elenidfn@yahoo.com
Σε μια κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία αναβιώνει το επίδιετία περίπου ανενεργό Ινστιτούτο Καταναλωτών στην Ξάνθη, το οποίο«ανασκουμπώθηκε» και μέσω της νέας διοίκησης που διαθέτει εδώ και 3εβδομάδεςθα επιχειρήσει αφενός να συγκεντρώσει και να εξετάσει τα παράπονα τωνκαταναλωτών και αφετέρου να αποτελέσει τη γέφυρα ανάμεσα στουςκαταναλωτές καιτους εμπόρους.
«Ψωνίζουμε ελληνικά» και «Ενισχύουμε την τοπική αγορά» είναι οι δύοβασικοί άξονες στους οποίους θα εστιάσει το ΙΝΚΑ Ξάνθης, όπως μαςενημερώνει ηνέα πρόεδρος κ. Μαρία Μπούκουρα. «Θα καταβάλουμε προσπάθειες και θαπροσπαθήσουμε να βάλουμε στη συνείδηση του έλληνα καταναλωτή τιςωφέλειες πουθα προκύψουν από αυτά», σημειώνει η κ. Μπούκουρα εξηγώντας ότι σε αυτήτηνπρώτη φάση γίνεται μία ενημέρωση του νέου ΔΣ και μία αναζήτηση στααρχεία τωνπροηγούμενων ετών.
Κοινή καμπάνια με τον Εμπορικό Σύλλογο
Η νέα διοίκηση του ΙΝΚΑ Ξάνθης απαρτίζεται εξ ολοκλήρου απόγυναίκες, οι οποίες μάλιστα εύχονται να πετύχει αυτή η «συνταγή μεάρωμαγυναίκας». Επισημαίνουν ωστόσο, ότι η οικονομική κρίση κρατά τα χέριατους«δεμένα», αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν κάποιες διαφημιστικέςκαμπάνιες ή σποτάκια για την προώθηση σχετικών μηνυμάτων. Ωστόσο, έχειήδηδρομολογηθεί μία επαφή με τον Εμπορικό Σύλλογο, ώστε από κοινού ναδιοργανώσειμία ενημερωτική καμπάνια με διανομή φυλλαδίων. «Παντού υπάρχουν καλοίκαι κακοίεπαγγελματίες. Αυτό που χρειάζεται να αντιληφθούμε είναι ότι πρέπει νασυμπράξουμε. Η Ξάνθη σε αυτόν τον τομέα υστερεί σε σχέση με άλλεςπόλεις, όπουμεγάλη μερίδα καταναλωτών και επαγγελματιών είναι πιο συνειδητοποιημένηαπόεμάς και διατηρούν μία αλληλεγγύη. Αν κρίνουμε από την κίνηση σταμεγάλαεμπορικά καταστήματα η εικόνα της Ξάνθης είναι πολύ διαφορετική». Γι’αυτό καισυμπληρώνει ότι: «η συνεργασία και από τις δύο πλευρές θα αποτελέσειμίααφετηρία προς αυτή την κατεύθυνση και θα ενθαρρύνει την τοπική κοινωνίαπροςαυτή την κατεύθυνση».
Πάντως, η κ. Μπούκουρα παρατηρεί επίσης ότι όσο δύσκολες κι αν είναιοι ημέρες που βιώνουμε για τους καταναλωτές, η κρίση έχει συμβάλει καιθετικά,καθώς έχει επανέλθει το μέτρο. «Μέχρι τώρα δεν υπήρχε έλεγχος, δενυπήρχεέρευνα αγοράς και ο καταναλωτισμός αυξανόταν», προσθέτει η πρόεδρος τουΙΝΚΑ.
Ανοιχτή γραμμή παραπόνων
Προσφάτως το ΙΝΚΑ Ξάνθης έθεσε σε λειτουργία και τη γραμμήεπικοινωνίας του με αριθμό: 6980430009, στην οποία μπορούν να καλούνόλοι οικαταναλωτές, να διατυπώνουν τα παράπονά τους και να θέτουν τιςερωτήσεις τους ήνα ζητούν οδηγίες.
Το ΙΝΚΑ Ξάνθης λοιπόν, «ξανανιώνει» και επανέρχεται στο προσκήνιο μεστόχο να προστατέψει τον καταναλωτή, αλλά και να τον παροτρύνει ναπροβαίνει σεσωστές και μελετημένες αγορές. Ήδη η συμμετοχή στις εκλογές που έφτασετα 40άτομα και δεν περιλάμβανε τα παλιά μέλη δίνει τον τόνο για ένα νέοξεκίνημα πουέχει τη δυνατότητα να στηρίξει τη συμβολή και λειτουργία ενός χρήσιμουφορέαστην πόλη μας.