elenidfn@yahoo.com
Σε τέσσερις κρίσιμες παραμέτρουςδιαμόρφωσαν τη στάση τους σχετικά με τη λειτουργία των διοδίων τηςΕγνατίαςοδού τα μέλη της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Ξάνθης ενάντια στα Διόδια, πουπραγματοποίησαν συνάντηση το απόγευμα της Τρίτης στο καφέ «Φίλοιστρο»,προκειμένου αφενός να προσδιορίσουν τη δράση τους μετά την ψήφιση τουνέου ΚΟΚκαι την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή των πρώτων μετωπικώνσταθμώνδιοδίων σε Μουσθένη και Αμαξάδες και αφετέρου να διαμορφώσουν τη θέσηπου θακρατήσουν σχετικά με την κυκλοφορία των πολιτών στην πόλη ως μέλος τηςΕπιτροπής Διαβούλευσης στο πλαίσιο της συζήτησης για το τεχνικόπρόγραμμα τουδήμου Ξάνθης.
Τα μέλη της Κίνησηςεπανεπιβεβαίωσαν ότι πυρήνας της θέσης τους είναι το «Δεν πληρώνω» στιςπεριπτώσεις που α) ο δρόμος δεν είναι τελειωμένος, β) δεν υπάρχειπαράδρομοςκαι γ) τα έσοδα προορίζονται για την κατασκευή άλλου από τοχρησιμοποιούμενοδρόμο.
Επεκτείνοντας αυτό το πλαίσιοστους υπό κατασκευή σταθμούς διοδίων στην Εγνατία πρόταξαν ως κρίσιμααιτήματα:1) Ενημέρωση σχετικά με το κόστος συντήρησης και διαμόρφωση τουτιμήματος σεεκείνο το ύψος που θα εξασφαλίζει ότι καλύπτεται αυτό και όχι κάτιπαραπάνω, 2)Διαφάνεια στη διαχείριση των εσόδων, με εμπλοκή του Περιφερειάρχη, ώστεναδιασφαλίζεται ότι η διαδικασία δε λειτουργεί επιζήμια για τουςκατοίκους τηςΠεριφέρειας που χρησιμοποιούν το δρόμο, 3) Πληροφόρηση και διερεύνησησχετικάμε την εμπλοκή ιδιώτη στην είσπραξη του αντιτίμου των διοδίων (ήδηπροκηρύχθηκεο διαγωνισμός για 4 αναδόχους στους 6 προσωρινούς σταθμούς τηςΕγνατίας) και 4)το κόμιστρο να διαμορφωθεί, συνεκτιμώντας τα παραπάνω, σε ένα λογικόεπίπεδο.Σχετικά με το τελευταίο πάντως, μέχρι στιγμής το αντίτιμο των σταθμώνδιοδίων,εφόσον δεν υπάρχει νεότερη ενημέρωση παραμένει στα 2,80 ευρώ.
Στις απόψεις που εκφράστηκαν,επισημάνθηκε από τον κ. Σταύρο Κοκκινίδη, ότι έγινε προσπάθεια νααλλοιωθεί τοΚίνημα του «Δεν πληρώνω» στα διόδια και ότι ο προσανατολισμός τους δενείναι ο ίδιοςμε το «Δεν Πληρώνω» στα Μέσα Μεταφοράς. «Εμείς χτυπάμε στον πυρήνα τηςδιαπλοκής», τόνισε, προσθέτοντας ότι η τοποθέτηση σταθμών διοδίωνσηματοδοτείμία στάση συνολική: «ο σιδηρόδρομος που αναπτύσσεται σε όλη την Ευρώπηεδώαπαξιώνεται και τείνουν να δημιουργηθούν οι πιο κλειστοίαυτοκινητόδρομοι σεόλη την ΕΕ». Ο κ. Κώστας Γούναρης επικεντρώθηκε στη σημασία κατάρτισηςενόςσυγκεκριμένου πλαισίου διεκδίκησης, με δεδομένο πλέον ότι η διέλευσηχωρίςπληρωμή του αντιτίμου από τους σταθμούς διοδίων αποτελεί παράβαση τουκοκ καιεπισείει χρηματικές κυρώσεις και πρόσκαιρη αφαίρεση της άδειας.Άλλωστε, όπωςχαρακτηριστικά σημείωσε: «δεν είναι δίκαιο ή δημοκρατικό η γιαγιά απότην Κρήτηνα επιβαρύνεται με το κόστος συντήρησης του δρόμου και άρα προφανώς ηεν γένειτοποθέτηση των διοδίων, όταν λειτουργούν με εγγυήσεις, εξυπηρετείκάποιοσκοπό». Ο κ. Νίκος Ανταμπούφης υπογράμμισε ότι πρέπει να συνυπολογιστείοχαρακτήρας του «διεθνούς δρόμου» και ο κ. Λεωνίδας Βλασακούδης πρότεινενααναζητηθούν ενδεχόμενες εναλλακτικές οδοί εξασφάλισης εσόδων, όπως τοαυξημένοαντίτιμο στους σταθμούς των συνόρων, που υιοθετείται σε άλλες χώρες.
Η κυκλοφορία στην πόλη, τοστίγμα στην Επιτροπή Διαβούλευσης
Αναφορικά με τη συζήτηση για τιςθέσεις της Κίνησης ως μέλους της Επιτροπής Διαβούλευσης, υιοθετήθηκε ηπρόταση,το στίγμα της Κίνησης των Ενεργών Πολιτών στην Επιτροπή να σχετίζεταικαι νακατευθύνεται σε προτάσεις για την κυκλοφορία των πολιτών στην πόλη,εστιάζονταςστις θέσεις στάθμευσης, τους ποδηλατόδρομους, πεζόδρομους, ανοιχτούςκαιελεύθερους χώρους.