Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ολοκληρώνεται το Σάββατο ο εμβολιασμός αλεπούδων με ρίψεις αντιλυσσικών εμβολίων

Ολοκληρώνεται το Σάββατο ο εμβολιασμός αλεπούδων με ρίψεις αντιλυσσικών εμβολίων

0
cesna-emvoliasmoi

Με επιτυχία ολοκληρώνεται η διαδικασία, παρά τις δυσκολίες του καιρού – «Ορμητήριο» των πέντε πιλότων το αεροδρόμιο του Ν. Ζυγού

Βούλγαροι πιλότοι στα πέντε αεροπλάνα τύπου Cessna 172, αφού το κόστος διπλώματος είναι απαγορευτικό για πολλούς – Στο εξωτερικό επιλέγουν να εργαστούν οι Έλληνες πιλότοι

Το Σάββατο 29 Οκτωβρίου, εκτός απροόπτου, θα ολοκληρωθεί επιτυχώς το πρόγραμμα εμβολιασμού κατά της λύσσας για αλεπούδες. Η αντιλυσσική δράση γίνεται μέσω ρίψεων από αεροπλάνα αντιλυσσικών δολωμάτων, τα οποία στη συνέχεια τρώνε οι αλεπούδες και λειτουργούν όπως και τα εμβόλια. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή ομάδας πέντε αεροπλάνων τύπου Cesnna 172, τα οποία είχαν ως βάση των επιχειρήσεών τους το αεροδρόμιο που βρίσκεται στο Ν. Ζυγό Ξάνθης, όπου στεγάζονται και τα γραφεία της αερολέσχης Ξάνθης. Το «Ε» επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου, και συνομίλησε με τα μέλη της ομάδας κατά την διάρκεια ανεφοδιασμού των αεροπλάνων.

Ελληνο-Βουλγαρική κοινοπραξία με πέντε Βούλγαρους πιλότους

Όταν φτάσαμε στον χώρο του αεροδρομίου είχαν προσγειωθεί δύο μόνο από τα πέντε αεροπλάνα, ενώ σιγά-σιγά φάνηκαν στον ουρανό και τα υπόλοιπα. Παρατεταγμένα στην σειρά, περίμεναν τον ανεφοδιασμό τους με ειδικά καύσιμα, που τοποθετούνται από το πάνω μέρος και γεμίζουν τα φτερά του αεροσκάφους, που λειτουργούν ως ντεπόζιτα. Αφού επικοινώνησε με τους συντονιστές και τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου της Χρυσούπολης, μας υποδέχθηκε στο αεροδρόμιο ο Θανάσης Χασκόπουλος. Πέρυσι ήταν η αδελφή του ανάμεσα στα πληρώματα των πιλότων, καθώς προέρχονται από ‘’αεροπορική’’ οικογένεια. Ο Θανάσης πιλοτάρει ελικόπτερα και το επόμενο διάστημα θα πάρει και το δίπλωμα χειρισμού αεροπλάνου. Μας ενημέρωσε ότι η ομάδα αποτελείται από πέντε Βούλγαρους πιλότους, καθώς είναι δύσκολο πλέον στην χώρα μας να βρει κανείς έμπειρους πιλότους. «Η εταιρεία μας συνεργάζεται απευθείας με το υπουργείο, αφού έχουμε αναλάβει τις ρίψεις σε όλη την Ελλάδα. Είναι μια Ελληνο-Βουλγαρική κοινοπραξία, γι’ αυτό και οι πιλότοι είναι από την γειτονική χώρα. Είναι δύσκολο να βρεις Έλληνες πιλότους, αφού το κόστος για το δίπλωμα είναι μεγάλο και όσοι το παίρνουν προτιμούν να δουλέψουν στο εξωτερικό, όπου υπάρχουν περισσότερες δουλειές και πληρώνονται καλύτερα», ανέφερε ο κ. Χασκόπουλος.

Λόγω επιδείνωσης του καιρού το πρόγραμμα αναμένεται να ολοκληρωθεί το Σάββατο

Ο ίδιος μας πληροφόρησε σχετικά με το πρόγραμμα εμβολιασμών. Συγκεκριμένα ο κ. Χασκόπουλος δήλωσε: «Το πρόγραμμα θα ολοκληρωνόταν την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου, αφού είμαστε εδώ από τις 19 του μηνός. Το δελτίο προβλέπει κακοκαιρία για τις επόμενες δύο μέρες, οπότε θα ολοκληρώσουμε το Σάββατο, κατά πάσα πιθανότητα. Παρότι έχουμε ξαναέρθει στο αεροδρόμιο της Ξάνθης, οι ρίψεις αφορούσαν άλλες περιοχές. Αυτή την φορά καλύπτουμε από εδώ όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και φυσικά την Ξάνθη».

Η διαδικασία γίνεται ως εξής: «Αρχικά ‘’σκανάρουμε’’ την περιοχή και οριοθετούμε τις τοποθεσίες που θα ρίξουμε τα δολώματα. Έπειτα ακολουθούν οι πτήσεις και γίνονται οι ρίψεις των δολωμάτων, τα οποία έχουν έντονη μυρωδιά και γεύση, ώστε να προσελκύουν τις αλεπούδες αλλά και σκυλιά που βρίσκονται στα βουνά και αφού τα φάνε αρχίζουν να λειτουργούν ως εμβόλια. Έπειτα θα ακολουθήσει ένα δεύτερο πρόγραμμα το επόμενο διάστημα, με το οποίο ελέγχονται οι αλεπούδες ώστε να διαπιστωθεί το κατά πόσο έφαγαν τα δολώματα και αν έγινε σωστά η διαδικασία του εμβολιασμού». Εκτός από τους πέντε πιλότους, όμως, η ομάδα περιλαμβάνει άλλα δέκα άτομα. Βοηθοί εδάφους, οδηγοί στο φορτηγό-ψυγείο όπου φυλάσσονται τα δολώματα, άλλοι που μεταφέρουν τα καύσιμα. Σε κάθε αεροπλάνο επιβαίνουν δύο άτομα, ο πιλότος και ένας βοηθός που πραγματοποιεί τις ρίψεις. «Η γαλλική εταιρεία που πήρε το έργο είναι η μόνη που έχει δολώματα που ρίπτονται με το χέρι και όχι αυτόματα, οπότε χρειάζεται ακόμη ένας μέσα στο αεροπλάνο. Με το μηχάνημα που έχουμε τοποθετημένο καταγράφεται ψηφιακά το στίγμα από το σημείο όπου έπεσε το κάθε δόλωμα, ώστε να μπορεί να ελεγχθεί μετέπειτα», μας εξήγησε ο κ. Χασκόπουλος.

Ίδιος τύπος αεροπλάνου με αυτό που συνετρίβη πριν 10 μέρες στα Καλάβρυτα

Αναφερόμενος στο δίπλωμα πλοήγησης που πρόκειται να λάβει, ο κ. Χασκόπουλος σημείωσε ότι ο χειρισμός ελικοπτέρου είναι πιο δύσκολος. «Τα ελικόπτερα έχουν άλλο βαθμό δυσκολίας, αλλά και στα αεροπλάνα υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Το δίπλωμα αφορά τα βασικά για έναν πιλότο. Από εκεί και πέρα, το κάθε αεροπλάνο χρειάζεται ειδική εκμάθηση. Μπορούμε να πούμε ότι αυτά τα μικρά μονοκινητήρια είναι πιο δύσκολο στο πιλοτάρισμα από τα μεγάλα αεροπλάνα, όπου τα πάντα σχεδόν γίνονται αυτόματα. Εδώ ο βαθμός δυσκολίας, ιδίως αν πετύχει κανείς άσχημο καιρό, είναι υψηλός», ανέφερε ο νεαρός πιλότος. Ο τύπος των αεροπλάνων Cesnna 172 μας έφερε στην μνήμη την πτώση του εκπαιδευτικού αεροπλάνου στα Καλάβρυτα πριν δέκα μέρες και τον χαμό δύο νεαρών ανδρών. Η ομάδα του κ. Χασκόπουλου βρισκόταν στην Πελοπόννησο εκείνη την μέρα και καθώς έφευγαν αντιλήφθηκαν ότι ο καιρός δεν ήταν καλός. «Αν βρεθείς μέσα σε κακοκαιρία τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Δεν ξέρεις αν πρέπει να εμπιστευτείς τα όργανα ελέγχου ή την προσωπική σου κρίση», δήλωσε ο ίδιος, τονίζοντας ότι όσο όμορφο και αν είναι να βρίσκεσαι στους αιθέρες, ο κίνδυνος υπάρχει πάντα.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έμφυλη βία δίχως τέλος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Γράφει η Φωτεινή Οικονομοπούλου, απόφοιτη Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων του Παντείου Παν…