Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Νέα αρχιτεκτονική στη μειονοτική εκπαίδευση

Νέα αρχιτεκτονική στη μειονοτική εκπαίδευση

0

Νέα αρχιτεκτονική στη μειονοτική εκπαίδευση
 
ΤοΥπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ανακοινώνει ταπρώταβήματα για  τη  σταδιακή υλοποίηση σχεδίουγια μια νέααρχιτεκτονική της μειονοτικής εκπαίδευσης, που στοχεύει στη βελτίωσητης παρεχόμενηςεκπαίδευσης προς τους μαθητές της μειονότητας και στην καταπολέμηση τηςσχολικής διαρροής.
 
Ήδηη Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης (ΕΠΑΘ) καταργήθηκε με νόμο.Πλέον οιεκπαιδευτικοί  τουμειονοτικούπρογράμματος  θαείναι απόφοιτοι του ΠαιδαγωγικούΤμήματος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι φοιτητές πουθαπροέρχονται από τη μειονότητα θα εισέρχονται στο Τμήμα με ποσόστωση  και θα ακολουθούν ειδικόπρόγραμμα σπουδώνεπιλογής,  που θατους παρέχει  ισότιμομε τους υπόλοιπους φοιτητές πτυχίο,αλλά και το δικαίωμα να διδάσκουν στα μειονοτικά σχολεία.
«Μετην κατάργηση της ΕΠΑΘ και την ανωτατοποίηση των προσόντων τωνεκπαιδευτικώνυλοποιούμε την εξαγγελία του Πρωθυπουργού και απαντάμε θετικά στοδιαχρονικόαίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας της Θράκης», σημειώνει η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας, Φώφη Γεννηματά. 
ΤοΥπουργείο Παιδείας θέτει ως στόχο τη δημιουργία μεγαλύτερων μειονοτικώνσχολείων, τουλάχιστον  4θεσιαμε στόχο τα6θεσια.   Σήμερα,τα περισσότεραμειονοτικά δημοτικά σχολεία είναι διθέσια, με μικρό αριθμό μαθητών καιαντικειμενικές δυσκολίες για την ανάπτυξη ολοκληρωμένων σύγχρονωνεκπαιδευτικώνπρογραμμάτων.
 «Διαμορφώνουμε νέεςσυνθήκες, σε σχέση με τηστελέχωση, προκειμένου να λειτουργήσουν σχολεία που να μπορούν νααποτελέσουν,στο εγγύς  μέλλον,σημεία αναφοράς γιατην αναδιάταξη του τοπικού εκπαιδευτικού χάρτη, τόσο ως σχολείαυποδοχήςπαιδιών της ευρύτερης περιοχής αλλά και ως μοντέλα – πρότυπα γιααντίστοιχεςπρωτοβουλίες», τονίζει η Αναπληρώτρια Υπουργός Παιδείας. 
Στηνπεριοχή της Θράκης τα φαινόμενα της σχολικής διαρροής, της σχολικήςαποτυχίαςκαι της μη ολοκλήρωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης είναι ιδιαίτερααυξημένα.Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι κοινωνικά προβλήματα με αυξημένηεπίδρασηστην αναπτυξιακή προοπτική κάθε περιοχής. Με αυτό το δεδομένο το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί στοαμέσως επόμενοχρονικό διάστημα, στον ορισμό Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)στηΘράκη και καταρτίζει πρόγραμμα υποστηρικτικών ενεργειών με αποδέκτη τοσύνολοτων μαθητών της περιοχής.
«Στοχεύουμεστην αξιοποίηση και συνέργεια όλων των επιμέρους εκπαιδευτικών –παιδαγωγικώνδράσεων που θα οδηγήσει στη διαμόρφωση ολοκληρωμένου προγράμματοςτοπικήςπαρέμβασης για την βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς όλους τουςμαθητές», αναφέρει η Φώφη Γεννηματά. «Συνδέουμε, στο πλαίσιο των ΖωνώνΕκπαιδευτικής Προτεραιότητας, σε τοπικό επίπεδο, όλους τουςεμπλεκόμενουςφορείς που μπορούν να συνεισφέρουν βιώσιμα την εμπειρία και τηντεχνογνωσίατους, υλοποιώντας συμπληρωματικές δράσεις, όπως αυτές τηςψυχοκοινωνικήςυποστήριξης, της συμβουλευτικής και της Διά Βίου Μάθησης».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα πράσινα άλογα

Έναςαπό τους πιοσυχνούς λεξιλογικούς μύθους σχετίζεται με την αρχαιοελληνική, δήθεν,προέλε…