Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Νέα φάση για το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων

Νέα φάση για το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων

0

ΕλένηΔιαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Σενέα φάση μπαίνει το πρόγραμμα εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων μετά τηδιακοπή τουστο τέλος της σχολικής χρονιάς του 2008, που επήλθε σε μία περίοδο πουησυνολική δράση είχε καθιερωθεί στις κοινωνίες της Ξάνθης και τηςΚομοτηνής.Φέτος, ξεκίνησε και πάλι στις αρχές Σεπτεμβρίου με στόχο τη συλλογή καιαξιολόγηση των αιτήσεων συμμετοχής των εκπαιδευτικών που επιθυμούν ναενταχθούνστο πρόγραμμα, έτσι ώστε να ξεκινήσει σταδιακά από το Φεβρουάριο μεενισχυτικήδιδασκαλία σε μειονοτικά σχολεία και σχολεία με μεγάλο αριθμό μαθητώναπό τημειονότητα και στη συνέχεια να διευρύνει τη δράση του με τα ΚέντραΣτήριξηςΠρογράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων (κινητά και σταθερά). Ητρέχουσαδράση αναμένεται να ολοκληρωθεί το Δεκέμβριο του 2013, ωστόσο οιιθύνοντες ήδηέχουν ξεκινήσει μια προσπάθεια. ώστε οι δομές αυτές να αποτελέσουνθεσμό τωντοπικών κοινωνιών και να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος από την παύση καιτηνεπαναλειτουργία του προγράμματος, με δεδομένο ότι από την πρώτη κιόλαςφάση τωνΚΕΣΠΕΜ διαγνώστηκε τόσο η ανταπόκριση των μουσουλμανοπαίδων και τωνγονιώντους, όσο και η αποτελεσματικότητα του όλου εγχειρήματος. Τα στοιχείαείναιενδεικτικά. Το 2000 η διαρροή μαθητών της μειονότητας από τηνυποχρεωτικήεκπαίδευση ήταν 65%, ενώ τώρα είναι μόλις 25%. Επίσης, πενταπλασιάστηκεοαριθμός των μουσουλμανοπαίδων που συνεχίζουν τη φοίτηση στο λύκειο, σεσχέση μετην αρχή της χιλιετίας, ενώ θεαματική ήταν και η πρόσβαση των κοριτσιώνστηνεκπαίδευση. Ακόμη, αυξημένος είναι και ο αριθμός των φοιτητών από τημειονότητα. Σε αυτό αναμφίβολα έχει συντελέσει τόσο το πρόγραμμα σεΞάνθη καιΚομοτηνή, όσο βέβαια, και η πολιτική που έχει ακολουθηθεί τα τελευταίαχρόνιααπέναντι στη μειονότητα.
 
Γιατους επικαιροποιημένους στόχους του προγράμματος μιλά στο «Ε» η κ. ΆνναΦραγκουδάκη
Ηεπιστημονική υπεύθυνη του προγράμματος ομότιμη καθηγήτρια του ΕΚΠΑ κ.ΆνναΦραγκουδάκη, που βρέθηκε σε Ξάνθη και Κομοτηνή τις προηγούμενες μέρεςγια τιςανάγκες προετοιμασίας του προγράμματος, εξηγεί ότι οι στόχευση τουπρογράμματοςπαραμένει η ελληνομάθεια και η ενσωμάτωση των μαθητών της μειονότηταςωςισότιμων πολιτών μέσα από το σχολείο και την εκπαίδευση, καθώς και ηγενίκευσητης υποχρεωτική εκπαίδευσης, που παρά τη βελτίωση της κατάστασης,συνεχίζει ναείναι χαμηλή σε σχέση με τον εθνικό μέσο όρο. Κεντρικός πυρήναςπαραμένει τοτρίπτυχο: πολιτισμός- παιδεία- τεχνολογία. Δηλαδή, επιχειρείται ηαρμονικήένταξη του συνόλου των παιδιών της μειονότητας στο εκπαιδευτικό σύστημακαι τηνευρύτερη κοινωνία, ώστε αφενός να εξασφαλίζονται για τους ίδιουςκαλύτερες προϋποθέσειςγια τη μελλοντική τους ένταξη στην εργασία και αφετέρου να διασφαλιστείηαποδοχή τους από την εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα, αλλά και όλητηνκοινωνία της Θράκης.
Γιατο λόγο αυτό, το πρόγραμμα περιλαμβάνει ειδική εκπαίδευση τωνεκπαιδευτικών πουθα ενταχθούν στις επιμέρους δράσεις του προγράμματος, ανάλογα και με τοαντικείμενο που θα ασχοληθούν. Όπως μάλιστα, μας πληροφορεί η κ.Φραγκουδάκη,στα πλαίσια των απαιτήσεων της Διαφάνειας, το πρόγραμμα αντιμετωπίζεταισε νέαβάση, καθώς απαραίτητες είναι η καταγραφή όλων των βιογραφικών, οισυνεντεύξεις, και η δημοσιοποίησή τους, πράγμα που μπορεί μεν ναδυσκολεύει τιςπροπαρασκευαστικές εργασίες του προγράμματος, αλλά «θα λειτουργήσει ωςτράπεζα,αφού από εκεί θα αντλείται το ανθρώπινο δυναμικό για τις σταδιακάαυξανόμενεςανάγκες του προγράμματος». Αρχικά, θα χρειαστούν περίπου 50εκπαιδευτικοί,διορισμένοι ή αδιόριστοι.
 
Ταστάδια της υλοποίησης: αρχικά, 8 ΚΕΣΠΕΜ και άλλα 4 κινητά
Ηυλοποίηση του προγράμματος ξεκινά το Φεβρουάριο με ενισχυτικήδιδασκαλία σεκάποια μειονοτικά σχολεία, αλλά και σε σχολεία με αυξημένο αριθμόμουσουλμανοπαίδων και στη συνέχεια θα αυξάνεται σταδιακά, ώστε νακαλύπτει απότην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το μέγιστο αριθμό. «Φέτος, «σπάμετοφράγμα» για την τριτοβάθμια εκπαίδευση με ενισχυτική διδασκαλία και σελύκεια»,επισημαίνει η κ. Φραγκουδάκη, δίνοντας το στίγμα ότι ξεκινά με νέαδυναμική ηδεύτερη φάση του προγράμματος. Επόμενο βήμα είναι η δημιουργία δύοκεντρικώνΚΕΣΠΕΜ σε Ξάνθη και Κομοτηνή και άλλων 6 σε μικρότερους οικισμούς, ανκαι δενείναι γνωστό αν θα επανεγκατασταθούν στα χωριά που βρισκόταν.Υπενθυμίζουμε ότιστο νομό της Ξάνθης ΚΕΣΠΕΜ είχε η Γλαύκη, ο Εχίνος και η Σμίνθη. Ακόμη,σελειτουργία θα τεθούν και άλλα 4 κινητά ΚΕΣΠΕΜ με φορτηγάκι που θαπηγαίνουν σεαπομακρυσμένες περιοχές, όπως και την προηγούμενη φορά, όταν οιεμψυχωτέςσυναντούσαν θερμή ανταπόκριση και εντυπωσιακά αποτελέσματα από τουςμαθητές.Ακόμη, στο σχεδιασμό βρίσκεται και η λειτουργία δύο επιπρόσθετωνσταθερώνΚΕΣΠΕΜ και 2 κινητών, ώστε να ενισχυθεί η βοήθεια.
Στιςάμεσες δράσεις εντάσσεται και η παρουσίαση φιλμ, που είναι στηδιαδικασία τηςπροετοιμασίας, σε Ξάνθη και Κομοτηνή για την 10ετή πορεία τουπρογράμματος.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Γ. Παυλίδης: «Οι επιτροπές του κ. Γιαννακίδη, η διαρκής παραπομπή των προβλημάτων στις καλένδες»

Τώραπου η κοινωνία μας βρίσκεται σεαναβρασμό, οι συμπολίτες μας αντιμετωπίζουν ακραίες δυσ…