Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Θεσσαλονίκη – Ξάνθη σε 90 λεπτά με την Σιδηροδρομική Εγνατία

Θεσσαλονίκη – Ξάνθη σε 90 λεπτά με την Σιδηροδρομική Εγνατία

0
treno

Σε εξέλιξη 2 σημαντικές μελέτες για έργα 1,2 δισ ευρώ. Έχουν ξεκινήσει οι προμελέτες του τμήματος Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη, μήκους 180χλμ. και το τμήμα Αμφίπολη-Τοξότες Ξάνθης, μήκους 35χλμ.

Ξεκίνησε εδώ και 15 μέρες το έργο αντικατάστασης γραμμής από Θεσσαλονίκη-Ξάνθη. Σε τρεις μήνες παραδοτέο από τον εργολάβο

Στον απόηχο του θανατηφόρου δυστυχήματος στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης όπου εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία «Intercity» του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 3 άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 11, ένα δυστύχημα που βύθισε στο πένθος όλη την «οικογένεια» του ΟΣΕ, υπάρχουν και δύο θετικές ειδήσεις που αφορούν την περιοχή μας. Συγκεκριμένα σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε», μπήκε εργολάβος για το έργο αντικατάστασης γραμμής από Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και επιπλέον μπήκε στις …ράγες η Σιδηροδρομική Εγνατία η νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη.

Ξεκίνησε εδώ και 15 μέρες το έργο αντικατάστασης γραμμής από Θεσσαλονίκη- Ξάνθη

Είναι γνωστό σ’ όσους ταξιδεύουν με τρένο πως εδώ και αρκετούς μήνες η γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη κόβεται στην Δράμα και οι ταξιδιώτες με προορισμό Ξάνθη μεταφέρονται με λεωφορεία στην πόλη μας. Αυτό γίνεται εξαιτίας του συνολικού έργου αντικατάστασης σιδηροδρομικής γραμμής στο δίκτυο του ΟΣΕ από Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με πληροφορίες μας έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος (μια εταιρεία εκ Σερρών) και έχει ήδη αρχίσει το έργο εδώ και 15 μέρες. Να σημειώσουμε πως το έργο έχει χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης 3 μηνών. Έτσι εντός του Αυγούστου θα πρέπει να παραδοθεί εκτός κι αν παραταθεί λόγων τεχνικών προβλημάτων ή καιρικών συνθηκών.

2 μελέτες για την Σιδηροδρομική Εγνατία, ύψους 1,2 δις

Στο πεδίο των μελετών βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα. Η σιδηροδρομική Εγνατία που θα περνάει και από την Ξάνθη. Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχουν σε εξέλιξη 2 σημαντικές μελέτες για έργα 1,2 δισ ευρώ. Το πρώτο που έχει ξεκινήσει ο ΟΣΕ είναι οι προμελέτες του τμήματος Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη, μήκους 180χλμ. που αποτελεί εντελώς νέα χάραξη καθώς θα κινείται ανατολικά της Θεσσαλονίκης, κατά μήκος των λιμνών του Νομού, θα πιάνει το Νέο Λιμάνι της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη και θα φτάνει μέχρι την Αμφίπολη. Πρόκειται για σχεδιασμό νέας μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, υψηλών ταχυτήτων καθώς τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 200χλμ/ώρα. Το εκτιμώμενο κόστος είναι 1 δισ ευρώ και σε αυτό προβλέπονται σημαντικά τεχνικά έργα μιας και η γραμμή θα περνά από δύσκολα γεωλογικά ανάγλυφα. Αυτή την εποχή έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τις προμελέτες και υπολογίζεται πως το έργο θα έχει οριστικές μελέτες μέχρι το τέλος του 2019.

Αμφίπολη – Τοξότες νέα χάραξη μήκους 35 χιλιομέτρων

Το δεύτερο έργο έχει ξεκινήσει και προχωρήσει από την ΕΡΓΟΣΕ και αφορά το τμήμα Αμφίπολη-Τοξότες Ξάνθης, μήκους 35χλμ και επίσης αποτελεί εντελώς νέα χάραξη καθώς θα κινείται νότια της σημερινής γραμμής και θα ενώνεται με την υπάρχουσα γραμμή στην περιοχή της Ξάνθης. Πρόκειται για σχεδιασμό νέας μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, επίσης υψηλών ταχυτήτων (μέχρι 200χλμ/ώρα). Το κόστος εδώ είναι στα 250εκ.ευρώ. Οι αρχικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, έχει ολοκληρωθεί και η περιβαλλοντική αδειοδότηση και τώρα είναι σε εξέλιξη η Β`φάση μελετών ενώ αναζητείται χρηματοδότηση για να ενταχθεί το έργο σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να μπορέσει το έργο να υλοποιηθεί.

Θεσσαλονίκη – Ξάνθη σε 90 λεπτά

Στο σύνολο τους τα νέα έργα μειώνουν κατά 130 χιλιόμετρα την απόσταση. Υπολογίζεται πως με την ολοκλήρωση των 2 έργων η απόσταση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη θα μειωθεί κατά περίπου 3 ώρες συνεπώς από 6 ώρες που απαιτούνται σήμερα θα πέσει σε λιγότερο από 3 ώρες. Συγκεκριμένα η απόσταση Θεσσαλονίκη-Καβάλα θα είναι μόλις 1 ώρα, μέχρι Ξάνθη 90 λεπτά, μέχρι Κομοτηνή 2 ώρες και μέχρι Αλεξανδρούπολη 2 ώρες και 45 λεπτά.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …