Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Εξόφληση του Δημοσίου Χρέους από πλευράς Ελλάδας με αυτούσια προϊόντα και υπηρεσίες

Εξόφληση του Δημοσίου Χρέους από πλευράς Ελλάδας με αυτούσια προϊόντα και υπηρεσίες

0

Α. Προς ταχεία ελάφρυνση της άνετης ταμειακής ροής του Δημοσίου εν μέσω της οικονομικής ύφεσης και δυσπραγίας αντί και παράλληλα με την χρηματική καταβολή των δόσεων των μετρητών του Δημοσίου προς τους δανειστές του, ιδιώτες και κρατικούς, ημεδαπούς και μη, χρήσιμη είναι η καθιέρωση και ευρεία κατά το δυνατόν εφαρμογή της καταβολής χάριν εξοφλήσεως τ ων οφειλών αντί των χρημάτων διά του ισόποσου (ή και προσαυξημένου κατά μικρό ποσοστό) σε αυτούσια παραγόμενα προϊόντα και προσφερόμενες υπηρεσίες εντός της Χώρας για λογαριασμό της Ελληνικής Πολιτείας.

Β. 1. Λόγω της βελτίωσης των δεικτών στην αγροτική και βιομηχανική παραγωγή στην Χώρα μας το τρέχον έτος, αλλά και την οφειλή ποσών από τους ιδιώτες προς το Δημόσιο, το Δημόσιο ταυτόχρονα με την ταμειακή αδυναμία του διαθέτει εύρωστη αξίωση αποδοχής και περαιτέρω διαθέσεως αυτούσιων προϊόντων και υπηρεσιών προς τους δανειστές του προς εξόφληση των οφειλών του. Ετσι λχ προϊόντα και αποθέματα σε αποθήκες γεωργικών συνεταιρισμών ή ποσότητες βιομηχανικών προϊόντων ή εκτελέσεις τεχνικών έργων από τεχνικές εταιρείες ή τεράστιος αριθμός διανυκτερεύσεων σε τουριστικά και ξενοδοχειακά καταλύματα ή όμοιος αριθμός εισιτηρίων ακτοπλοϊκών γραμμών ή ναυλοσυμφώνων στην εσωτερική ή εξωχώρια εμπορική ναυτιλία εντός ή εκτός Ελλάδας είναι ενδεικτικώς προσφερόμενος και πρόσφορος τρόπος καταβολής προς εξόφληση προς τους δανειστές του Ελληνικού Δημοσίου εντός ή εκτός Ελλάδας.

2. O τρόπος και οι συντελεστές αποτίμησης σε ποσά των τιμών των προϊόντων και των υπηρεσιών μπορούν να συμφωνηθούν με τους δανειστές του Δημοσίου, η δε συμφωνία να κυρωθεί με Νόμο.

3. Η καταβολή των αυτούσιων προϊόντων και υπηρεσιών χάριν εξοφλήσεως διά του αυτού Νόμου μπορεί να αποκλίνει κατά ποσοστό (λχ έ ως 5%) προς τα άνω της οφειλής σε χρήμα, για να αποτελεί ελκυστική επιλογή ως τρόπος καταβολής με βάση χρηματοοικονομικά κριτήρια. Το ποσοστό αυτό το Δημόσιο θα επανεισπράξει πολλαπλά από την φορολογία και τον ασφαλιστικό κύκλο εργασιών με απόλυτη βεβαιότητα από την αύξηση της απασχόλησης και της εγχώριας προστιθέμενης αξίας.

Γ. Η νομιμότητα της παραδόσεως προϊόντων ή υπηρεσιών χάριν καταβολής έναντι εξοφλήσεως είναι δεδομένη από πλευράς επικουρικότητας και όχι αποκλειστικότητας του τρόπου εξόφλησης και συνάδει άνευ άλλου τινός με τα συμφέροντα του Δημοσίου, ενώ δεν αποτελεί αναβίωση του-παρεξηγημένου και αδικαιολόγητα εγκαταλειμμένου – θεσμού των Συμβάσεων “κλήρινγκ” (clearing), αλλά πρόσφορο τρόπο κανονιστικώς ρυθμισμένων αχρήματων συναλλαγών και συμψηφισμού.

Δ. Το όφελος της Χώρας από την πρόταση είναι προφανές λόγω της αύξησης του κύκλου εργασιών ανά Kλάδο Oικονομίας και της απασχόλησης πέραν της επιτάχυνσης του ρυθμού εξόφλησης του Δημοσίου Χρέους, ενώ το κόστος για το Δημόσιο είναι μικρό και αντιμετωπίσιμο από τις Διοικητικές Υπηρεσίες του, αλλά κυρίως εύκολα και πολλαπλά επανεισπράξιμο χάριν της Εθνικής Οικονομίας.

Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Δικηγόρος ΔΣΑ – ΝΥ ΟΑΕΔ
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Απαίτηση εφαρμογής της Συνταγματικής Πρακτικής Διορισμού Υπηρεσιακών Υπουργών Εσωτερικών και Δικαιοσύνης για την διενέργεια των Ευρωεκλογών

Στήλη “52 Εβδομάδες” Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής, Δικηγόρος ΔΣΑ-ΔΥΠΑ, LL.M., LL.M., Υ…