Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Με δύο σταθμούς διοδίων η Εγνατία Οδός στην Θράκη από το 2017

Με δύο σταθμούς διοδίων η Εγνατία Οδός στην Θράκη από το 2017

0
diodia 2

Το επόμενο φθινόπωρο υπολογίζεται να ολοκληρωθούν τα νέα διόδια στην Μέστη – Αρχές του 2017 ο διαγωνισμός για τα διόδια της Καβάλας

Ρία Καλφακάκου: «Πολιτική της εταιρείας είναι να εφαρμοστούν αναλογικά διόδια τα επόμενα χρόνια, ως η πλέον δίκαιη πρακτική»

Θέμα χρόνου είναι πλέον η κατασκευή σταθμού διοδίων στα όρια των νομών Έβρου και Ροδόπης και συγκεκριμένα στο ύψος της Μέστης. Η σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου Σταθμού είναι ήδη «στον αέρα» και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέτουν προσφορές μέχρι τις 22 Νοεμβρίου. Παρά τις αντιδράσεις που είχε προκαλέσει η ανακοίνωση της κατασκευής στην τοπική κοινωνία, η διαδικασία προχωρά κανονικά. Θυμίζουμε ότι μετά την σύσκεψη που συγκάλεσε η ΠΕΔ ΑΜ-Θ για το θέμα και την αδυναμία συνάντησης με τον τότε υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα, επιστολή στον πρωθυπουργό για τις δραματικές επιπτώσεις που θα έχει για την επιχειρηματικότητα, αλλά και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Περιφέρειας, η κατασκευή νέων σταθμών διοδίων στην περιοχή απέστειλαν οι Ομοσπονδίες Επαγγελματοβιοτεχνών ΑΜ-Θ και Σερρών. Γεωγραφικά, ο σταθμός θα εγκατασταθεί μέσα στα όρια του νομού Ροδόπης, αφού θα βρίσκεται λίγο μετά την Μέστη και πριν την Βιομηχανική Περιοχή της Κομοτηνής. Ο Σταθμός αυτός θα είναι ο δεύτερος που εγκαθίσταται στην Θράκη, καθώς υπάρχει ήδη ένας ακόμη στο ύψος του Ιάσμου πριν την Ξάνθη.

4 νέοι σταθμοί στον άξονα Αλεξανδρούπολης – Θεσσαλονίκης

Οι τέσσερις νέοι σταθμοί στον οδικό άξονα Αλεξανδρούπολης-Θεσσαλονίκης στα σημεία Μέστη, Καβάλα (στη θέση Αγίου Ανδρέα Ελευθερούπολης), Ασπροβάλτα και Στρυμονικό Σερρών, που ήδη προκηρύχθηκαν από την Εγνατία Οδό ΑΕ, αναμένεται να δημιουργήσουν μία ακόμη πιο ασφυκτική οικονομική ατμόσφαιρα στους επαγγελματίες και μη οδηγούς, όπως επισημαίνουν οι Ομοσπονδίες Επαγγελματιών. Οι ΟΕΒΕ της περιοχής αναρωτιούνται για ποιο λόγο να επενδύσει κάποιος στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, όταν το κόστος των μετακινήσεων είναι τόσο δυσβάσταχτο και αποθαρρυντικό, ενώ, όπως επισημαίνουν, θεωρούν αυτονόητο πια, ότι η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων θα εξαναγκάσει οδηγούς και οχήματα είτε από την Ελλάδα είτε ερχόμενα από το εξωτερικό να προτιμήσουν τις παράπλευρες της Εγνατίας οδούς, οδηγώντας σε μείωση των εσόδων στα ταμεία του κράτους από την μειωμένη είσπραξη διοδίων και αυξάνοντας την πιθανότητα πρόκλησης κυκλοφοριακής συμφόρησης και τροχαίων ατυχημάτων στις εθνικές και επαρχιακές οδούς.

Από το φθινόπωρο του 2017 θα λειτουργήσουν τα διόδια της Μέστης

kalfakakouΤο «Ε» επικοινώνησε με την διευθύνουσα σύμβουλο της Εγνατία Οδός ΑΕ, καθηγήτρια του ΑΠΘ Ρία Καλφακάκου, η οποία μας ενημέρωσε για το χρονοδιάγραμμα των διαδικασιών. Αναφορικά με τον σταθμό διοδίων της Μέστης, η κα Καλφακάκου σημείωσε ότι εντάσσεται στην πρώτη ‘’ομάδα’’ δημοπράτησης μαζί με τους σταθμούς Ευζώνων, Παμβώτιδας και Ιεροπηγής με πρόβλεψη ολοκλήρωσης των εργασιών και λειτουργίας των σταθμών για το φθινόπωρο του 2017. Σημειώνεται ότι ο σταθμός Παμβώτιδας θα είναι πιλοτικός, αφού θα γίνει σύμφωνα με το νέο πρότυπο των ηλεκτρονικών σταθμών διοδίων με αναλογικές χρεώσεις. Το συνολικό κόστος των τεσσάρων σταθμών προϋπολογίζεται σε 6,9 εκατ. ευρώ. «Ο αρχικός σχεδιασμός είναι να ξεκινήσουν οι εργασίες άμεσα μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού στις 22 Νοεμβρίου, ώστε πριν το τέλος του 2017 να λειτουργούν. Αυτό με την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξουν ενστάσεις και άλλα απρόοπτα στην διαδικασία που θα καθυστερήσουν την ολοκλήρωση του έργου», σημείωσε η κα Καλφακάκου. Αναφορικά με τα νέα διόδια στην περιοχή της Καβάλας, η ίδια ανέφερε ότι θα πραγματοποιηθεί προκήρυξη του διαγωνισμού πιθανώς τον Ιανουάριο ή Φεβρουάριο του 2017. Το τελικό αντίτιμο για τον κάθε σταθμό διοδίων θα καθοριστεί με σχετική ΚΥΑ, ενώ θα υπάρξουν κάποιες μειώσεις στο αντίτιμο των ήδη υπαρχόντων σταθμών για την αντιστάθμιση της τελικής επιβάρυνσης μετά την δημιουργία των νέων διοδίων.

Μικρή η συνολική αύξηση του κόστους διέλευσης μετά την κατασκευή των νέων σταθμών

Εξηγώντας η κα Καλφακάκου την λογική βάσει την οποίας δημιουργούνται οι νέοι σταθμοί διοδίων, τόνισε κατ’ αρχάς ότι αυτή βασίζεται στην ΚΥΑ που υπέγραψαν οι τότε υπουργοί Χαρδούβελης και Χρυσοχοΐδης από το Νοέμβριο του 2014, κατά την οποία προβλέπονται συνολικά επτά διόδια από τον Έβρο έως την Θεσσαλονίκη αντί των τριών που λειτουργούν σήμερα. «Η λογική της απόφασης αλλά και της εταιρείας είναι, το αντίτιμο για κάποιον που διασχίζει όλον τον άξονα από τους Κήπους μέχρι την Ηγουμενίτσα να κυμαίνεται στα ίδια χρήματα που δίνει και σήμερα με μια μικρή αύξηση, η οποία δεν θα φτάνει ούτε μιάμιση φορά πάνω από την τωρινή τιμή», ανέφερε η ίδια συμπληρώνοντας: «Δεν υπάρχει πρόθεση να ‘’τσεκουρωθεί’’ κανείς, απλά γίνεται και ένας καταμερισμός των διοδίων, τα οποία είναι πολύ περισσότερα στην δυτική πλευρά της Εγνατίας για τις ίδιες χιλιομετρικές αποστάσεις». Συμφώνησε και η ίδια ότι η δικαιότερη και πλέον ορθή πρακτική είναι αυτή της αναλογικής χρέωσης, ανάλογα δηλαδή με τα χιλιόμετρα που θα διανύει ένα όχημα επί της Εγνατίας οδού, κάτι το οποίο αναμένεται να ισχύσει μετά το 2020. «Η αναλογική χρέωση είναι η πλέον ενδεδειγμένη τόσο για το κράτος όσο και για τους πολίτες, αλλά πιστεύω ότι θα ισχύσει στην χώρα μας μετά το 2020» είπε χαρακτηριστικά.

Δεν υπάρχει ακόμη πρόβλεψη για ‘’βινιέτα’’ στις νταλίκες ακόμη

Η κα Καλφακάκου δεν αρνήθηκε το επιχείρημα που προβάλλεται από κατοίκους, αυτοδιοικητικούς και επαγγελματικούς φορείς της περιοχής, ότι η αύξηση των διοδίων θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη χρήση του παλιού οδικού δικτύου, κυρίως από τους επαγγελματίες οδηγούς μεγάλων οχημάτων. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Γνωρίζουμε ότι δυστυχώς συμβαίνει αυτό σε μεγάλο βαθμό, αλλά ακόμη δεν υπάρχει η πρόβλεψη για κάποια ‘’βινιέτα’’ στους συνοριακούς σταθμούς, για παράδειγμα, ώστε να αποφεύγεται η επιβάρυνση του επαρχιακού οδικού δικτύου από οχήματα πολλών τόνων, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν πληρώνουν ούτε δημοτικά τέλη, ούτε διόδια αφού προέρχονται από το εξωτερικό».

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …