Αναλυτικά, στην επιστολή αναφέρει τα παρακάτω.
«Ανυπόγραφο άρθρο της εφημερίδας σας 11.03.2011 καθυβρίζει τοπρόγραμμα για την «Εκπαίδευση των Παιδιών της ΜουσουλμανικήςΜειονότητας στηΘράκη», ονομάζοντάς το «ανθελληνικό» και «παταγωδώς αποτυχημένο». Κάνειόμωςκαι κάτι άλλο, συκοφαντεί τους υπευθύνους του για «σπατάλες» και«προκλητικάέξοδα, άσκοπα ταξίδια και πολυτελείς συνεστιάσεις».
Το άρθρο αναπαράγει συκοφάντηση του προγράμματος από τον βουλευτήτου ΛαΟΣ, κο Η. Πολατίδη. Να δεχτώ ότι ο συντάκτης σας δεν σκέφθηκε πωςθα ήτανποτέ δυνατό να δημοσιοποιεί κατηγορίες ασύστατες και ψευδείς έναςεκπρόσωποςτου Κοινοβουλίου που επιπλέον λόγω της θέσης του χαίρει ασυλίας για τοαδίκηματης συκοφαντίας. Το πρόγραμμα όμως είναι από πολλά χρόνια γνωστό στηΘράκη, σεόλο τον τοπικό τύπο και στην εφημερίδα σας.
Είναι γνωστό ότι τα κονδύλια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου γιατο πρόγραμμα διαχειρίζεται ειδική υπηρεσία του πανεπιστημίου Αθηνών πουυπόκειται σε συστηματικούς ελέγχους των αρμόδιων ελεγκτικών αρχών, ενώχρήσητων κονδυλίων για οτιδήποτε δεν προβλέπεται ρητά στα επισήμωςεγκεκριμένατεχνικά του δελτία δεν επιτρέπεται.
Είναι γνωστό επίσης ότι τα κονδύλια του προγράμματος από το 1997αναλώθηκαν για τα εξής: (α) Για να γίνουν εκατοντάδες ανά σχολικό έτοςώρεςδιδασκαλίας σε χιλιάδες μαθητές της μειονότητας μετά τη λήξη τουκανονικούσχολικού ωραρίου. (β) Για να ιδρυθούν και να λειτουργήσουν 8 εξωσχολικάΚέντραελληνομάθειας και κινητές μονάδες που επισκέπτονταν τα απομονωμέναμειονοτικάχωριά. (γ) Για να παραχθεί πλουσιότατο εκπαιδευτικό υλικό, έντυπο καιηλεκτρονικό για το δημοτικό και το γυμνάσιο, που συνέβαλε αποφασιστικάστηνελληνομάθεια των μειονοτικών μαθητών. (δ) Για να γίνουν εκατοντάδες τοχρόνοεπιμορφώσεις εκπαιδευτικών και να παραχθεί πλούσιο επιμορφωτικό υλικό,έντυποκαι διαδικτυακό, που συνέβαλαν στη βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας μεπολύθετικές συνέπειες στην επίδοση των μαθητών.
Είναι γνωστό στη Θράκη, όλο τον τοπικό τύπο και την εφημερίδα σαςότι σε αυτά τα πολλά και σημαντικά αναλώθηκαν τα υψηλά κονδύλια τουπρογράμματος. Είναι τραγικωμικό να αναφέρει η εφημερίδα σας «σπατάλες»και«πολυτελείς συνεστιάσεις» για ανθρώπους που επί χρόνια ανεβοκατεβαίνουνταβουνά της Θράκης, γιατί γνωρίζετε καλύτερα από τον κάθε Αθηναίο ήΣερραίο πόσοκραυγαλέα αντίθετο με την «πολυτέλεια» είναι και πόσος μόχθοςχρειάζεται για ναμεταφέρει κανείς τη γνώση της ελληνικής γλώσσας στα παιδιά τηςμειονότητας έωςκαι στα δυσπρόσιτα και απομονωμένα μειονοτικά χωριά.
Είναι και κάτι άλλο.Τοπρόγραμμα είναι από καιρό στόχος του κόμματος του ΛαΟΣ με επιχειρήματαπουνομίζει πατριωτικά. Με δεδομένα όμως τα αποτελέσματά του και τηναναγνώρισήτου, φαίνεται ότι η επί μήνες καταιγιστική εκστρατεία με ψευδείςπολιτικέςκαταγγελίες δεν απέδωσε. Έτσι ο κος Πολατίδης κατέφυγε στη μέθοδο τηςσπίλωσηςμε συκοφαντικές αναφορές σε «σπατάλες» δημόσιου χρήματος. Μέθοδοςαπολύτωςαχαρακτήριστη, αλλά και επικίνδυνη για την κοινωνία γενικότερα.
Έχω μερικές ερωτήσεις για το συντάκτη σας που έσπευσε τόσο άκριτα νααναπαράγει συκοφαντίες εναντίον της τιμής και της αξιοπρέπειάς μου. Πώςείναινοητό ένα άτομο να έχει συμβάλει στη «σπατάλη» δημόσιου χρήματος καιωστόσο ναέχει παραμείνει επί 14 χρόνια επικεφαλής υπεύθυνη ενός προγράμματος τουΥπουργείου Παιδείας επί θητείας επτά στη σειρά υπουργών (τεσσάρων τουΠαΣοΚ καιτριών της ΝΔ); Σας πληροφορώ ότι αυτό δεν συνέβη σε κανένα αντίστοιχοπρόγραμματου Υπουργείου Παιδείας με κονδύλια του ΕΚΤ. Πώς είναι νοητό μια«ανθελληνίς»να έχει από το 1997 καθοδηγήσει εκατοντάδες πανεπιστημιακούς καιεκπαιδευτικούς, των οποίων η σκληρή εργασία να έχει συμβάλλει στηνεπιτυχία τηςαπό δύο δεκαετίες νέας πολιτικής για τη μειονότητα, με σχεδόν θεαματικάεκπαιδευτικά αποτελέσματα; Αναφέρω μόνο ενδεικτικά τη δραστική μείωσητηςσχολικής διαρροής: το ποσοστό πρόωρης εγκατάλειψης του υποχρεωτικούσχολείου το2000 (με εθνικό μέσο όρο 8%) έφτανε στο 65% του συνόλου των μαθητών τηςμειονότητας. Μόλις το 2006-07 είχε ήδη πέσει στο μισό, κοντά στο 30%καισυνεχίζει η πτωτική τάση.
Τέλος, πώς είναι νοητό να αναπαράγονται απαράδεκτες συκοφαντίες μετη μορφή «ειδήσεων», για ένα πρόγραμμα που από καιρό έχει πλέον επίσημηκαιευρύτερη αναγνώριση, τόσο από τις ελληνικές αρχές (όχι μόνο επίκυβερνήσεωνΠαΣοΚ αλλά και ΝΔ) καθώς και από το Συμβούλιο της Ευρώπης και τον ΟΗΕως «καλήπρακτική» της Ελλάδας για τις μειονότητες (τιμή που κανένα άλλοαντίστοιχοπρόγραμμα δεν έχει λάβει).
Άννα Φραγκουδάκη, Ομότιμη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών,Επιστημονική υπεύθυνη του Προγράμματος για την «Εκπαίδευση των ΠαιδιώντηςΜουσουλμανικής Μειονότητας στη Θράκη»