Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις «μίνι-ιδιωτικοποιήσεις» σε 10 περιφερειακά λιμάνια

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τις «μίνι-ιδιωτικοποιήσεις» σε 10 περιφερειακά λιμάνια

0

Σε ρότα προτεραιότητας λόγω επενδυτικού ενδιαφέροντος τα λιμάνια Καβάλας και Αλεξανδρούπολης

Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια το νομοσχέδιο του υπουργείου Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για το νέο μοντέλο αξιοποίησης των δραστηριοτήτων και υποδομών, με συνέργειες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, μέσω των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων, σε δέκα περιφερειακά λιμάνια της χώρας και συγκεκριμένα στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.

Πρόκειται για το νομοσχέδιο με τον τίτλο «Για την κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που έχουν συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένος Α.Ε. – Διατάξεις για τη λειτουργία του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις», το οποίο – όπως τόνισε ο αρμόδιος υπουργός Φώτης Κουβέλης – δίνει τη δυνατότητα στους οργανισμούς λιμένων να προσελκύουν επενδύσεις από τους ιδιώτες, προκειμένου να αναπτυχθούν δραστηριότητες επενδυτικού χαρακτήρα. Η διαδικασία θα προβλέπει διεθνείς διαγωνισμούς για τις δραστηριότητες που παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον κατά περίπτωση ανά λιμένα και όπως διαφαίνεται, σε γραμμή προτεραιότητας από το Ταμείο έχουν μπει τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

Άλλα λιμάνια προσφέρονται και μπορούν να υπηρετήσουν τη δραστηριότητα για τα εμπορευματοκιβώτια, άλλα μπορεί να είναι εμπορικά, άλλα μπορεί να είναι εμπορικά και βιομηχανικά, άλλα μπορεί να έχουν δραστηριότητα σε μαρίνες, σε κρουαζιέρες κ.ο.κ.. Απαντώντας ο κ. Κουβέλης, στην κριτική της αντιπολίτευσης, η οποία αμφισβήτησε το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων, είπε ότι το μοντέλο αυτό ισχύει στο 80% και πλέον σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Η εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ, Αναστασία Γκαρά έκανε λόγο για ένα ιδιαίτερα σημαντικό νομοσχέδιο -προϊόν μακρόχρονης διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς, το ΤΑΙΠΕΔ και τους οργανισμούς λιμένων, προκειμένου να προαχθεί το μοντέλο των υποπαραχωρήσεων για την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων, σε αντίθεση με αυτό της ιδιωτικοποίησης που προωθούσε η προηγούμενη κυβέρνηση.

Από τη ΝΔ, ο εισηγητής Γιάννης Πλακιωτάκης, είπε ότι διαπιστώνει, όλη αυτή την εβδομάδα της επεξεργασίας του σχεδίου νόμου «το χάος, αλλά και τον πανικό που επικρατεί στο στρατόπεδο της κυβέρνησης» διότι -όπως ανέφερε- το νομοσχέδιο αυτό «έχει περάσει από σαράντα κύματα», από τη θητεία Κουρουμπλή «που θα ερχόταν ένα νομοσχέδιο που θα άλλαζε την εικόνα των λιμανιών και θα αναθεωρούσε τη λιμενική πολιτική», τελικά ήρθε το εν λόγω, το οποίο αντί να βοηθάει στην ανάπτυξη των λιμένων, χειροτερεύει την ήδη επιδεινωμένη κατάσταση.

Ο κ. Πλακιωτάκης, αναρωτήθηκε γιατί η κυβέρνηση προχώρησε στο συγκεκριμένο μοντέλο παραχωρήσεων, χωρίς ουσιαστικά καμία μελέτη αξιοποίησης, καμία μελέτη βιωσιμότητας, ενώ δεν εκπληρώνεται και κανένας όρος του ελεύθερου και θεμιτού ανταγωνισμού.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

113,8 εκατ. επένδυσε η Πλαστικά Θράκης την τελευταία 4ετία

Στόχος η αύξηση πωλήσεων στο εξωτερικό Την απόδοση των επενδύσεών της αναμένει η Πλαστικά …