marianaxan@yahoo.gr
«Χειρόφρενο» τράβηξαν οι ταξιτζήδες όλης της χώρας ακινητοποιώνταςτα ΤΑΞΙ για Δευτέρα και Τρίτη (18 και 19 Ιουλίου), μετά από απόφαση πουπήρε τοσυνδικαλιστικό τους όργανο το οποίο συνεδρίασε το Σάββατο. Οιιδιοκτήτες ΤΑΞΙεπέλεξαν αυτό τον τρόπο αντίδρασης ώστε να καταστήσουν σαφή τηναντίθεσή τουςμε την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματός τους την οποία έχει εξαγγείλει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορώνκαι Δικτύων, κ.Γιάννης Ραγκούσης. Η 48ωρη απεργία και οι συγκεντρώσεις των ταξιτζήδωνπουγίνονται σ’ όλες τις μεγάλες πόλεις έχουν προκαλέσει κυκλοφοριακόκομφούζιο, ενμέσω τουριστικής περιόδου. Οιιδιοκτήτες ταξί, ζητούν από το υπουργείο να ξεκινήσει διάλογος για τοθέμα τηςαπελευθέρωσης στη βάση του προεδρικού διατάγματος που είχε επεξεργαστείηπροηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων καισυγκεκριμένα ο κ. Δημήτρης Ρέππας, ενώ «απειλούν» για απεργία»διαρκείας.
Χωρίς ΤΑΞΙ και η Ξάνθη
Το σωματείο Ιδιοκτητών Επιβατικών Αυτοκινήτων Ταξί Ξάνθης, «Ο Αγ. Χριστόφορος», συμμετέχειστην απεργίακαι οι 118 ιδιοκτήτες έχουν ακινητοποιήσει τα ΤΑΞΙ τους από την το πρωίτηςΔευτέρας. Ο πρόεδρος του σωματείου κ. Βασίλης Γεωργιάδης κάνει λόγο για«αδιαλλαξία» του υπουργού κ. Ραγκούση και όπως λέει αρνήθηκε πεισματικά να δεχτεί τοσυνδικαλιστικό τους όργανο και«τίναξε τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί με τον προηγούμενο υπουργό στοναέρα».
«Εμείς λέμε ναι στην απελευθέρωση αλλά με βάση με τα όσα ισχύουνστην Ευρωπαϊκή Ένωση και όπως προέβλεπε το Π.Δ. επί υπουργού κ. Ρέππα.Ο νέοςόμως υπουργός δεν λαμβάνει υπ’ όψιν τίποτε απ’ αυτό και ούτε μας έχεικαταστήσει σαφές τι ακριβώς προτείνει».
Τι προέβλεπε το Π.Δ.
Να σημειώσουμε ότι το προεδρικό διάταγμα προέβλεπε αναλογία 2 άδειεςανά 1.000 κατοίκους στην ελληνική περιφέρεια και 2,5 άδειες ανά 1.000κατοίκουςστην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Αυτή η μέθοδος υπολογισμού ακολουθείταισε όλητην Ευρώπη. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις αναλογίες που ισχύουν σε άλλεςπόλεις,όπου ο σχετικός δείκτης έχει ως εξής: στις Βρυξέλλες 1,5 άδεια ταξί γιακάθε1.000 κατοίκους, στο Μιλάνο 1,6 άδεια ταξί για κάθε 1.000 κατοίκους,στοΒερολίνο 2 άδειες για κάθε 1.000 κατοίκους, στη Ρώμη 2,1 άδειες γιακάθε 1.000κατοίκους και αναλόγως ρυθμίζεται η σχετική διαδικασία σε άλλεςπόλεις».
Θα σβήσει το επάγγελμά μας…
Ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνει ότι αν γίνει πλήρης απελευθέρωση τουεπαγγέλματός του αυτό θα οδηγήσει σε αφανισμό του κλάδου: «Ήδη έχουμεμιαμείωση της τάξης του 60 – 70%. Αν μας οδηγήσουν εκεί πλέον δεν θα είναιτοεπάγγελμά μας βιώσιμο. Δεν θα μπορούμε να πληρώσουμε το ΤΕΒΕ θα…μεταναστεύσουμε».
Οι προτάσεις των ταξιτζήδων
Να σημειώσουμε ότι όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του σωματείουόπου σ’ ότι αφοράτις άδειες η πρότασητης Ομοσπονδίας είναι 1ταξί ανά χίλιους κατοίκους λαμβάνοντας υπ’ όψινπανευρωπαϊκό μέσο όρο. Σ’ ότι αφορά τις έδρες είναι να παραμείνουν ωςέχουνσυνδυασμένα με τις υπερτοπικές υποδομές, δηλαδή να δίνεται η δυνατότητασε ταξίόμορης έδρας να εξυπηρετεί, όταν υπάρχει έλλειψη δύναμης εξυπηρέτησηςτων ταξίτης περιοχής μετά από απόφαση β’ βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης, χωρίς ναμένειορφανή καμία έδρα. Επίσης σ’ ότι αφορά το ποιες μορφές εταιρείαςεπιτρέπονταικαι με ποια κριτήρια η πρόταση της Ομοσπονδίας είναι να δίδεται τοδικαίωμασύστασης εταιρίας κάθε μορφής, εφόσον συγκεντρώνεται το1/3 του στόλουτης έδραςκαι τέλος σ’ ότι αφορά την ποσόστωση, σε ποιο ποσοστό και με τη μορφήείναιδυνατό να έχει στην κατοχή του ένα πρόσωπο άδειες ταξί προτείνουν ναμηνεπιτρέπεται από φυσικό πρόσωπο η απόκτηση αδειών πέραν του 5% τουτοπικούστόλου, για την αποφυγή υπερσυγκέντρωσης αδειών σε λίγα πρόσωπα και τηνπιθανήδημιουργία καρτέλ.
Η απελευθέρωση θα προχωρήσει …
Από την πλευρά του υπουργείου δεν έχει υπάρξει επίσημη αντίδραση γιατην κινητοποίηση των ιδιοκτητών ταξί, ωστόσο εκείνο που επισημαίνεταιαπόδιάφορους κύκλους είναι ότι η διαδικασία της απελευθέρωσης θαπροχωρήσεικανονικά με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε ορίσει από την αρχή ο κ. Γ.Ραγκούσης.