elenidfn@yahoo.com
Οι εκτιμήσεις των εκπροσώπων των τοπικών ενώσεων σχετικά με τηναξιοσημείωτα υποτονική κίνηση στις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσειςεπαληθεύτηκανκαι με αριθμούς, βάσει των στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕθνικήΣυνομοσπονδία Εμπόρων. Η έκθεση του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ περιλαμβάνει τηνεμπορικήδραστηριότητα σε 84 πόλεις της Ελλάδας για την περίοδο των εκπτώσεων.
Κατακόρυφη πτώση του τζίρου -30% έως -40% δείχνουν τα στοιχεία γιατην αγορά της Ξάνθης, ενώ σε καλύτερη «μοίρα» αλλά με πτωτική πορεία,φαίνονταιη Καβάλα και η Κομοτηνή, όπου σημειώθηκε μείωση -10 έως -20%. ΣτηνΚαβάλασίγουρα ευνόησε η τουριστική κίνηση του καλοκαιριού, ωστόσο και η αγοράτηςΚομοτηνής κατάφερε να περιορίσει τις απώλειές της, χωρίς να αποτελείπαραθαλάσσια περιοχή.
Κάπου, στο ενδιάμεσο βρέθηκε την ίδια περίοδο η Αλεξανδρούπολη με-30% σε ένδυση- υπόδηση και -15% έως -20% στα είδη σπιτιού.
Πρωτιά στην πτώση
Ενδεικτικά αλλά αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία για την περιοχή μαςκαι σε σύγκριση με τις υπόλοιπες 83 περιοχές που αναφέρονται. Η Ξάνθηβρίσκεταιστις πρώτες θέσεις και στα ίδια επίπεδα με την Αθήνα όσον αφορά στη«βουτιά»που παρατηρήθηκε στη φετινή περίοδο των εκπτώσεων. Η μεγαλύτερη πτώσητζίρουσημειώθηκε σε Φλώρινα με -50% έως -60%, τα Γρεβενά με πάνω από -50% καιτηνΚοζάνη με -35%.
Στην καλύτερη θέση εμφανίζεται το Ρέθυμνο, αλλά και η Πάτρα πουπροφανώς ευνοήθηκαν από το κύμα των τουριστών.
Τώρα προσφορές ή «λουκέτα»
Οι επαγγελματίες με το τέλος των εκπτώσεων «κηρύσσουν» την έναρξητων προσφορών, η οποία βέβαια βρισκόταν σε ισχύ και πριν την εκπτωτικήπερίοδο.Αφουγκραζόμενοι την αγοραστική δύναμη και τις νέες συνήθειες τωνκαταναλωτώνγνωρίζουν ότι μόνο με αυτό τον τρόπο θα καταφέρουν να επιτύχουν τζίροσταμαγαζιά τους. Πάντως, η πορεία προς όλο και περισσότερα «λουκέτα»φαίνεταιαναπόφευκτη όσο δεν αναπτύσσονται συνθήκες που να ευνοούν την κίνησηστηναγορά. Από την πλευρά τους τόσο ο πρόεδρος της ΟΕΒΕ Ξάνθης ΣωτήρηςΤσιακίρογλουόσο και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ευθύμης Μίλκογλου έχουνεκφράσει καιμέσα από τα ρεπορτάζ του «Ε» ότι η πιο κρίσιμη περίοδος ξεκινά τώρα, μεδεδομένο ότι ακολουθεί νεκρή περίοδος για την αγορά μέχρι ταΧριστούγεννα καιοι επαγγελματίες δεν πέτυχαν με τις εκπτώσεις μία «ένεση» ρευστότηταςπου θατους επέτρεπε να διευθετήσουν τις υποχρεώσεις τους και να ανταποκριθούνστιςνέες των επόμενων μηνών.