Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2009 «Δεν ανήκω από ιδεολογία στο χώρο της Ν.Δ.» (2)

«Δεν ανήκω από ιδεολογία στο χώρο της Ν.Δ.» (2)

0

«Ε» Όχι αλλά η μητρική σας γλώσσα δεν ήταν τα πομακικά;

 

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Όχι η μητρική μου γλώσσα είναι η τουρκική. Γιατί έχουμε δύο γλώσσες αναγνωρισμένες στην Ελλάδα και από την κυβέρνηση: τα τουρκικά και τα ελληνικά. Και στα σχολεία μας υπάρχουν αυτές οι δύο γλώσσες.

 

«Ε» Υπάρχουν, όμως και άνθρωποι στο Εχίνο και αλλού που αυτοπροσδιορίζονται ως Πομάκοι…

 

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ:Υπάρχει, σας λέω, το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού. Σεβόμαστε όλους τους ανθρώπους . Ο καθένας μπορεί να αυτοπροσδιοριστεί όπως θέλει. Από την άλλη όμως δεν πρέπει να μας τρομάζει όταν ένας άνθρωπος θέλει να πει ότι είναι τουρκικής καταγωγής. Δεν είναι εχθρός μας. Καταλαβαίνετε; Είμαστε Έλληνες υπήκοοι, καταγωγή τουρκική, θρησκεία μουσουλμανική. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε. Και πρέπει να καταλάβουμε και κάτι άλλο. Όταν κάτι απαγορεύεται γίνεται πιο γλυκό. Γι’ αυτό ας αφήσουμε αυτά τα πράγματα, θα υπάρχουν πάντα.

 

«Ε»Δηλαδή η μειονότητα για σας είναι μία και ενιαία, με καταγωγή τουρκική;

 

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ:Βεβαίως, βεβαίως. Γιατί αυτό το έχει αποδεχτεί και η ελληνική κυβέρνηση. Μέχρι το 1950 ήμασταν τουρκική μειονότητα και μετά γίναμε μουσουλμανική; Αυτό είναι παιχνίδι. Πρέπει ο καθένας να ξέρει τι λέει και να μην φοβάται να το λέει.

 

«Ε» Κυρία Αϊσέλ, όμως υπάρχει και μία ιστορία σε σχέση με τους Πομάκους, που λέει ότι οι Πομάκοι ήταν ένας αρχαίος λαός Θρακών κλπ. Η γλώσσα η πομακική δεν έχει καμία σχέση με την τουρκική, είναι σλαβικής προέλευσης . Υπάρχει ένας ολόκληρος πολιτισμός, χοροί, τραγούδια που δεν έχουν σχέση με την Τουρκία.

 

 Αϊσέλ Ζεϊμπέκ:Τώρα θα σας πω. Τα πομάκικα, όπως γνωρίζετε, δεν έχουν γραφή. Αυτά με τα λεξικά είναι προπαγανδιστικά και τα ξέρουμε. Όταν μία γλώσσα δεν έχει γραφή δεν είναι γλώσσα. Υπάρχει αυτή η γλώσσα, το ξέρουμε πολύ καλά, μιλιέται. Αυτό όμως δεν έχει μείνει από την ιστορία που λέτε εσείς. Υπάρχει και μία άλλη οπτική γωνία. Ξέρετε ότι η Βουλγαρία είχε κατακτήσει τα μέρη μας εδώ πέρα και όταν είχε συμβεί αυτό είχαν κλείσει τα ελληνικά σχολεία, τα τουρκικά σχολεία, τα πάντα είχαν κλείσει και είχαν μετατραπεί σε βουλγαρικά σχολεία. Αν τα πομάκικα λίγο –πολύ έχετε ακούσει ή γνωρίσει, θα πρέπει να ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι είναι λέξεις βουλγαρικές, τουρκικές και ελληνικές, δηλαδή, δεν υπάρχει μία γλώσσα πομακική, ένα κράμα είναι. Όταν μία γλώσσα δεν έχει γραφή δεν είναι γλώσσα. Αυτό το λένε και οι γλωσσολόγοι. Δε χρειάζεται να είμαστε ‘τζίνιους’ για να καταλάβουμε κάποια πράγματα και ας αφήσουμε πολιτικές. Ας κοιτάξουμε τι μπορούμε να κάνουμε για το μέλλον μας, για τα παιδιά μας, για τη νεολαία μας, για τις γυναίκες μας. Πώς μπορούμε να λύσουμε πραγματικά προβλήματα και όχι αυτά που προσπαθούν να δημιουργήσουνε ρήξεις μεταξύ μειονότητας και πλειονότητας. Εμείς πρέπει να είμαστε ενωμένοι, είμαστε αδέρφια, ζούμε χρόνια μαζί και δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Καθένας ας σεβαστεί την καταγωγή, το θρήσκευμα και την υπηκοότητα του αλλουνού για να μην υπάρξουν τέτοια προβλήματα. Εγώ δίνω μηνύματα ενότητας και δεν πρέπει να μας τρομάζει όταν κάποιος λέει ότι είμαι τουρκικής καταγωγής. Καταγωγή υπάρχει αυτό δεν μπορεί να το κρύψει κανένας και το έχουν παραδεχτεί και οι ίδιες οι κυβερνήσεις.

 

«Ε» Υπάρχει μία επιστολή, μετά τη δήλωσή σας ότι είστε τουρκάλα, ενός συλλόγου για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και λέει για την καταγωγή των ‘Ζεϊμπέκιδων’ ότι είναι εξισλαμισμένοι….

 

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Ο καθένας μπορεί να πει ότι θέλει. Τα ιστορικά ντοκουμέντα είναι πάρα πολύ γνωστά. Οι Ζεϊμπέκιδες του Αϊδινίου ήταν πάντα με την οθωμανική αυτοκρατορία, ήταν στρατιώτες. Δε θα μπω σε αυτά. Αυτό που έχει σημασία  είναι ότι είμαστε αυτό που είμαστε.

 

«Ε» Υπάρχει μία κίνηση τελευταία, μαζεύονται υπογραφές και έχω ακούσει και δηλώσεις πολιτικών, που ζητούν να φύγει το Τουρκικό Προξενείο από την Κομοτηνή γιατί δεν έχει ρόλο κλπ. Ποια είναι η άποψή σας;

 

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ:Δεν μπορεί να φύγει, γιατί αν φύγει τότε θα πρέπει να φύγει και το ελληνικό από την Κωνσταντινούπολη. Αυτό θα το δεχόταν η Ελλάδα; Αυτά είναι πράγματα των άκρων που δεν ξέρουνε τι λένε. Αυτά τα πράγματα είναι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις, δεν μπορούμε εμείς με υπογραφές… είναι γελοία. Εδώ υπάρχει μία μειονότητα και υπάρχει το προξενείο, όπως υπάρχει μειονότητα και στην Κωνσταντινούπολη και υπάρχει και το προξενείο. Πρέπει να είμαστε και λίγο σοβαροί όταν ζητάμε κάποια πράγματα.

 

«Ε» Από τις επαφές σας με τον κόσμο της μειονότητας τι μηνύματα παίρνετε;

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Ξέρετε ότι εγώ είμαι η πρώτη γυναίκα υποψήφια βουλευτής (της μειονότητας) που τρέχει, που ζητάει και αν καταφέρουμε να εκλεγώ θα είμαι η πρώτη γυναίκα όχι μόνο από τη μειονότητα αλλά και από όλη την Ξάνθη που θα μπει στην ελληνική βουλή. Κι αυτό πρέπει να μας τιμά όλους, είναι μία ιστορία. Και λέω «ελάτε όλοι μαζί να γράψουμε αυτή την ιστορία», να αναδείξουμε τη θέση της γυναίκας, το χρειάζεται αυτό.

 

«Ε» Ποιες είναι οι σχέσεις σας με την κ. Καραχασάν;

 

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Εγώ έχω καλή σχέση με όλους τους ανθρώπους. Είμαι πάρα πολύ κοινωνική και δεν έχω πρόβλημα με κανένα. Αλλά δε θα ‘πρεπε να με αποκαλούν «Καραχασάν της ΝΔ» γιατί εγώ έχω μια άλλη προσωπικότητα, οι ιδέες μου είναι πολύ πιο προχωρημένες, είμαστε πολύ διαφορετικές πιστεύω. Είναι φίλη μου, τη σέβομαι, αλλά από δω και πέρα θα ήθελα με το όνομά μου να με αποκαλούν.

 

«Ε» Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν δύο γυναίκες μέσα από τη μειονότητα που δραστηριοποιούνται και βγαίνουν μπροστά, ειδικά όταν ξέρουμε πως είναι διαρθρωμένη η τοπική κοινωνία στην ορεινή περιοχή, πόσο κλειστή είναι.

Αϊσέλ Ζεϊμπέκ: Πάρα πολύ σημαντικό και για τη γυναίκα και για την κοινωνία γιατί ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι η γυναίκα είναι που μεγαλώνει τα παιδιά. Αν η γυναίκα είναι δυναμική, σπουδαγμένη, χειραγωγημένη τότε και η κοινωνία θα διορθωθεί.

 

«Ε» Πιστεύετε ότι το γεγονός ότι είστε γυνα&#

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2009
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Και τώρα …δουλειά στην ΕΑΠΑΞ

Με την υπογραφή τ …