Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Κίνδυνος απένταξης από το ΕΣΠΑ για το β’ τμήμα του κάθετου άξονα

Κίνδυνος απένταξης από το ΕΣΠΑ για το β’ τμήμα του κάθετου άξονα

1

Λόγω της δικαστικής κόντρας των εταιρών που το διεκδικούν – Την παράδοση του α’ τμήματος «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» στο τέλος του μήνα, ανακοίνωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εγνατίας ΑΕ


Δώρον άδωρον γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσει… Δεν αυξάνονται τα διόδια στην Εγνατία


Μακρύ δρόμο έχει ακόμη να διανύσει έως την ολοκλήρωσή του και έως ότου δοθεί στην κυκλοφορία το έργο του κάθετου άξονα Ξάνθης. Μετά από 20 και πλέον έτη από τότε που σχεδιάστηκε και δρομολογήθηκε και 5 έτη αφότου εντάχθηκε, προκηρύχθηκε, δημοπρατήθηκε και κατασκευάζεται το πρώτο τμήμα «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα», νέα εμπόδια τίθενται μπροστά του! Ειδικότερα ενώ το πρώτο κομμάτι ολοκληρώνεται και μπορεί να παραδοθεί άμεσα, το δεύτερο κομμάτι «Δημάριο – Μελοίβια» βρίσκεται εγκλωβισμένο σε δικαστικές διαμάχες των εταιριών που το διεκδικούν με πολύ πιθανό τον κίνδυνο να απενταχεί από το ΕΣΠΑ!

Δώρον άδωρον και να παραδοθεί το α’ τμήμα – Δεν μπορεί να λειτουργήσει…

Ο Διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας ΑΕ ο κ. Κωνσταντίνος Κουτσούκος σε συνέντευξή του στο site ypodomes.com προσδιόρισε ως χρόνο παράδοσης του α’ τμήματος «Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά μέχρι το τέλος του μήνα. Το έργο κλείνει με την χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ 2014-2020. Να υπενθυμίσουμε ότι για το έργο αυτό εκτός από την πρώτη εργολαβία που πήρε η κατασκευαστική εταιρεία ΑΚΤΩΡ, προκηρύχθηκε τον  Απρίλιο του 2023 νέος διαγωνισμός για συμπληρωματικά επιπρόσθετα έργα σταθεροποίησης των ορυγμάτων. Η υπογραφή της σύμβασης πραγματοποιήθηκε στις 11 Οκτωβρίου 2023. Η ΑΚΤΩΡ επικράτησε με ποσοστό έκπτωσης περίπου 11,76%. Το αρχικό κόστος του έργου με τον ΦΠΑ είναι 13,26 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 10,7 εκατ. ευρώ).

Είναι μια θετική εξέλιξη ότι το έργο που δημοπρατήθηκε το 2017 παραδίδεται ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί και να είναι λειτουργικό, να δοθεί δηλαδή στην κυκλοφορία. Κι αυτό γιατί συνδέεται άμεσα με την κατασκευή του  β’ τμήματος «Δημάριο – Μελίβοια». Και έχουμε τα εξής δεδομένα. Ένα ολοκαίνουριο τμήμα δρόμου σύγχρονων προδιαγραφών 10 χιλιομέτρων που ξεκινά από το Δημάριο έως τα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και πριν από το Δημάριο έως τα Μελίβοια έναν …καρόδρομο που σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποστηρίξει κυκλοφορία διασυνοριακή!

 Χάνει την χρηματοδότηση το β’ τμήμα του κάθετου άξονα – Εγκλωβισμένο στις δικαστικές αίθουσες

Ως εκ τούτου γίνεται κατανοητό ότι πρέπει άμεσα να κατασκευαστεί το β΄ τμήμα «Δημάριο – Μελίβοια το οποίο έχει βγει σε διαγωνισμό πριν 2 έτη αλλά έχει κολλήσει στις ενστάσεις των δύο εταιρειών που το διεκδικούν. Από την μία είναι η ΑΚΤΩΡ και από την άλλη είναι η ΟΔΟΣ ΑΤΕ που μάχονται για την ανάληψη του έργου. Όπως ανέφερε ο κ. Κουτσούκος: « Το δυστύχημα για το ίδιο το έργο είναι, πως λόγω αυτής της κόντρας χάνει την χρηματοδότηση που είχε από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και για να μπορέσει να προχωρήσει το έργο θα πρέπει να ενταχθεί στη νέα προγραμματική περίοδο (ΕΣΠΑ 2021-2027), πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να τρέξει εκ νέου τις διαδικασίες ένταξης».

Δεν αυξάνονται τα διόδια στην Εγνατία

Αναφορικά με το θέμα των διοδίων όπως ανέφερε ο κ. Κουτσούκος δεν έχει αποφασιστεί για το 2024 αύξηση του κομίστρου από τα 3 λεπτά που είναι σήμερα καθώς η αύξησή του αποτελεί στοιχείο του εν εξελίξει διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας οδού από το ΤΑΙΠΕΔ. Στην διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση έχει επικρατήσει το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.


Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στα όρια τους οι γιατροί από τις ελλείψεις στα περιφερειακά νοσοκομεία

Δυσαρεστημένοι ένας στους δύο με το ΕΣΥ σύμφωνα με έρευνα της GPO Στο «Ε» μιλούν ο γ.γ. τη…