Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Λογαριασμό αυστηρώς προσωπικό θέλει το νέο σύστημα του ΟΑΕΔ

Λογαριασμό αυστηρώς προσωπικό θέλει το νέο σύστημα του ΟΑΕΔ

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Μικρές καθυστερήσεις και «μπλοκαρίσματα» στις πληρωμές τουεπιδόματος ανεργίας έχει φέρει η εφαρμογή του νέου μηχανογραφικούσυστήματοςτου ΟΑΕΔ εδώ και 10 ημέρες. Σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρήθηκεκαθυστέρηση2-3 ημερών στην κατάθεση του ποσού στο λογαριασμό, ενώ το κύριοπρόβλημαεστιάζεται σε μία ιδιαιτερότητα που παρατηρήθηκε κατά τη λειτουργία τουσυστήματος και αφορά στην αδυναμία του συστήματος να «απελευθερώσει» ταχρήματατου δικαιούχου όταν ο αριθμός λογαριασμού της τράπεζας έχειχρησιμοποιηθεί στοπαρελθόν ή χρησιμοποιείται και από άλλο δικαιούχο, ακόμη κι αν το όνομάτουαναγράφεται πρώτο στο βιβλιάριο.
Ήδη στα γραφεία του ΟΑΕΔ της Ξάνθης έχουν φτάσει αρκετές ανάλογεςυποθέσεις, με τους δικαιούχους να αναρωτιούνται με ανησυχία σε τιοφείλεται ηκαθυστέρηση και πώς θα μπορέσουν να πάρουν τα λεφτά του επιδόματος. Οκ. ΣπύροςΜαζαράκης, διευθυντής του ΟΑΕΔ Ξάνθης, εξηγεί ότι τα χρήματα υπάρχουν,ωστόσομε το νέο σύστημα, ο τραπεζικός λογαριασμός έχει πάρει τη μορφήαπολύτωςπροσωπικού στοιχείου και επομένως απαιτείται η χρήση του κάθελογαριασμού απόέναν μόνο δικαιούχο. Για το λόγο αυτό, ο ίδιος παρακινεί όσουςαντιμετωπίζουνπρόβλημα, εφόσον ο λογαριασμός χρησιμοποιείται από 2 και 3 συγγενικάπρόσωπα,να προβούν στην έκδοση νέου, ατομικού λογαριασμού. Το ζήτημα μπορεί ναλυθείκαι μέσω ΟΑΕΔ, ωστόσο, όπως εξηγεί ο διευθυντής απαιτούνται καιπερισσότεραδικαιολογητικά, αλλά και είναι πιο χρονοβόρα διαδικασία.
Στην υπηρεσία το πρόβλημα εντοπίστηκε όταν παρουσιάστηκαν τα πρώτα«μπλοκαρίσματα» και ενδεχομένως αυτή η αδυναμία του συστήματος ναεπεκτείνεταικαι στην καταβολή των υπόλοιπων επιδομάτων, ωστόσο εφόσον δεν έχειφτάσει ακόμηη ημερομηνία πληρωμής, δεν έχει εμφανιστεί κάποια δυσλειτουργία.
Στην αρχική εγκύκλιο δεν υπήρχε μνεία σε αυτή την παράμετρο. Ότανόμως αργότερα εντοπίστηκε από τις κατά τόπους υπηρεσίες η Διοίκησηπροχώρησε σεδιευκρινιστική οδηγία, μεταξύ άλλων. Στο έγγραφο σημειώνεται: «Στιςπεριπτώσειςεκείνες όπου οι ασφαλισμένοι του Οργανισμού προσέρχονται στις υπηρεσίεςκαιδηλώνουν ότι δεν πραγματοποιήθηκε η πληρωμή κάποιας παροχής της οποίαςείναιδικαιούχοι, θα πρέπει να γίνεται αρχικά ο έλεγχος του ΙΒΑΝ που έχεικαταχωρηθείκαι αν αυτός χρησιμοποιείται ή έχει χρησιμοποιηθεί κατά το παρελθόν καιαπόάλλο δικαιούχο. Σε περίπτωση που ο ίδιος τραπεζικός λογαριασμός έχειχρησιμοποιηθεί και από κάποιον άλλο δικαιούχο κάποιας παροχής τουΟργανισμού,θα πρέπει ο ασφαλισμένος να εκδίδει νέο τραπεζικό λογαριασμό με«υπηρεσιακόΣημείωμα» της Υπηρεσίας. Ο νέος αυτός λογαριασμός, ο οποίος θακαταγράφεται καιθα ενεργοποιείται στο μητρώο του ασφαλισμένου ενώ παράλληλα θααπενεργοποιείταιο παλαιότερος λογαριασμός. Θα πρέπει επιπλέον να διευκρινίζετε στουςασφαλισμένους ότι αυτοί θα είναι οι αποκλειστικοί χρήστες τουλογαριασμού αυτούγια οποιαδήποτε παροχή του Οργανισμού».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Όλοι οι σταυροί των υποψηφίων στις εκλογές του Επιμελητηρίου

Μαριάννα Ξανθοπούλουmarianaxan@yahoo.gr  Με πλειοψηφήσαντα  τοσυνδυασμό «Επ…