elenidfn@yahoo.com
Με γνώμονα το φιλόδοξο -αναναλογιστεί κανείς τις προηγούμενες απόπειρες- σχέδιο να απεμπλακεί ομαθητήςαπό τις απαιτήσεις παπαγαλίας και αποστήθισης, να εξασφαλίσειπερισσότεροελεύθερο χρόνο για νέες δραστηριότητες και να κινητροδοτηθεί στηνενασχόληση μεπιο δημιουργικές εκπαιδευτικές ασχολίες, το υπουργείο Παιδείαςπαρουσίασε τουςβασικούς άξονες του «Νέου Λυκείου».
Τη στρατηγική υλοποίησης αυτούτου σχεδιασμού εξηγεί στο «Ε» ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσηςΑΜΘ κ.Γιώργος Κελεσίδης, ο οποίος τονίζει ότι το υπουργείο Παιδείας επιχειρείτη σταδιακήπορεία εφαρμογής των νέων κανόνων που θα διέπουν τις 3 τάξεις τουλυκείου.«Προαπαιτούμενο για την υλοποίηση και αποτελεσματική αξιοποίηση όλωντων νέωνκαι καινοτόμων δράσεων από τους μαθητές ήταν οι συγχωνεύσεις καικαταργήσειςτων σχολείων. Το «Νέο Λύκειο» θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται για τουςμαθητές πουθα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου από τη νέα σχολική χρονιά, ενώ σεμεταγενέστεροχρόνο και πάντως πριν το Σεπτέμβρη θα παρουσιαστεί και το νέο σύστημαπρόσβασηςστα πανεπιστήμια. Σκοπός του υπουργείου ήταν να δοθεί έμφαση στο λύκειοωςαυτόνομης και ουσιαστικής βαθμίδας εκπαίδευσης και όχι μόνο ως«προθάλαμος» γιατην τριτοβάθμια εκπαίδευση», επισημαίνει ο κ. Κελεσίδης.
Μάλιστα, ενημερώνει ότιπροηγήθηκαν συναντήσεις της ηγεσίας του υπουργείου με τουςπεριφερειακούςδιευθυντές, ενώ σε επίπεδο χρονοδιαγράμματος από το Μάιο θα ξεκινήσειναυλοποιείται το οργανωτικό μέρος και η προετοιμασία του «Νέου Λυκείου».Μάλιστα,όσον αφορά στην καινοτομία της εισαγωγής του μαθήματος της «ερευνητικήςεργασίας» που διατρέχει και τις 3 τάξεις του λυκείου, ο ίδιος τονίζειότι θαδοθεί η δυνατότητα στους μαθητές να ασχοληθούν σε ομάδες ή ατομικά μεδιάφοραθέματα του ενδιαφέροντός τους (Τέχνη και Πολιτισμός, Περιβάλλον,ΚοινωνικέςΑνθρωπιστικές Επιστήμες κ.λπ) και μάλιστα, οι επιδόσεις τους τοπιθανότεροείναι να συνυπολογίζονται και στον τελικό βαθμό πρόσβασης. Επιπλέον,προσθέτειότι στην Β/βάθμια εκπαίδευση υπάρχουν 124 ειδικότητες, οπότε και δεναναμένεταινα υπάρξει πρόβλημα σχετικά με την κάλυψη των ποικίλων αντικειμένων πουπροσφέρονται με το μάθημα αυτό.
Αναφορικά ωστόσο με τοσχεδιαζόμενο νέο σύστημα πρόσβασης ο κ. Κελεσίδης σχολίασε ότι η βασικήστόχευση του υπουργείου είναι να συνυπολογιστεί η εκπαιδευτική πορείακαι τωντριών ετών του λυκείου και βέβαια οι επιδόσεις στις πανελλαδικέςεξετάσεις,ωστόσο εξετάζεται και ένα σύστημα πρωτοβουλίας προς τα πανεπιστημιακάιδρύματαώστε να θέτουν αυτά ανά τμήμα ή σχολή τις δικές τους προτεραιότητες.
Τέλος, ο κ. Κελεσίδηςυπογραμμίζει ότι για την επιτυχή εφαρμογή του «Νέου Λυκείου» είναι ημετεκπαίδευση των καθηγητών, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες τωννέωναπαιτήσεων και να μπορέσουν να κατανοήσουν καλύτερα τις προτεραιότητέςτου καιγι’ αυτό έχει ήδη ξεκινήσει ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης που έχει ενταχθείστοΕΣΠΑ και το οποίο περιλαμβάνει σεμινάρια με φυσική παρουσία, εξαποστάσεων καιεργασίες.