Σχόλια 08/09/17

0
staliou
Το άβατον της βουλής
Η βουλή των Ελλήνων αποτελεί ένα ιδιόρρυθμο άβατο για τους απλούς Έλληνες που θα επιθυμούσαν να δουλέψουν εκεί. Κι αυτό, διότι χρόνια τώρα (συνεχίζεται και σήμερα) οι υπάλληλοι τοποθετούνται από τους υπουργούς, προέδρους της βουλής και άλλους παράγοντες της εκάστοτε κυβέρνησης. Έτσι, το σύνολο των εργαζομένων εκεί και πλουσιοπάροχα αμειβομένων, έχουν τοποθετηθεί χωρίς διαγωνισμό, χωρίς αξιολόγηση. Επικράτησε και επικρατεί η ρουσφετολογία, η οικογενειοκρατία και η συναλλαγή μεταξύ των κομμάτων.
Διότι μεταξύ τους τα κόμματα «τα βρίσκουν» πόσους θα διορίσει το ένα και πόσους το άλλο! Άραγε πότε θα σταματήσει αυτή η ντροπή;
Γ.Δ.


Εις το μέλλον
Ουδεμία διαφωνία για το ότι το έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμανιών Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Μπουργκάς και Βάρνας πως αποτελεί ένα έργο στρατηγικής και αναπτυξιακής σημασίας. Υπάρχει όμως μια βασική παράμετρος. Το έργο αυτό όταν και εάν ξεκινήσει, θ’ απαιτήσει χρόνο και χρήμα. Δηλαδή οι προχθεσινές υπογραφές μεταξύ Τσίπρα και Μπορίσοφ, ήταν το ευκολότερο μέρος του σχεδίου. Διότι από τα λόγια για να προχωρήσουν στα έργα θ’ απαιτηθεί χρόνος πολύς, ίσως και πάρα πολύς. Γι’αυτό, ας χαμηλώσουν οι τόνοι, ας προσγειωθούμε όλοι στην πραγματικότητα κι ας ελπίσουμε σε δέκα-είκοσι χρόνια να έχει ολοκληρωθεί το έργο.
Γ.Δ.


Παλιές αμαρτίες
Το θέμα ως παλιό, μας είχε απασχολήσει και κατά το παρελθόν. Αναφερόμαστε στην ισχύουσα νοοτροπία διάφοροι κρατικοί και δημοτικοί οργανισμοί να προσφέρουν στους εργαζομένους τους παροχές σε είδος! Θα πει κανείς και θα’ χει και δίκιο πως μιλάμε για παλιές αμαρτίες. Παρότι όμως «αμαρτίες» συνεχίζονται να παρέχονται κανονικά προς μεγάλη χαρά και ικανοποίηση των εργαζομένων. Μιλάμε για παροχές σε ηλεκτρικό ρεύμα, νερό και ό,τι άλλο έχει σκεφτεί ο εφευρετικός νους των συνδικαλιστών. Εννοείται βέβαια ότι οι παροχές επιβαρύνουν την εταιρεία, τον Οργανισμό και ποτέ την τσέπη των εργαζομένων.
Και κάτι τελευταίο. Μεταξύ μας, δεν πιστεύουμε ότι κάποια κυβέρνηση ή οργανισμός θα το καταργήσει αυτό. Δεν θα έχει τα κότσια να το κάνει…
Γ.Δ.


Οδός Στάλιου, δίπλα στην πλατεία Ματσίνη, όπου και το στέκι του ΠΑΚΕΘΡΑ
(Αρχείο Κώστα Μαυρομάτη)


Τι μας λέτε κ. Ζαγναφέρη…
Δεν παραβρέθηκε στην υπογραφή της συμφωνίας στην Καβάλα ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης Κώστας Ζαγναφέρης. Και μάλιστα το έκανε συνειδητά και εξήγηση τους λόγους. Ότι δηλαδή τα θεωρεί όλα αυτά «φαρσοκωμωδίες και φιέστες του πρωθυπουργού κ. Τσίπρα επειδή δεν έχει έργο να επιδείξει και ότι αυτό το έργο αν γίνει θα γίνει μετά από 20 χρόνια και μάλιστα το χαρακτήρισε «φαραωνικού τύπου». Έχει την άποψή του ο κ. Ζαγναφέρης και τη λέει… Τώρα γιατί εμείς νομίζουμε ότι ο κ. Ζαγναφέρης βρήκε ευκαιρία να κάνει αντιπολίτευση στον ΣΥΡΙΖΑ για να δείξει καλή διαγωγή στον Κυριάκο Μητσοτάκη και να την «εξαργυρώσει» αργότερα;
Σ’ ότι αφορά αυτή τη στάση του να μην συμπεριφέρεται ως θεσμικός αυτοδιοικητικός παράγων της Ξάνθης αλλά ως πολιτικός που αντιπολιτεύεται, είναι ατόπημα. Πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σημασίας για όλη την περιοχή. Ακόμη κι αν δεν πιστεύει ότι θα γίνει ο κάθε κ. Ζαγναφέρης θα έπρεπε να το στηρίξει και όχι να κρύβεται πίσω από μικροπολιτικές δικαιολογίες . Και ας μη ξεχνά ότι για «σιδηροδρομική Εγνατία» μίλησε για πρώτη φορά και διεκδίκησε από το πακέτο Γιούνκερ ο Γιώργος Παυλίδης!
Αυτά είναι έργα και όχι να στήνουμε ανδριάντες…
Μ.Ξ.


Ας δούμε την ουσία
Αντίθετα με τον κ. Ζαγναφέρη ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος ήταν παρών στην υπογραφή της συμφωνίας και σε ανακοίνωσή του αναφέρεται στην σπουδαιότητα του έργου αφήνοντας ωστόσο κάποιες αιχμές για το αν τελικά θα υλοποιηθεί, γιατί η συμφωνία αφορά συνεργασία με την Βουλγαρία και δημιουργία φορέα υλοποίησης και όχι υπογραφή σύμβασης μιας και ακόμη δεν έχει πακέτο χρηματοδότησης. Αυτό έχει μια λογική και καλώς το επεσήμανε ο κ. Μέτιος, ωστόσο αυτό που έγινε ήταν πολύ σημαντικό γιατί είναι το πρώτο βήμα. Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για ένα έργο τεράστιας στρατηγικής, οικονομικής και αναπτυξιακής σημασίας για την περιοχή μας και όλοι οι φορείς πρέπει να το στηρίξουν. Αυτό το έργο θα αναβαθμίσει τα λιμάνια της περιφέρειάς μας , θα αυξήσει την εμπορικότητά τους, θα δώσει οικονομική υπεραξία σ’ όλη την περιοχή μας
Ας αφήσουμε στην άκρη τις μικροπολιτικές σκοπιμότητας και ας δούμε την ουσία…
Μ.Ξ.


Τα Σεπτεμβριανά του ‘55
Κοιτάζοντας χθες τα αφιερώματα του «Σαν σήμερα» θυμήθηκα ότι ήταν η επέτειος για τα Σεπτεμβριανά του ’55 στην Πόλη. Φίλος που ζει τα τελευταία χρόνια στην Κωνσταντινούπολη μου είχε μεταφέρει συνομιλία με μοντέρνο μεσήλικα Τούρκο, ο οποίος του δήλωσε πως ντρέπεται για τους συμπατριώτες του που κατέστρεψαν το βιός των Ρωμιών, αναγκάζοντάς τους και με τις απελάσεις του ’64 και του ’71 σε ουσιαστικό διωγμό. Βέβαια, όπως φάνηκε στην συνέχεια της κουβέντας, ο καημός του δεν ήταν τόσο γιατί αγκάλιαζε τους Ρωμιούς ως ισότιμους πολίτες του κράτους, αλλά γιατί στην θέση των αστών Ρωμιών τα επόμενα χρόνια ήρθαν ‘’βλαχαδερά’’ της Ανατολίας. Ενδόμυχα πολλοί θέλουν τους Ρωμιούς, Αρμένιους, Εβραίους, Λεβαντίνους για να διατηρήσουν το αστικό κύρος της Κωνσταντινούπολης. Μια γειτόνισσα πρώην κάτοικος ενός χωριού στα βάθη της Ανατολίας δεν έχει να προσφέρει κάτι στον σύγχρονο Τούρκο αστό με την μαντήλα και το εμπριμέ λουλουδάτο σαλβάρι της. Του χαλάει την αισθητική σε σχέση με μια κομψή εκδυτικισμένη Ρωμιά. Είναι αλήθεια πάντως ότι τα Σεπτεμβριανά του ’55 μπόλιασαν τους μη μουσουλμάνους με μια ισχυρή δόση ψυχολογικού σοκ, αφού αισθάνθηκαν παρίες στην ίδια τους την γενέτειρα και είδαν έμπρακτα τόσο μίσος απέναντί τους. Η τραγωδία εκείνη είχε πολιτικές παρενέργειες και στην Ελλάδα. Ο Στρατάρχης Παπάγος δεν ασκούσε ουσιαστικά εξουσία καθώς ήταν στα τελευταία του και αναπληρωτής ήταν ο υπ. Εξωτερικών Στέφανος Στεφανόπουλος, φερόμενος και ως πιθανότερος διάδοχος. Η τραγωδία των Σεπτεμβριανών -σε συνδυασμό και με το φιάσκο στον ΟΗΕ για το Κυπριακό- έπληξαν δραματικά την εικόνα του Στεφανόπουλου και ήταν ένας από τους λόγους που ο Βασιλιάς Παύλος επέλεξε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή.
Χ.Δ.


Το ρίσκο μεγάλο, τα χρήματα πολλά
Βλέποντας καθημερινά πόσα αστυνομικά δελτία δημοσιεύονται στην εφημερίδα, πόσες συλλήψεις γίνονται για ναρκωτικά, για όπλα, για λαθραία προϊόντα, για λαθρομετανάστες, απορούσα σκεπτόμενος το ρίσκο που δέχονται να αναλάβουν αυτοί οι άνθρωποι, ενώ βλέπουν ότι είναι τόσοι αυτοί που καταλήγουν στην φυλακή. Δικηγόρος μετέφερε σκηνή που εκτυλίχτηκε πρόσφατα έξω από το γραφείο του Εισαγγελέα, με συλληφθέντα διακινητή μεταναστών να εκλιπαρεί γονατιστός και με δάκρυα στα μάτια, γιατί καταδικάστηκε σε 10 χρόνια φυλάκιση. Ένας άνθρωπος που λίγο μετά τα 40 του αποφασίζει να ρισκάρει τόσα χρόνια στην φυλακή, αφήνοντας οικογένεια με δύο παιδιά πίσω του, σίγουρα είναι απελπισμένος. Και όντως ο συγκεκριμένος είχε αρκετά χρέη και γενικότερα προβληματική ζωή. Στο αυτοκίνητό του, ένα συνηθισμένο ΙΧ, βρέθηκαν 9 ενήλικοι και 4 παιδιά. Όπως φημολογείται, το ποσό ανά ‘’κεφάλι’’ κυμαίνεται στις 2-3.000 ευρώ. Άρα μπορεί το ρίσκο να είναι μεγάλο, είναι τεράστιο όμως και το κέρδος. Οπότε αν είσαι και ‘’πνιγμένος’’ στα χρέη, το δοκιμάζεις με την ελπίδα ότι δεν θα πιάσουν εσένα. Στα μπλόκα που στήνονται στους δρόμους από την Αστυνομία, ένα αυτοκίνητο που έχει μέσα φορτωμένα ουσιαστικά 14 άτομα, είναι πολύ εύκολο να εντοπιστεί. Κάπως έτσι λειτουργούν οι περισσότεροι που αποφασίζουν να κάνουν κάποια παρανομία. Κυνηγώντας το εύκολο χρήμα, με ρίσκο αλλά και την ελπίδα ότι αυτοί θα φανούν πιο έξυπνοι από τους άλλους που δεν ξέρουν τα κόλπα και πιάνονται. Αμ δε!
Χ.Δ.


Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόσωπα & Γεγονότα, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024

Θ’ ακολουθήσει δεύτερο μέρος Για τους πολλούς φίλους που έχουν συναισθηματική σχέση με τη …