Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Και η Πολυτεχνική στο ντόμινο των καταλήψεων

Και η Πολυτεχνική στο ντόμινο των καταλήψεων

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Στο ντόμινο των καταλήψεων και η Πολυτεχνική Σχολή του ΔΠΘ που είχεπρογραμματίσει κατάληψη για χθες (Τετάρτη) στον Ενιαίο ΣύλλογοΦοιτητών, μεσκοπό να πάρει απόφαση για τη στάση που θα κρατήσει, τη στιγμή πουπανεπιστήμιακαι σχολές κλείνουν το ένα μετά το άλλο, ως αντίδραση στο νέονομοσχέδιο γιατην Παιδεία, που ψηφίστηκε με συναίνεση όλων των κομμάτων, πλην τηςΑριστεράς(ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ, ΔΗΜ.ΑΡ.).
Στη Σύγκλητο που συνεδρίασε την Τρίτη πάρθηκε απόφαση για αναστολήτης εξεταστικής περιόδου για μία εβδομάδα, η οποία και θα μετατεθεί στοτέλοςτου υπάρχοντος προγράμματος εξετάσεων. Αντίστοιχη είναι η στάση πουαναμένεταινα κρατήσουν και οι φοιτητικές παρατάξεις στις Γενικές Συνελεύσεις πουθαακολουθήσουν. Οι αριστερές δυνάμεις προτείνουν κατάληψη, ενώ και στασχέδια τηςΠΑΣΠ είναι η πρόταση για 6ήμερη κατάληψη της σχολής, μέχρι την Τρίτη,οπότε καιθα πραγματοποιηθεί νέα Γενική Συνέλευση.
Όπως εξηγεί ο γραμματέας της ΠΑΣΠ Πολυτεχνικής Δημήτρης Κορδόνης:«δεν επιθυμούμε στείρα κατάληψη, αλλά μία ευκαιρία να ενημερώσουμε καιναευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες σχετικά με το νέο νόμο που ψηφίστηκεγια ταπανεπιστήμια». Ειδικά για τους φοιτητές του Πολυτεχνείου καίρια ήταν ηαπόφασητου Κοινοβουλίου να «εκπαραθυρώσει» την αναγνώριση του μάστερ και ναπροωθήσειτην ισοτίμηση ΑΕΙ-ΤΕΙ. Επίσης, στις αντιδράσεις τους εντάσσουν τηνκατάργησητου ασύλου, την χρηματοδότηση των ιδρυμάτων με βάση δείκτες, που θαυποβαθμίσουν τα περιφερειακά πανεπιστήμια σε σύγκριση με τα κεντρικά(άλλοΔημοκρίτειο, άλλο Μετσόβιο…), καθώς και την αξιολόγηση των καθηγητώνπουεπίσης, όπως επίσης, όπως σημειώνει η ΠΑΣΠ, δε θα μετριάσει τηνκαθηγητικήαυθαιρεσία σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ο Δημήτρης Κορδόνης διευκρινίζειότι:«στην Ξάνθη μπορεί να μην έχουμε ‘σκοτεινές’ συνδιαλλαγές καθηγητών μεφοιτητές, ωστόσο το φαινόμενο παρατηρείται σε άλλες πόλεις».
Αναφορικά με τα στάση των καθηγητών που επιτέθηκαν σκληρά τοπροηγούμενο διάστημα στο νομοσχέδιο, στο ΔΠΘ φαίνεται να έχουνμετριαστεί οιαντιδράσεις, όπως παρατηρεί ο γραμματέας της ΠΑΣΠ, αφού βγήκαν όσααφορούσανστις πειθαρχικές ποινές και τη διοίκηση. Ο Δημήτρης Κορδόνηςπαραδέχθηκε ότιπράγματι: «δεν είναι πιθανό να πάρει πίσω διατάξεις του νομοσχεδίου ηΆνναΔιαμαντοπούλου, λαμβανομένης υπόψη και της «περιβόητης» συναίνεσης,αλλά εμείςπαλεύουμε όχι ως συντεχνία, αλλά ως αυριανοί μηχανικοί υπερασπιζόμενοιταπτυχία και τα πανεπιστήμιά μας».
Να σημειώσουμε ότι δεκάδες πανεπιστημιακά τμήματα σε όλη τη χώρατελούν πλέον υπό κατάληψη, παρά την κατάργηση του ασύλου και ιδίως τονκίνδυνονα χαθεί το εξάμηνο αν δεν πραγματοποιηθούν 13 εβδομάδες διδασκαλίαςόπωςορίζει ο νέος νόμος, ενώ οι φοιτητικές συνελεύσεις συνεχίζονται τιςεπόμενεςημέρες.
 
Σκληρή ανακοίνωση ΠΑΣΠ με αιχμές για Διαμαντοπούλου
Η Ολομέλεια της ΠΑΣΠ Ξάνθης συγκρότησε την πρόταση που θα καταθέσειστη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου και συνέταξε ανακοίνωση, εξηγώντας τηστάσηπου κρατά και αιχμές κατά της υπουργού και της ενδοκοινοβουλευτικήςσυναίνεσης.
«Ο πρόσφατος νόμος για την Παιδεία ψηφίστηκε με ευρείακοινοβουλευτική συναίνεση. Συναίνεση όμως δε σημαίνει πως αρκεί νασυμφωνούναπλά μεταξύ τους οι  κοινοβουλευτικοίμαςεκπρόσωποι. Συναίνεση σημαίνει πως στο εξαγώγιμο προϊόν συνεισφέρουνκαι οιυπόλοιπες παραγωγικές  μονάδες,όπωςακαδημαϊκοί  καιφοιτητές. Γιατί τελικά,αυτοί είναι που θα κληθούν να θέσουν σε εφαρμογή τον νέο νόμο και θαφροντίσουνγια την απρόσκοπτη λειτουργία του Πανεπιστημίου. Άλλωστε, ηπροπαρασκευή και ηψήφιση ενός νόμου αποτελούν το ήμισυ του επιθυμητού αποτελέσματος. Τοάλλο μισόεξαρτάται από την πιστή εφαρμογή του. Στην πραγματικότητα, ο νέος νόμοςδεδιασφαλίζει πως ξημερώνει μια διαφορετική μέρα για το ελληνικόΠανεπιστήμιο.Μια μέρα που θα το βρει εκσυγχρονισμένο και βελτιωμένο σε όλα ταεπίπεδα,έτοιμο να προσφέρει στη νεολαία και στην κοινωνία νέες ευκαιρίες  και νέες προοπτικές.
Σε διοικητικό επίπεδο ο στόχος της κυβέρνησης, σύμφωνα με ταλεγόμενα της  Υπουργού,είναι ηεξάλειψη  φαινομένωνδιαφθοράς καιδιαπλοκής και  ηκαταπολέμησηκατεστημένων και συντεχνιών στα πλαίσια λειτουργίας των ιδρυμάτων καθώςκαι ησύνδεση της εκπαίδευσης και του Πανεπιστημίου με την κοινωνία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να δεχτούμε πως οιπαραπάνω στόχοι θα επιτευχθούν μέσα από την ανάμειξη στη διοίκηση,ανθρώπων πουπροέρχονται από χώρους που στο παρελθόν έχουν αποδείξει την πλήρηαδιαφάνειαπου τους διέπει (π.χ. τοπική αυτοδιοίκηση, επιμελητήρια).
Η προσπάθεια  μέσααπό τον νέονόμο απόλυτης κατάρριψης ευθυνών στους φοιτητές για τη σημερινήκατάσταση σταιδρύματα, σε  συνδυασμόμε την πλήρηαπαλλαγή του καθηγητικού κατεστημένου από τις δικές του ευθύνες, τομόνο πουμπορεί να καταφέρει είναι να διαιωνίσει τη σημερινή σαθρήπραγματικότητα.Σίγουρα οι φοιτητές έχουν το δικό τους μερίδιο ευθύνης και θα πρέπει  να κάνουν την αυτοκριτικήτους. Οφείλουνεπίσης να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ουσιαστικήαναδιοργάνωσηκαι εξυγίανση της δράσης του φοιτητικού κινήματος με πρώτη και βασική, την επανασύσταση της ΕΦΕΕ.Η πλήρης απομόνωσή τους και η στέρηση του δικαιώματος της συμμετοχήςστιςδιαδικασίες ανάδειξης των αρχών της κοινότητας δεν αποτελεί όμως λύσηστο θολότοπίο της διοίκησης των ιδρυμάτων. Αντιθέτως, αφήνει ελεύθερο το πεδίογια ταεκάστοτε καθηγητικά κατεστημένα  ναεξακολουθήσουννα λυμαίνονται το Πανεπιστήμιο και να τοοδηγούν σε  μαρασμόχωρίς να  μπορεί νατους ασκηθεί κριτική και χωρίς νατους επιβάλλεται καμία τιμωρία. Αποδεικνύεται λοιπόν με προκλητικότρόπο, πωςπραγματικός σκοπός της Υπουργού δεν είναι απλά η αποδυνάμωση τωνπαρατάξεων,αλλά η πλήρης φίμωση του φοιτητικού κινήματος, δηλαδή του πιο ζωντανούκαιπολιτικοποιημένου κομματιού της κοινωνίας.
Η πρωτοφανής αφαίρεση δημοκρατικών κεκτημένων που συντελείταιολοκληρώνεται με την κατάργηση του Ακαδημαϊκού Ασύλου, ενός θεσμού πουέχειλοιδορηθεί όσο κανείς άλλος, ο οποίος στη βάση του προασπίζει τηνελεύθερηδιακίνηση ιδεών εντός  τωνΠανεπιστημίων.
Σχετικά με την εκπαιδευτική διαδικασία, ο νόμος δεν επιλύει τοβασικό πρόβλημα που είναι η καθημερινότητα του φοιτητή. Δεν προσφέρεικίνητραγια την επιστροφή του στις αίθουσες, αντίθετα έρχεται να εγκαθιδρύσειτοαποτυχημένο μοντέλο της Μπολόνια σε αντιδιαστολή με την υπόλοιπηΕυρώπη, πουσταδιακά το εγκαταλείπει. Εισάγει τον τριετή κύκλο σπουδώνδημιουργώνταςαποφοίτους δύο ταχυτήτων, αντί να αναγνωρίζει Master στις σχολέςπενταετούςφοίτησης και να διαμορφώνει ένα σαφές πλαίσιο επαγγελματικώνδικαιωμάτων ανάειδικότητα. Σε μια εποχή που η καλπάζουσα ανεργία εξελίσσεται ως ημεγαλύτερημάστιγα της νεολαίας, ένας νόμος που αφορά την εκπαίδευση και τηνεπαγγελματικήαποκατάσταση των νέων, θα έπρεπε να αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο κάθεκυβέρνησηςγια την καταπολέμηση αυτής. Ο νέος νόμος που ψηφίστηκε, δυστυχώς δεναποδεικνύεται τέτοιο όπλο, υποθηκεύοντας έτσι το μέλλον της νέας γενιάςκαικατ’ επέκταση της χώρας.
Ακόμη  μια φοράλοιπόν μέσαστα τελευταία τριάντα χρόνια που μια κυβέρνηση επιδιώκει να βαφτίσειμιααποτυχημένη προσπάθεια, στην  προκειμένηπερίπτωση μια διοικητική αναπροσαρμογή, ως “μεταρρύθμιση”.  Δυστυχώς μπορεί να μηχρειάζεται μεγάλοςκόπος για να βάλει κάποιος εισαγωγικά στη λέξη μεταρρύθμιση, χρειάζεταιόμωςπολύ μεγάλη  προσπάθειακαι πολλάπράγματα, πολλά περισσότερα από μια συναίνεση, ώστε να σβηστούν ταεισαγωγικάαυτά. Χρειάζεται θέληση, αποφασιστικότητα, διάθεση σύγκρουσης μεμηχανισμούςκαι κατεστημένα, ανιδιοτέλεια, παραμερισμός συντεχνιακών λογικών καιλογικώνεξυπηρέτησης συμφερόντων “τρίτων”, σεβασμός στο διάλογο, σε αξίες καιιδανικά,σεβασμός στην Παιδεία στους νέους ανθρώπους και στην κοινωνία.Χρειάζονταιαλλαγές που θα αλλάξουν ριζικά την καθημερινότητα του πανεπιστημίου καιθαδιαμορφώσουν ένα νέο τοπίο στο χώρο της Παιδείας απαλλαγμένο εντελώςαπό σκιέςκαι φαντάσματα του παρελθόντος.
Κυρία Υπουργέ, όσο εσείς πανηγυρικά απολαμβάνετε τις δάφνες και ταδιθυραμβικά σχόλια που σας απονέμουν ο τύπος και οι συντηρητικέςδυνάμεις τηςχώρας, εμείς θα συνεχίσουμε δυναμικά τον αγώνα μας ως υγιείς πολιτικέςδυνάμειςγια ένα ΝΕΟ Πανεπιστήμιο. Ένα ΝΕΟ Πανεπιστήμιο που θα παράγει ΝΕΟΥΣεπιστήμονεςκαι ΝΕΟΥΣ πολίτες που θα προσφέρουν στην κοινωνία ΝΕΑ προοπτική και δεθααποτελούν πιστά αντίγραφα αυτών που μας οδήγησαν στην Ελλάδα τηςχρεοκοπίας,της φτώχειας και της ανεργίας, όπως το υπάρχον πολιτικό σύστημα».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Όλοι οι σταυροί των υποψηφίων στις εκλογές του Επιμελητηρίου

Μαριάννα Ξανθοπούλουmarianaxan@yahoo.gr  Με πλειοψηφήσαντα  τοσυνδυασμό «Επ…