elenidfn@yahoo.com
Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις απαιτούν αφοσίωση και θυσίες, αλλά όχιστερήσεις όσον αφορά τις στιγμές χαλάρωσης με τους φίλους και όσα μαςευχαριστούν. Αυτό είναι το «απόσταγμα» της επιτυχία του υποψήφιουΙορδάνηΖακόπουλου από το 2ο Λύκειο Ξάνθης με βαθμόπρόσβασης 19,414 στοπεδίο της Υγείας, το οποίο και επέλεξε για να ακολουθήσει σπουδές στηνΙατρική.
Για τον Ιορδάνη «το πιο ανέμελο καλοκαίρι της ζωής του» ξεκινά τώρα,καθώς μόλις προχθές επέστρεψε από τη 10ήμερη εκπαίδευση στην Αθήνα,όπου πήρεμέρος στα πλαίσια της προετοιμασία για την Ολυμπιάδα Χημείας που θαπραγματοποιηθεί στην Άγκυρα 9-19 Ιουλίου. Ο ίδιος μαζί με άλλους 11διακρίθηκανστους κατά τόπους διαγωνισμούς και συμμετείχαν στη δεύτερη φάση τουδιαγωνισμού, από την οποία 4 θα λάβουν μέρος στην παγκόσμια Ολυμπιάδα.«Έγιναφοιτητής πριν την ώρα μου», λέει ο Ιορδάνης αναφερόμενος στηνκαθημερινή 12ωρηεκπαίδευση με 3 επίκουρους καθηγητές, τόσο σε ερευνητικό όσο καιθεωρητικόεπίπεδο. «Το ωράριο ήταν εξαντλητικό, ωστόσο η εμπειρία ήταν πολύσημαντική,καθώς προχωρήσαμε πολύ σε σχέση με όσα διδαχθήκαμε στο σχολείο κιεπιπλέονέμαθα πάρα πολλά όσον αφορά την ακαδημαϊκή σκέψη και προσέγγιση της επιστήμης», σημειώνειο ίδιος,προσθέτοντας ότι: «όσα διδάχθηκα ήταν σε πιο πρακτική βάση, αφού στοσχολείο δεδίνεται η δυνατότητα εργαστηριακού μαθήματος στη Χημεία, ‘παρά μόνο‘χαρτοχημείας’λόγω έλλειψης υλικών και άγχους για την κάλυψη της ύλης των εξετάσεων».
Ο Ιορδάνης δεν είναι ένας μαθητής του Άριστα που απομονώθηκε απ’ όλαγια να πετύχει. Στη Β’ Λυκείου συμμετείχε στη θεατρική ομάδα τουσχολείου, πήρεμέρος στην αποστολή μαθητών της ΑΜΘ στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στοΣτρασβούργο,στα πλαίσια του προγράμματος “Euroscholar”,ενώ και στην Γ’ λυκείου κράτησε επαφή με την κιθάρα, που ξεκίνησε μόνοςναμαθαίνει μέσω του διαδικτύου. Παρόλα αυτά πέτυχε μία κορυφαίαβαθμολογία πουτου επιτρέπει να ακολουθήσει την πορεία που επέλεξε, ήδη, όπως λέει,από πολύνωρίτερα. «Διάλεξα την Ιατρική και γιατί είχα τις προσλαμβάνουσες απότονπατέρα που είναι γιατρός, αλλά και γιατί κατάλαβα ότι στην Ιατρική δεθαβαρεθώ. Θα μπορώ να δίνω συνέχεια και να συνεισφέρω στην κοινωνία»,εξηγεί οίδιος.
Σχετικά με τις απαιτήσεις της χρονιάς που πέρασε περιγράφει: «Δεμπορώ να πω ότι τήρησα πιστά κάποιο πρόγραμμα. Πιστεύω ότι 1.000 καλάχωράνεόταν σε ευχαριστούν. Εγώ κράτησα όσα ένιωθα ότι θα μ’ ευχαριστήσουν καιμεβοηθάει να μη χάνω επαφή με τα πολιτιστικά δρώμενα. Τη Γ’ λυκείουοπωσδήποτε θατη θυμάμαι ως μία χρονιά διαφορετική. Χρειάζεται αφοσίωση, προσήλωση,θυσίεςαλλά κυρίως όρεξη. Αν το δεις σαν αγγαρεία, κάτι θα πάει στραβά. Πρέπεινααλλάξεις τον τρόπο που αντιμετωπίζεις τη γνώση, δεν αρκεί να το ξέρεις,αλλάπρέπει και να το δείξεις». Ο ίδιος ξεκίνησε εντατικά την προετοιμασίαπέρυσι τοκαλοκαίρι. Ωστόσο, πέρα από την υποστήριξη του σχολείου και τωνκαθηγητών πουείχε, τονίζει ότι ενθαρρυντικά λειτούργησαν και οι έξοδοι, οι επαφές μετουςφίλους, η ανταλλαγή των ανησυχιών και η χαλάρωση μαζί τους. Πάντως,αποκαλυπτική είναι η φράση του: «δεν υπάρχει γωνιά του σπιτιού που ναμη μουθυμίζει τη Βιολογία Κατεύθυνσης», σημάδι ότι το διάβασμα θέλειπροσήλωση καιπολύ χρόνο.
Παρόλα αυτά, ο Ιορδάνης όταν καλείται να σχολιάσει το εκπαιδευτικόσύστημα, εκφράζει τις αντιρρήσεις του σχετικά με τη φιλοσοφία τωνεξετάσεωνεισαγωγής στο πανεπιστήμιο. «Το σύστημα απαιτεί να διαβάσεις τηντελευταίαχρονιά για να κριθείς στις εξετάσεις. θεωρώ ότι αν μετρούσε μία συνεχήςπορείαστο σχολείο, οι βαθμοί από τις άλλες χρονιές, οι διακρίσεις σεδιαγωνισμούς ήάλλες ασχολίες, όπως και οι τυχόν εργασίες, ομαδικές ή ατομικές, θαδινότανάλλα κίνητρα και δυνατότητες στους μαθητές να ακολουθήσουν αυτό πουθέλουν καιαυτό στο οποίο μπορούν να γίνου καλοί», εξηγεί, προσθέτοντας ότι: «ηπαπαγαλίασυνεχίζει να απαιτείται ειδικά σε ορισμένα μαθήματα, αλλά φέτοςαποδείχθηκε ότιμπορούν να υπάρξουν εξετάσεις και χωρίς αυτήν, γι’ αυτό φέτος δεννίκησαν οι‘παπαγάλοι’, καθώς χρειάστηκε ψυχραιμία και ταχύτητα».
Για τον ίδιο η Ιατρική είναι μία σχολή κύρους, γι’ αυτό και πιστεύειότι οι υψηλόβαθμες σχολές παραμένουν και ψηλά στην προτίμηση τωναριστούχωνφοιτητών. Πάντως, παραδέχεται ότι στους κύκλους των μαθητών, ηαβεβαιότητα γιατο μέλλον έχει επηρεάσει και την ψυχολογία, αλλά και την αίσθηση πουσηματοδοτούν οι σκέψεις για τα επόμενα χρόνια στο πανεπιστήμιο. Υπάρχειτοάγχος να προγραμματιστούν τα επόμενα βήματα και να μη χαθεί πολύτιμοςχρόνος. ΟΙορδάνης Ζακόπουλος είναι σίγουρος ότι θα βρεθεί στην Αμερική ή τηνΕυρώπη γιανα κάνει ειδικότητα, λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος αναμονήςστηνΕλλάδα, ωστόσο στο τέλος της συζήτησής μας, αναφέρει: «ξεκινάμε στοπανεπιστήμιο, κάνοντας ήδη την προετοιμασία για τα επόμενα βήματα.Σίγουραπολλοί από εμάς σκέφτονται να φύγουν έξω, όμως η Ξάνθη και η χώρα μας,χρειάζεται τους νέους της, που θα επενδύσουν τη γνώση και τις εμπειρίεςτουςεδώ».