Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Οι πιο δυνατοί κρίκοι των Πανελλαδικών

Οι πιο δυνατοί κρίκοι των Πανελλαδικών

0

ΕλένηΔιαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Όπωςο κάθε πρωταθλητής του στίβου έχει το δικό του «μυστικό» της επιτυχίας,έτσικαι στο «σπριντ» των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι πρωταθλητές ξεχωρίζουνδιαφορετικά πράγματα που τους βοήθησαν, συναισθηματικά ή ουσιαστικά, νακατακτήσουν το «Άριστα» και να ανοίξουν όλους τους δρόμους μπροστά τουςγια ναεπιλέξουν την πορεία τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Έτσι,και οι μαθητές των λυκείων της Ξάνθης που αρίστευσαν στις Πανελλαδικέςεξετάσεις, έχουν όλοι κάτι διαφορετικό να προσθέσουν στο απαραίτητοτρίπτυχοπρογραμματισμός- βάσεις- μεθοδικότητα. Μιλούν για μια σκληρή, πιεστική,αγχώδηκαι ψυχοφθόρα χρονιά, ωστόσο όλοι τονίζουν πόσο σημαντικό είναι κάθευποψήφιοςνα αποβάλει το άγχος και να μην απογοητευθεί από το φόρτο εργασίας καιτιςμικρές αποτυχίες στο στάδιο της προετοιμασίας.
Το «Ε»συνάντησε 7 από τους μαθητές της Ξάνθης που κατέκτησαν την κορυφή καισυνομίλησε μαζί τους για τις εμπειρίες που άφησε η χρονιά που πέρασε,ταπλεονεκτήματα και τις αδυναμίες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος,τιςσχολές επιλογής, την επαγγελματική σταδιοδρομία και φυσικά τα σχέδιαγια το πιοανέμελο καλοκαίρι της ζωής τους! Η συζήτηση μαζί τους απέδειξε ότι οιάριστοιδεν αποτελούν μαθητές μονοδιάστατους, χωρίς άλλα ενδιαφέροντα καικοινωνικήζωή, αλλά αντίθετα είναι νέα παιδιά με όρεξη, θέληση, προβληματισμούςκαιχιούμορ!
Καιάλλα ακόμη είναι τα ονόματα των αριστούχων στα σχολεία της Ξάνθης.Ανάμεσά τουςκαι ο Ιορδάνης Ζακόπουλος με το μεγαλύτερο βαθμό πρόσβασης 19,3 στο 2οΓ,.Ε.Λ. Ξάνθης, με τον οποίο ωστόσο δεν καταφέραμε να έρθουμε σε επαφήδιότισυμμετέχει στον πανελλήνιο διαγωνισμό Χημείας τις ημέρες αυτές.
 
ΧρίστοςΒογιατζής
Σχολείο:3ο Γ.Ε.Λ. Ξάνθης
Κατεύθυνση:Θετική
Βαθμόςπρόσβασης: 19,3
Σχολήπροτίμησης: Ιατρική
Θαεπιλέξω Αθήνα ή Θεσσαλονίκη. Το εξωτερικό είναι μέσα στα σχέδιά μου γιαμεταπτυχιακό ή ειδικότητα, το πιθανότερο Αγγλία ή Γερμανία. Τη σχολήτηνεπέλεξα με βάση την επιθυμία μου. Σήμερα τίποτα δεν εξασφαλίζειεπαγγελματικήαποκατάσταση κι έτσι το καλύτερο είναι να κυνηγήσεις αυτό που θέλειςκαι ναγίνεις καλός. Η χρονιά που πέρασε ήταν ψυχοφθόρα και δε θα ήθελα να τηνξαναζήσω. Το σύστημα που έχουμε δεν είναι και από τα καλύτερα, αλλάίσως σεκάνει δυνατότερο για το μέλλον. Η παπαγαλία δυστυχώς υπάρχει ακόμη κιαυτόείναι ένα στοιχείο που με βάζει σε σκέψεις σχετικά με το κατά πόσο,ακόμα κιεγώ, έχω τα προσόντα να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις της σχολής. Στοεξωτερικότα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά στην ιατρική, υπάρχει συνέντευξη,τεστ,ενώ στην Ελλάδα τα μαθήματα έχουν μικρή σχέση με το αντικείμενο τωνσπουδών πουθα ακολουθήσουμε. Όσον αφορά την επιλογή της σχολής, το μάθημα τουΣχολικούΕπαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣΕΠ) δε λειτουργεί επαρκώς έως καθόλου.Τοφροντιστήριο ίσως και να μην είναι απαραίτητο, αλλά γι’ αυτή τη χρονιάδε θα τοδιακινδύνευα. Κάποτε όμως αυτό πρέπει να σταματήσει γιατί αλλιώς δεμιλάμε γιαισότητα στη μάθηση. Τώρα νιώθω ανακούφιση και ανυπομονώ για το ελεύθεροκαλοκαίρι που με περιμένει!
 
ΔανάηΣταυροπούλου
Σχολείο:3ο Γ.Ε.Λ. Ξάνθης
Κατεύθυνση:Θεωρητική
Βαθμόςπρόσβασης: 19,563
Σχολήπροτίμησης: Ελληνική Φιλολογία
Τασυναισθήματά μου για τη χρονιά που πέρασε είναι ανάμικτα. Κατάγομαι απότηΣκιάθο και ήρθα στην Ξάνθη, όπου σπουδάζει η αδερφή μου, την τελευταίαχρονιάγια να πάω σε ένα πιο καλό σχολείο. Σταμάτησα το φροντιστήριο ταΧριστούγεννακαι αυτό με απογοήτευσε λίγο, αλλά εκ των υστέρων συνειδητοποίησα ότιτοφροντιστήριο είναι περισσότερο ιδέα και το σημαντικό είναι το διάβασμαπου θακάνεις μόνος σου. Αυτή τη χρονιά ήμουν λίγο του ύψους και του βάθους μετοδιάβασμα, πράγμα που δε συνιστώ. Η παπαγαλία είναι ακόμη σταθερή αξίατουεκπαιδευτικού μας συστήματος και αυτό απογοητεύει τους μαθητές. Για τηνεπιλογήτης σχολής καλύτερο είναι να κυνηγήσεις αυτό που σε ενδιαφέρει γιατίτίποτα δενείναι σίγουρο για τη μετέπειτα αποκατάσταση. Το καλοκαίρι θα βρεθώ στηΣκιάθοκαι ανυπομονώ!
 
ΚατερίναΖήση
Σχολείο:Ιδιωτικά Σχολεία ‘ΑΞΙΟΝ’
Κατεύθυνση:Θεωρητική
ΒαθμόςΠρόσβασης: 19,107
Σχολήπροτίμησης: Νομική
Πέρασεμια χρονιά με πίεση και άγχος. Εμένα με βοήθησε το οργανωμένο καιμεθοδικόδιάβασμα και η βοήθεια από τους καθηγητές μου, καθώς και η αμέριστησυμπαράσταση από τους γονείς μου. Διάβαζα περίπου 3,5-4 ώρες τη μέρα.Είναι μιαχρονιά που περνάει γρήγορα, αλλά σίγουρα θα τη θυμάσαι. Θα επιλέξω τησχολή τηςΝομικής Αθήνας απ’ όπου και κατάγομαι. Οι καθηγητές , αλλά κυρίως οδιευθυντήςμας λένε να ακολουθήσουμε αυτό που θέλουμε και αυτό που μπορούμε ναυπηρετήσουμε καλύτερα. Για μένα το σημαντικό είναι το πρόγραμμα και ναμηναφήνεις κενά μέσα στη χρονιά. Το σύστημα των πανελλαδικών είναιαξιοκρατικό,αλλά θα ήθελα σε ορισμένα μαθήματα όπως η Έκθεση και τα Κείμενα ναδίνεται έναςάξονας καθοδήγησης που σήμερα δεν παρέχεται ούτε από το υπουργείο. Μετάτοπτυχίο θα ήθελα να έχω την εμπειρία του εξωτερικού. Προς το παρόναπολαμβάνωτην ξεκούραση του καλοκαιριού!
 
ΑρίσταρχοςΚαλλαντζής
Σχολείο:Ιδιωτικά Σχολεία ‘ΑΞΙΟΝ’
Κατεύθυνση:Τεχνολογική
ΒαθμόςΠρόσβασης: 18,864
Σχολήπροτίμησης: Μηχανολόγων Μηχανικών
Στηναρχή της χρονιάς ένιωθα άγχος λόγω του όγκου του διαβάσματος. Μέσα στηχρονιάαπέβαλα το άγχος και αντιμετώπιζα τις Πανελλαδικές με αυτοπεποίθηση σανέναακόμη είδος εξετάσεων. Έκανα πραγματικά μια πολύ μεγάλη προετοιμασίακαισκόπευα να γράψω άριστα. Διάβαζα περίπου 2-3 ώρες τη μέρα. Θεωρώ ότιφέτος στιςεξετάσεις δεν είχε μόνο παπαγαλία, αλλά και συνδυαστικές ερωτήσεις.Συνιστώστους επόμενους υποψήφιους ηρεμία, να μην απογοητεύονται αν κάτι δενπάει καλάστην αρχή της χρονιάς, να προσηλωθούν όχι μόνο στα μαθήματακατεύθυνσης, αλλάσε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα και να ακούν τους γονείς τους, εκτός απότιςπεριπτώσεις που γίνονται υπερβολικοί! Αυτό που θα ήθελα περισσότερο απότοεκπαιδευτικό σύστημα είναι να μας προετοιμάζει με τα μαθήματαπερισσότερο γιατο πανεπιστήμιο. Μεταπτυχιακό θα κάνω οπωσδήποτε γιατί πλέον το πτυχίοδενείναι αρκετό. Τώρα όμως ήρθε η ώρα να ξεδώσουμε!
 
ΑναστάσηςΣτεργίου
Σχολείο:1ο Γ.Ε.Λ. Ξάνθης
Κατεύθυνση:Θετική
Βαθμόςπρόσβασης: 19,216
ΣχολήΠροτίμησης: Ιατρική
Ηιατρική ήταν στόχος από τη Β’ λυκείου ακόμη. Δεν έχω επιλέξει ακόμηανάμεσα στηΘεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη. Ήταν μία δύσκολη χρονιά, που ήθελεπροσήλωση και βέβαια να υπήρχε μία σταδιοδρομία με βάσεις. Πολύτιμη ηστήριξητων γονιών μου και του μικρότερου αδερφού μου που έδειξε κατανόηση καιέκανεπαραχωρήσεις. Διάβαζα 2-3 ώρες τη μέρα. Χρειάστηκαν θυσίες, μείωσα τιςεξόδους,αλλά φρόντισα να έχω χρόνο για να χαλαρώνω. Απέβαλα το άγχος μεπροσευχή. Έκαναιδιαίτερα μαθήματα και κάποια με τον πατέρα μου. Δε μπορεί ένα άτομο νααλλάξειόλο το σύστημα. Τα φροντιστήρια δε θα ήταν απαραίτητα, αν όλοιστηρίζονταν στοσχολείο, πράγμα που πιστεύω ότι θα γίνει λόγω κόστους. Η παπαγαλίαδυστυχώςυπάρχει ακόμη και σκοτώνει τη σκέψη. Δε νιώθω ακόμη την επιτυχία, γιατίπιστεύωότι θα τη νιώσω όταν γίνω καλός σε αυτό που επιλέγω να ακολουθήσω.
 
ΓιάννηςΓερακάκης
Σχολείο:1ο Γ.Ε.Λ. Ξάνθης
Κατεύθυνση:Τεχνολογική
Βαθμόςπρόσβασης: 18,95
ΣχολήΠροτίμησης: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών
Θαεπιλέξω ανάμεσα στις σχολές των Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Ξάνθης. Γιαμένα ήτανη καλύτερη χρονιά. Μου έλεγαν ότι θα είναι πολύ δύσκολα, αλλά τοαντιμετώπισασαν μία χρονιά σαν όλες τις άλλες. Συνέχισα το συστηματικό διάβασμα,αλλά φέτοςχρειάστηκε περισσότερη προσήλωση σε συγκεκριμένα μαθήματα. Η συμβολήτουφροντιστηρίου ήταν πολύτιμη, αν γινόταν σωστή δουλειά στο σχολείο, δεθαχρειαζόταν. Διάβαζα κάθε μέρα 4-10 ώρες, αλλά πάντα εξασφάλιζα μία μέρα«ρεπό»την εβδομάδα, συνήθως την Παρασκευή. Κάποιες φορές
κάνεις«κοιλιές» μέσα στη χρονιά από την κούραση, αλλά δεν πειράζει γιατίεπανέρχεσαιίσως και πιο ξεκούραστος. Θα συνιστούσα στους μαθητές να μηναπογοητεύονται απόμικρές αποτυχίες μέσα στη χρονιά. Σκέφτομαι να κάνω μεταπτυχιακό στοεξωτερικό.Τώρα πάντως ξεκινά ένα καλοκαίρι που θα μείνει αξέχαστο!
 
ΑλέξιοςΒουρβουκέλης
Σχολείο:3ο Γ.Ε.Λ. Ξάνθης
Κατεύθυνση:Θετική
ΒαθμόςΠρόσβασης: 19,1
Σχολήπροτίμησης: Ιατρική
Θαεπιλέξω ανάμεσα στις σχολές Αθηνών και Θεσσαλονίκης, αλλά θα εξετάσωκαι τοενδεχόμενο να φύγω και για προπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, τοπιθανότεροΑγγλία. Και για αποκατάσταση αλλά και για ειδικότητα είναι προτιμότεροτο εξωτερικό,λόγω του μεγάλου χρόνου αναμονής στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή δεν έχω τοχρόνονα το σκεφτώ γιατί προετοιμάζομαι για τον πανελλήνιο διαγωνισμόΒιολογίας.Προτιμώ τις ειδικότητες της νευρολογίας και της ψυχιατρικής, αλλά είμαιανοιχτός να αλλάξω και γνώμη στην πορεία. Ήταν μία αρκετά πιεστικήχρονιά.Απαιτούσε αρκετές θυσίες, περιορισμό του ελεύθερου χρόνου και τωνεξωσχολικώνδραστηριοτήτων. Κατάφερα να συνεχίσω το πιάνο, αλλά με λιγότερες ώρεςτηνεβδομάδα. Η ύλη είναι πιο δύσκολη στη Β’ λυκείου, αλλά δε συγκρίνεταιμε τοάγχος της Γ’. Χρειάζεται θέληση, στόχος προγραμματισμός και οργάνωση.Τοεκπαιδευτικό σύστημα είναι αξιοκρατικό και αυτό είναι θετικό, αλλά γιατιςυψηλόβαθμες σχολές υπολειπόμαστε έναντι των σχολών του εξωτερικού πουεκτός τωνεπιδόσεων, απαιτούν και άλλα προσόντα. Ο ΣΕΠ είναι ανύπαρκτος στασχολεία.Μπορεί κάποιος να τα καταφέρει και χωρίς φροντιστήρια, αλλά επειδή καιοιπανελλαδικές είναι διαγωνισμός, δημιουργείται περισσότερο άγχος καιανασφάλεια.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα πράσινα άλογα

Έναςαπό τους πιοσυχνούς λεξιλογικούς μύθους σχετίζεται με την αρχαιοελληνική, δήθεν,προέλε…