Τοντοκιμαντέρ αναφέρεται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα γιατα παιδιά τηςμουσουλμανικής μειονότητας τηςΘράκης,που εφαρμόζεται από το 1997.
Στοχαιρετισμό της η Φώφη Γεννηματά σημείωσε για το πρόγραμμαεκπαίδευσηςΜουσουλμανοπαίδων:
Οιπαρεμβάσεις μας για τη μειονότητα της Θράκης έχουν αποτελέσματα. Το Πρόγραμμα ΕκπαίδευσηςΜουσουλμανοπαίδων και ηπαροχή της δυνατότητας πρόσβασης στα ΑΕΙ μέσω της ποσόστωσης, πουδόθηκε απότην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1997, έχει αλλάξει τον εκπαιδευτικό χάρτητηςπεριοχής.
Τοέργο συνέβαλε στη θεαματική αύξησητωνμειονοτικών μαθητών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Από το σχολικό έτος1996-97 έωςτο 2009-2010 οι μειονοτικοί μαθητές Γυμνασίου υπερδιπλασιάστηκαν(από1.501 μαθητές σε 3.950),ενώ στο λύκειο πενταπλασιάστηκαν(από 547 μαθητές σε 2.750).
Ηφοίτηση των κοριτσιών της μειονότητας στο Γυμνάσιο αυξήθηκε σημαντικά:από28,3% του συνόλου των μειονοτικών μαθητών έφτασαν 43,4%, δηλαδή κοντάστονεθνικό μέσο όρο (που είναι 47,7%).
Μετα νέα εκπαιδευτικά υλικά που χρησιμοποιεί, το πρόγραμμα:
-έκανε την ελληνική γλώσσα «φιλική» και προσιτή στην εκμάθηση,
-βελτίωσε το λεξιλόγιο των μαθητών,
-κινητοποίησε τους εκπαιδευτικούς,
-πέτυχε την ενεργητική συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα,
-βελτίωσε τις σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών.
Επιπρόσθετα,τα Κέντρα Στήριξης Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων είναι έναιδιαίτερα πετυχημένο μοντέλο. Κέρδισαν την εμπιστοσύνη των μειονοτικώνγονέωνκαι αυτό ενίσχυσε σημαντικά την τάση επιλογής του δημόσιου σχολείου μεόνειροτην ελληνική ανώτερη Εκπαίδευση.
Ηφοίτηση στο δημόσιο έναντι του μειονοτικού σχολείου είναι σύμφωνα με τατελευταία στοιχεία (2009-10) 85%στοΛύκειο, 76,2% στο Γυμνάσιο και 32,5% στο Δημοτικό, ενώ το 1996-97 ήτανμόλις 5%στο σύνολο. Το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων έχει να μαςδώσει, καιμας δίνει, πολλές ιδέες και έμπνευση για το πώς μπορούν να εμπλακούναρμονικάμε σκοπό την επίτευξη του κοινού στόχου οι μαθητές και οι γονείς, οιεκπαιδευτικήκοινότητα και ητοπική κοινωνία.
Συνεχίζουμε,και σε συνεννόηση με όλους τους εμπλεκόμενους, προωθούμε την αναβάθμισητωνσπουδών των εκπαιδευτικών του διαφοροποιημένου προγράμματος τωνμειονοτικώνσχολείων.
Γιατις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας η ΑναπληρώτριαΥπουργός ανέφερε:
Γιααυτό το λόγο δημιουργούμε το νέο θεσμό των Ζωνών ΕκπαιδευτικήςΠροτεραιότητας.
Ηεκπαιδευτική πολιτική πρέπει να είναι κρατική πολιτική και να μηνεπαφίεταιστις προσπάθειες των Πανεπιστημίων που έτσι κι αλλιώς έχουν ναδιαδραματίσουν,και διαδραματίζουν, σημαντικότατο ρόλο στην εκπαίδευση των φοιτητώντους καιστην έρευνα για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών εργαλείων και μεθόδων παρέμβασης στην εκπαίδευση.
Σήμεραυλοποιούνται προγράμματα με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ: για τουςμουσουλμανοπαίδες 11εκατομμύρια, γιατους αλλοδαπούς 21 εκατομμύρια, για τους Ρομά 11 εκατομμύρια και γιατις ΖώνεςΕκπαιδευτικής Προτεραιότητας 25 εκατομμύρια ευρώ.
Ταπρογράμματα αυτά μπορούν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα ότανσυνεργαστούνμεταξύ τους, όταν συνεργαστούν με τις δομές τις εκπαίδευσης (τηςτυπικής καιτης Διά Βίου) και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, με την τοπικήαυτοδιοίκησηκαι τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών.