οικισμό (ενέργειες ώστε να εξεταστούν όλοι οι νέοι μαθητές της Α΄ τάξης έφερε εις πέρας η κ. Παρτσαλίδου),

Από κει και πέρα αξίζει την προσοχή η προσπάθεια εξωστρέφειας που γίνεται ώστε να περάσουν στην τοπική κοινωνία του Δροσερού πρωτοβουλίες, δράσεις και προγράμματα που εκπονούνται στη σχ. Μονάδα, στα πλαίσια συνεργασίας με φορείς και δομές της πόλης (ΟΚΑΝΑ, Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης, ΕΒΕ, κα), αλλά και στα εκπαιδευτικά πλαίσια λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης Ξάνθης (ΚΕΣΥΠ, ΣΣΝ,κα).

Στην διαδικασία εδραίωσης και ενίσχυσης των δομών του σχολείου επιχειρείται διερευνητική προσπάθεια που θα οδηγήσει στην δημιουργία Τμήματος Ένταξης (Ειδικής Αγωγής), ενώ για πρώτη φορά στη νέα σχ. χρονιά θα λειτουργήσει του Μουσικό εργαστήρι του Γυμνασίου, κατόπιν της αγοράς μουσικών οργάνων και επάνδρωσης αντίστοιχου εργαστηρίου.

Τέλος ενισχύοντας την τάση των ανθρώπων της περιοχής να ασχολούνται από νωρίς με το εμπόριο (βλ. Λαϊκή αγορά), επιχειρείται φέτος συνεργασία με το ΚΕΣΥΠ (υπεύθυνος Α. Παπαντωνίου) και σε σχ. Προγράμματα Επαγγελματικού προσανατολισμού, προκειμένου να δοθούν γνώσεις και προοπτικές επιχειρηματικότητας και εκπαίδευσης.

Με αυτά και με άλλα η Ξάνθη, μέσα από δομές και φορείς της, αλλά και την τοπική κοινωνία, δείχνει την ευαισθησία της στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, ιδιαίτερα τώρα που τα χρόνια έγιναν οικονομικά δυσκολότερα.

Το λογότυπο «Όταν ανοίγει ένα σχολείο, κλείνει μια φυλακή» φαίνεται να έχει αντίκρισμα !

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στα ραντάρ των Ινδών ελληνικά λιμάνια – Τα σχέδια για Αλεξανδρούπολη

Διαγωνισμοί για την πώληση ή και παραχώρηση υποδομών και ακινήτων από το ΤΑΙΠΕΔ Τρεις διαγ…