elenidfn@yahoo.com
Την αντίθεσή τους στα «Καλλικρατικά σχέδια» του υπουργείου Παιδείαςαναφορικά με συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, εξέφρασανμέλη τουΔιαδασκαλικού Συλλόγου με 2ωρη στάση εργασίας και συγκέντρωσηδιαμαρτυρίας σταγραφεία της Α/βάθμιας Εκπαίδευσης το μεσημέρι της Τετάρτης.
Η συμμετοχή δεν ήταν ιδιαίτερα μαζική, ωστόσο στην κινητοποίησηοργανωμένα συμμετείχαν και μέλη του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών.
«Θέλουμε λεφτά για την Παιδεία»
Ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου κ. Δημήτρης Ντούμος, μιλώνταςγια τη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών, εξήγησε ότι οι αντιδράσειςέγκεινται«στις μεθοδεύσεις του υπουργείου παιδείας για ένα οργανωμένο σχέδιοεκτεταμένωνσυγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολικών μονάδων και μάλιστα όχι με καθαράκαιμόνο παιδαγωγικά, εκπαιδευτικά και κοινωνικά κριτήρια αλλά με τρόπο πουεντάσσεται στις επιταγές του Μνημονίου και της τρόικας για μείωση τωνδιορισμώνμόνιμων και αναπληρωτών και μείωση λειτουργικών δαπανών, όπως με τησιωπηρήκατάργηση μετεκπαίδευσης, την υποχρηματοδότηση σχολικών μονάδων και την
αύξηση των μαθητών ανά τμήμα», τόνισε ο ίδιος, προσθέτοντας: «ηκυβέρνηση έντεχνα και επικοινωνιακά προωθεί σχολεία της αγοράς και τηςεπιχειρηματικότητας, ένα σχολείο ψηφιακό και σχολείο video–game, όπου η αναζήτηση των πόρωνθα γίνεται από το ίδιο τοσχολείο και σύμφωνα με το πιλοτικό πρόγραμμα αυτοαξιολόγησης.
Ως τρόπο αναστροφής του κλίματος και βελτίωσης των συνθηκών στο χώροτης Παιδείας ο κ. Ντούμος προτείνει: «γενναία αύξηση δαπανών, μείωσημαθητώνανά τμήμα, κατάλληλη κτιριακή και υλικοτεχνική υποδομή και πολύπλευρηστήριξηεκπαιδευτικών για να ασκούν απρόσκοπτα το διδακτικό τους έργο, ενίσχυσημαθητώνμε αντισταθμιστικές δράσεις, πχ τμήματα ένταξης και ενισχυτικήςδιδασκαλίας».
Ο πρόεδρος του διδασκαλικού συλλόγου τόνισε ότι η χρηματοδότηση τηςΠαιδείας υπό την πίεση της τρόικας έχει πιάσει το ιστορικά χαμηλό2,75%, ωστόσοαπαντώντας σε ερώτηση του «Ε» διευκρίνισε ότι στην Ξάνθη δεν υπάρχουνελλείψειςεκπαιδευτικών, πράγμα που ισχύει περισσότερο σε άλλες πόλεις, κυρίωςστο πεδίοτων ειδικοτήτων με αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί να αναλαμβάνουν τα μαθήματαάλλωνειδικοτήτων.
«Λέμε όχι στο αντιδραστικό σχολείο»
Τη θέση του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην κινητοποίησηεξέθεσε η κ. Δήμητρα Καραγιαννίδου, η οποία υπογράμμισε ότι «εν μέσωκρίσηςπροχωρά το νέο αντιδραστικό σχολείο, τη στιγμή που δισεκατομμύριαχαρίζονταιστο κεφάλαιο για να αυξήσει την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα.Από τηνάλλη όλο και μειώνονται οι δαπάνες για την παιδεία, τα κονδύλια και γιατιςσχολικές επιτροπές. Ως ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών σημειώνουμε ότι οιδρομολογούμενεςσυγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων δεν αποτελούν ξεχωριστόπρόβλημααλλά αναπόσπαστο κομμάτι του Καλλικρατικού σχολείου, το οποίο σχέδιοέχει τοοικονομικό όφελος, τις μεγάλες μονάδες για την εφαρμογή ελαστικώνμορφώνεργασίας κλπ.».
«Ο εξορθολογισμός των δαπανών είναι η ορθή διάσταση τουΚαλλικρατικού σχολείου»
Ο προϊστάμενος της διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας κ. Σάββας Μελισσόπουλοςεξηγεί ότι η οποιαδήποτε κατάργηση ή συγχώνευση σχολικών μονάδων θαγίνει μεγνώμονα των εξορθολογισμό των δαπανών και την αποφυγή της σπατάλης καιοπωσδήποτε θα επέλθει με ήπιο τρόπο, ώστε να μην διαταραχθούν οιισορροπίες καιοι συνήθειες της τοπικής κοινωνίας. Δεν γίνεται, για παράδειγμα, ναέχουμενηπιαγωγείο με 3 μαθητές και 2 νηπιαγωγούς». Ωστόσο, ξεκαθαρίζει οίδιος ότι θαληφθούν σε κάθε περίπτωση υπόψη οι πολιτιστικές συνθήκες, η αυξητική ήμειωτικήτάση του αριθμού των μαθητών, οι αποστάσεις κλπ. «Το βασικό είναι ναμπούμε σεμια λογική νοικοκυρέματος», συμπληρώνει ο ίδιος, ενώ μας ενημερώνει ότικάτιεπίσημο δεν υπάρχει προς το παρόν, ωστόσο αναμένεται το υπουργείο ναζητήσειτις προτάσεις τους και να οργανωθεί όλος ο προγραμματισμός, ώστε τασχολεία«υπό τον Καλλικράτη» να λειτουργήσουν από τη νέα χρονιά.
Από την πλευρά του και ο προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας ΕκπαίδευσηςΞάνθης κ. Γιώργος Παπαδόπουλος μας πληροφόρησε ότι δεν έχει σταλείτίποταεπίσημο ακόμη από το υπουργείο παιδείας, ωστόσο αναμένουν σχετικήκαθοδήγησησύντομα, μιας και η διαβούλευση ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα. Οι προτάσειςτουτοπικού γραφείου αφορούν σε πολύ περιορισμένες περιπτώσεις για ταγυμνάσια, ενώχωρίς αλλαγές θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα λύκεια του νομού.