elenidfn@yahoo.com
Το έκδηλο ενδιαφέρον των μαθητών της τρίτης δημοτικού του 14ουδημοτικού σχολείου που αναδύθηκε μέσα από το μάθημα των νεοελληνικώνγια θέματαανακύκλωσης προσέγγισε η δασκάλα τους κ. Σταματία Δουλγεράκη απαντώνταςστιςερωτήσεις τους και φέρνοντάς τους σε επαφή με καθημερινούς τρόπουςανακύκλωσηςκαι προστασίας του περιβάλλοντος. Έφτιαξαν το δικό τους ανακυκλωμένοχαρτί,κατασκεύασαν σελίδες εφημερίδας με περιβαλλοντικά θέματα καιφωτογραφίες καιέμαθαν για όλα τα είδη που μπορούν να ανακυκλωθούν, από το χαρτί και τογυαλί,μέχρι τις μπαταρίες και τις ηλεκτρικές συσκευές.
Τις εντυπώσεις τους από την ενασχόλησή τους με τους τρόπουςανακύκλωσης μοιράστηκαν με ζωηρό ενδιαφέρον και πλήθος ερωτήσεων με το«Ε»,παραθέτοντας μάλιστα με περηφάνια όλη τη γνώση που αποκόμισαν για τοπεριβάλλον, τη μόλυνσή του, τις γεμάτες χωματερές και την επιβάρυνσητουπλανήτη. Μας είπαν πόσο σημαντικό είναι να μη βρωμίζουμε την πόλη μας,να μηνκόβουμε δέντρα άσκοπα, να κάνουμε οικονομία στο οξυγόνο του πλανήτη καινα μηνεναποθέτουμε στις χωματερές υλικά που σταδιακά απορροφώνται από τοέδαφοςμολύνοντάς το.
Ακόμη, με τη γνώση που αποκόμισαν διαπίστωσαν ότι η πόλη μας υστερείσε θέματα ανακύκλωσης, αφού δεν υπάρχουν στους δρόμους οι πολύχρωμοι,ακόμη καιοι χωρισμένοι τμηματικά κάδοι που έχουν δει στη Θεσσαλονίκη, τηνΑλιστράτη καιαλλού. Κι επειδή τα παιδιά δεν χαρίζονται και αποδίδουν του Καίσαρος τωΚαίσαρι, με όλο τους τον αυθορμητισμό και προσπαθώντας να βρουν τιςαιτίες πουη Ξάνθη υστερεί σε θέματα ανακύκλωσης, αναρωτήθηκαν μήπως «βαριούνται»,μήπως«δεν ξέρουν πώς γίνεται», μήπως «δεν ξέρουν ότι χρειάζεται» ή μήπως«ξοδεύουντα λεφτά για να πάνε διακοπές»! «Είναι απλό πράγμα γιατί δεν τοκάνουν;»,ρωτάει με αθωότητα ένας μαθητής και οι υπόλοιποι απαντούν πώς μπορούνοι ίδιοινα κάνουν ανακύκλωση στα σπίτια τους χωρίζοντας το γυαλί, το πλαστικό,το χαρτίκαι το αλουμίνιο και βάζοντάς τα μετά στους αντίστοιχους κάδους πουέχουν καιξεχωριστά χρώματα.
Γι’ αυτό ζήτησαν να γίνει ανακύκλωση τώρα στην Ξάνθη, να κρατήσουμετην πόλη μας καθαρή και να βοηθήσουμε όλοι σε αυτό όχι με λόγια, αλλάμε έργα.Με δεδομένο μάλιστα ότι τα παιδιά είναι οι αυριανοί πολίτες της Ξάνθης,οπωσδήποτε ο λόγος τους έχει σημασία.
Μετά από μια εξαιρετικά ζωντανή και αυθόρμητη συζήτηση με τουςμαθητές της Γ1 τάξης, η δασκάλα κ. Δουλγεράκη, εξηγώντας μας πόσοενδιαφέρονταβρίσκουν τα παιδιά τα θέματα του περιβάλλοντος ειδικά όταν συνδυάζονταιμεδραστηριότητες, όπως οι αφίσες για την ανακύκλωση που ζωγράφισαν ή τοδικό τουςανακυκλωμένο χαρτί που έφτιαξαν και άφησαν στο ήλιο να στεγνώσει,σχολιάζειότι: «τα βιβλία είναι πολύ προσεγμένα και διδάσκουν πολύ ωραίαπράγματα, αλλάδυστυχώς βρίσκονται σε αναντιστοιχία με την καθημερινή ζωή των παιδιών.Ταπεταμένα σκουπίδια είναι φυσιολογική εικόνα για τους μαθητές, δηλαδήσυνηθίζουνμε αυτή την πραγματικότητα και αυτό το αντιλαμβάνομαι όταν ρωτάω τιπροβλήματαέχει η γειτονιά τους και άλλα παρόμοια».