Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2010 ‘Πράσινο φως’ για οδικά έργα στην Ξάνθη

‘Πράσινο φως’ για οδικά έργα στην Ξάνθη

0

Μαριάννα Ξανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr
 
 
 
Παρότι κατά το μισόπερίπου χρόνο που διήρκησε η σύσκεψη του υφυπουργού Υποδομών ΜεταφορώνκαιΔικτύων κ. Γιάννη Μαγκριώτη με τους φορείς του νομού, επικράτησε τοαπόλυτο…σκοτάδι λόγω μπλακ άουτ της σε δίκτυο της ΔΕΗ, ωστόσο δόθηκε το«πράσινο φως»για την επιτάχυνση και εκτέλεση έργων οδικού δικτύου στην ορεινήπεριοχή καιτην πόλη της Ξάνθης. Ο κ. Μαγκριώτης ήρθε στην Ξάνθη την Παρασκευή 23Ιουλίουκαι στις 7 το απόγευμα συνοδευόμενος από την περιφερειάρχη ΑΜΘ καΚόκλα, τονβουλευτή κ. Μάντατζη,  εκπροσώπουςτηςΕγνατίας Α.Ε. επισκέφτηκε τον οδικό άξονα Ξάνθης – Εχίνου και δήλωσεότι υπάρχεικυβερνητική βούληση να δοθεί προτεραιότητα σε έργα υποδομών καιοδοποιίας στονομό Ξάνθης καθώς είναι ο νομός με την μεγαλύτερη υστέρηση στηνπεριφέρεια ΑΜΘ.Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε η σύσκεψη με τους φορείς στο ξενοδοχείο «Νατάσσα», όπου τέθηκαν επίτάπητος όλα τα προτεινόμενα έργα άμεσης προτεραιότητας και εξετάστηκανοιδυνατότητες χρηματοδότησής τους από το ΕΣΠΑ. Στη σύσκεψη συμμετείχανπέραν τωνπροαναφερομένων, ο νομάρχης και ο δήμαρχος Ξάνθης, κύριοι Παυλίδης καιΣτυλιανίδης, οι δήμοι Σταυρούπολης και Βιστονίδας κύριοι ΚαρασακαλίδηςκαιΖλάτκος,  οιεπικεφαλής τηςαντιπολίτευσης στο δήμο και νομαρχία κ. Πούλιος και Καραλίδης, όπωςεπίσης καιεκπρόσωποι παραγωγικών φορέων όπως ο πρόεδρο του Επιμελητηρίου κ.Ανδρικόπουλος. Προς το μέσον της σύσκεψης ήρθε και ο γραμματέας τουΠΑΣΟΚ καιβουλευτής Ξάνθης κ. Σωκράτης Ξυνίδης.
 
Ένα χρόνο πριν …έναχρόνο μετά
Ήταν ακριβώς ένας χρόνος πριν (21 Ιουλίου 2009) που είχεξανάρθει ο κ. Μαγκριώτης στην Ξάνθη ως πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚγια ταΔημόσια έργα και τότε είχε πει ότι η Ξάνθη είχε αναπτυξιακό έλλειμμακαιυστέρηση υποδομών και ότι το ΠΑΣΟΚ θεωρεί «ζωτικής σημασίας έργο γιατην Ξάνθητον κάθετο άξονα». Είπε επίσης ότι είναι διατιθέμενο να «βάλει πλάτη»για τηνυλοποίησή του. Ένα χρόνο μετά και ως υφυπουργός δήλωσε στους φορείς ότιυπό τηνπαρούσα οικονομική δυσπραγία δεν υπάρχει δυνατότητα ολοκλήρωσης όλουτου άξονακαθώς δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες. Παραδέχτηκε πως δεν υπάρχουνκονδύλιαώστε να έχει προχωρήσει στα επόμενα 5 χρόνια ο νέος μεγάλος κάθετοςάξονας προςτην Εγνατία που θα είναι ανεξάρτητος από το υπάρχον δίκτυο και τηντουριστικήδίοδο.
 
Τα επιλέξιμα έργα:Ανατολική παράκαμψη της Ξάνθης – οδικό τμήμα Σμίνθης – Εχίνου καιπαρεμβάσειςστην τουριστική δίοδο
Έτσι σε πρώτη φάση και μετά από πολύωρη συζήτηση με τουςφορείς όπου διαπιστώθηκε ταύτιση απόψεων αναφορικά με τιςπροτεραιότητες τωνέργων, σε φάση υλοποίησης μπαίνουν τα εξής έργα: Η ανατολική παράκαμψητηςΞάνθης, προϋπολογισμού 55 εκατομμυρίων ευρώ, ο δρόμος Σμίνθης- Εχίνου (τμήμα 12 χιλιομέτρωνπροϋπολογισμού 45εκατομμυρίων ευρώ. Παράλληλα ο υφυπουργός δεσμεύτηκε για σειράπαρεμβάσεων ώστεο δρόμος προς τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα (Αγ. Κωνσταντίουν  – Ζλάτοβγκραντ) μέχρι το2015 να καταστείπερισσότερο λειτουργικός και ασφαλής:«Ήταν πολύ σημαντικό ότισυμφωνήσαμε στιςπροτεραιότητες. Η διαβούλευση θα είναι συνεχής με την Εγνατία και τιςκεντρικέςυπηρεσίες του Υπουργείου και η Περιφέρεια θα βοηθήσει αυτά τα έργα.Πλέονεκλείπει ο κακώς εννοούμενος τοπικισμός καθώς με τον Καλλικράτηευρύτερεςπεριοχές έχουν την ευκαιρία να αναπτυχθούν» δήλωσε ο Γιάννης Μαγκριώτηςεμφανώςικανοποιημένος από τους «καρπούς» της συζήτησης.
 
Ηλεκτρονικά διόδιαστην Εγνατία
Μετά το πέρας της σύσκεψη και ενώ ήταν προγραμματισμένησυνέντευξη Τύπου, λόγω του περασμένου της ώρας αλλά και του μπλακ άτουτπουσυνεχιζόταν ο κ. Μαγκριώτης περιορίστηκε σε κάποιες δηλώσεις απαντώνταςσεερωτήσεις δημοσιογράφων. Συγκεκριμένα σε ερώτησε αναφορικά με τα διόδιαστηνΕγνατία ο κ. Μαγκριώτης δήλωσε: «Η Εγνατία οδός που θα ολοκληρωθεί τουςεπόμενους μήνες και στην Ήπειρο, είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο πουέχειγίνει στη χώρα που το στήριξαν όλες οι κυβερνήσεις και πρέπει να μαςκάνειυπερήφανους. Όμως εμείς δε μένουμε μόνο στον άξονα που μπορεί ναδιευκολύνει οριζόντιααλλά δεν βοηθά στην ανάπτυξη χωρίς τους κόμβους και τους άξονεςσύνδεσης μεαναπτυξιακά κι αστικά κέντρα που εμείς στηρίζουμε, τις πύλεςεξωστρέφειας τηςχώρας. Από ζώνη ασυνέχειας των προηγούμενων χρόνων θέλουμε να καταστείζώνησυνέχειας. Η Εγνατία χρειάζεται όμως ετησίως 100 εκατομμύρια ευρώ γιατηνσυντήρησή της, χρήματα που πρέπει να τα πληρώνουν οι χρήστες της, είναιάδικονα τα πληρώνουν οι πολίτες που δεν χρησιμοποιούν την Εγνατία, πολύπερισσότεροπου έχει κατασκευαστεί και κατά 40% με εθνικούς πόρους. Τα διόδια είναιηασφάλεια της Εγνατίας για να πάρει τα δάνεια με τα οποία χτιζόταν τατελευταίαχρόνια αφού αυτό επέλεξε η προηγούμενη κυβέρνηση. Εμείς καταργήσαμετους 134σταθμούς διοδίων κι επιλέξαμε να βάλουμε ηλεκτρονικά διόδια, είναιαπολύτωςδίκαια, θα πληρώνει ο καθένας μόνο τα χιλιόμετρα που διανύει κι όχιανάμεσαστους σταθμούς, το τίμημα θα είναι σαφέστατα χαμηλότερο απ’ ό,τι είναιστουςάλλους αυτοκινητόδρομους, το κόστος καθορίζεται με βάση τα δάνεια πουέχει ηΕγνατία και τη συντήρηση που χρειάζεται. Εκεί εστιάζουμε κι έτσι θαπάρουμε τιςτελικές μας αποφάσεις».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2010
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οι δημόσιοι υπάλληλοι στους δρόμους αλλά…

Μαριάννα ΞανθοπούλουMarianaxan@yahoo.grΣε μικρά ποσοστά κυμάνθηκε η συμμετοχή των δημοσίων…