elenidfn@yahoo.com
«Υπάρχει και πρόβλεψη και θέσηκαι χώρος για τα άτομα με κινητικά προβλήματα στα αστικά λεωφορεία»,δηλώνει οπρόεδρος του αστικού ΚΤΕΛ Ξάνθης κ. Ζήσης Τσαβδάρης, ορμώμενος απόπρόσφατορεπορτάζ του «Ε» σχετικά με την προσβασιμότητα των ΑμΕΑ στα ΜέσαΜαζικήςΜεταφοράς. Μας ενημερώνει ότι 10 από τα 18 αστικά λεωφορεία έχουνειδική ράμπατελευταίου τύπου με κλίση προς τα δεξιά για τα άτομα με κινητικάπροβλήματα,πράγμα που προβλέπεται ρητά για την αδειοδότηση των αστικών λεωφορείωντατελευταία 6 χρόνια και ο οδηγός είναι υποχρεωμένος να βοηθά τουςεπιβάτες μεκαροτσάκι προκειμένου να κάνουν χρήση της ράμπας.
«Ποτέ δεν ήρθε σε επαφή μαζί μαςο σύλλογος των ΑμΕΑ ώστε να αναπτυχθεί μια συνεργασία για την ομαλή καιοργανωμένη μεταφορά των ΑμΕΑ και ουδέποτε ζητήθηκε η συνδρομή μας σεκάτισχετικό», σημειώνει ο κ. Τσαβδάρης.
Πάντως εξηγεί ότι κρίσιμοπρόβλημα για την εξυπηρέτηση των ατόμων με Ειδικά Προβλήματα, όπως καιτωνυπόλοιπων επιβατών, είναι τα παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα καιμηχανάκια σεστάσεις, που έχει σαν αποτέλεσμα τα λεωφορεία, ειδικά αυτά που περνούναπόστενούς, αλλά κεντρικούς δρόμους, να διακόπτουν την κυκλοφορία επειδήσταματάνεστη μέση του δρόμου.
«Η ράμπα απαιτεί 1,5 μέτρο για ναανοίξει και αν η στάση είναι κατειλημμένη από παρκαρισμένα αυτοκίνητααυτό δενείναι δυνατόν», εξηγεί ο πρόεδρος των αστικών λεωφορείων, πουεπιβεβαιώνει τηγενική διαπίστωση ότι η αστυνόμευση είναι ελλιπής και άρα η κατάστασηδενβελτιώνεται. «Να φανταστείτε ότι διαδρομές 20 λεπτών τις κάνουμε σετρίατέταρτα γι’ αυτό το λόγο», συμπληρώνει ο ίδιος.
Ακόμη, ενημερώνει ότι το αντίτιμοτου εισιτηρίου παραμένει σταθερό από πέρυσι, ενώ πάγιο πρόβλημα τουκλάδου στηνΞάνθη αποτελεί η πληρωμή της μεταφοράς των μαθητών που οφείλεται απόπέρυσι.
Ηλεκτρονικές οθόνες στιςστάσεις; Όχι ακόμα
Ακόμη, ο κ. Τσαβδάρης μαςπληροφόρησε ότι η αρμόδια υπηρεσία προγραμματισμού του δήμου Ξάνθηςενέταξε τηντοποθέτηση τηλεματικών στάσεων σε πρόταση που κατέθεσε στην «ΨηφιακήΣύγκλιση».Τηλεματικές είναι οι στάσεις που διαθέτουν ειδικές ηλεκτρονικές οθόνεςπουγράφουν τη σειρά με την οποία φτάνουν τα λεωφορεία και τι ώρααναμένεται ηάφιξή τους. Ωστόσο, σε επικοινωνία μας με τον αρμόδιο προϊστάμενο κ.ΠέτροΠαυλίδη, μας επιβεβαίωσε ότι η πρόταση κατατέθηκε στην «ΨηφιακήΣύγκλιση» καιπριν 1,5 χρόνο, αλλά δεν προχώρησε λόγω αλλαγής κυβέρνησης καιεπανακατατέθηκεπριν 6 μήνες, αλλά οι πληροφορίες ως προς την τύχη της είναι ασαφείς,αφούβρίσκονται εν αναμονή των χρηματοδοτήσεων και υπάρχει ενδεχόμενο ναεπαναπροκηρυχθούν. Πάντως, το τεχνικό δελτίο και ο γενικόςπροϋπολογισμός πουκατατέθηκε περιλαμβάνουν μόνο φωτεινές και όχι ηχητικές ενδείξεις στιςστάσεις,πράγμα που όμως μπορεί να τροποποιηθεί μετά την έγκριση της πρότασης.