marianaxan@yahoo.gr
Μετάαπό μιαμικρήπερίοδο σχετικής νηνεμίαςστις σχέσεις των ταξιτζήδων και του υπουργείου Μεταφορών, πουακολούθησε την «καταιγίδα» των κινητοποιήσεων του καλοκαιριού, αρχίζουνκαιπάλι να πέφτουν τα «πρωτοβρόχια» μετην 24ωρη απεργία που κήρυξε η Πανελλήνια Ομοσπονδίατους, σήμερα8 Σεπτεμβρίου μετάκαι την έγκριση από το ΥπουργικόΣυμβούλιοτου νομοσχεδίουγια την πλήρη απελευθέρωσητου επαγγέλματοςτους. Στο μεταξύχθες πραγματοποιήθηκεγενική συνέλευση τουπροεδρείου των ιδιοκτητών ταξί, προκειμένουνα καθορίσουν τη στάση που θα κρατήσουν, ενώ το απόγευμαπραγματοποιήθηκεανάλογη συνέλευση και στο σωματείοτης Ξάνθης, του οποίου τα μέλη – ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ – σήμερααπεργούν.
Πρόεδροςσωματείου ΤΑΞΙ Ξάνθης: «Χάνονται οιπεριουσίες…
Αρχίζειξανά ο «χορός» τωνκινητοποιήσεων μεσυγκεντρώσεις και πορεία, πεζή, στο χώρο της ΔΕΘτο Σάββατο. Ως «τερατούργημα»χαρακτηρίζουν το νομοσχέδιοοι συνδικαλιστές του κλάδου υποστηρίζοντας ότι θα οδηγήσειστην ανεργία πολλούς ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ αφού θα χάσουν το περιουσιακό τουςστοιχείο – την άδεια – πουπλήρωσαν αδράγια να το αγοράσουν. Ο κ. Βασίλης Γεωργιάδης, πρόεδρος του σωματείου ΤΑΞΙ Ν. Ξάνθης κάνει λόγογια αγορά άδειαςπριν 3 μήνεςστην Ξάνθη αντί του ποσού των110.000 ευρώ: «Χάνονται οι περιουσίες αυτών που πλήρωσαν τις άδειες.Αυτοί θαείναι οι μεγάλοιχαμένοιαπό το νομοσχέδιο.Επίσης πλήττεται καίρια οκλάδος καθώς καταργούνται τα πληθυσμιακάκριτήρια», επισημαίνει ο κ. Γεωργιάδης,προσθέτοντας ότι υπάρχουν και κάποιες θετικές ρυθμίσειστο νομοσχέδιοόπως ηδυνατότητα για εταιρική μορφήμετην προϋπόθεση όμωςνα μειωθείη γραφειοκρατία.
2ΤΑΞΙ σε 1000 Ξανθιώτες
Νασημειώσουμεότι στο νομόμαςυπάρχουν 118 ΤΑΞΙ εκ των οποίων τα 100 στην πόλη της Ξάνθης. Δηλαδήαντιστοιχία 1 ταξί σε 1000κατοίκους ενώ στην πόλη 2 προς 1000 κατοίκους.
Τιπροβλέπει το νομοσχέδιο
Καταργούνταιτα πληθυσμιακάκριτήρια και ανοίγει το «κλειδωμένο»μεταφορικόέργο, που θα εκτελείται από οχήματαΕιδικής Μίσθωσης.
Ησημερινήάδεια χωρίζεται σε άδεια παροχής υπηρεσιών, που θα δίνεταιελεύθερα από το κράτος έναντι 15.000 έως 40.000 ευρώ και άδειακυκλοφορίας πουθα κοστολογείται έναντι 5.000 ευρώ.
Οιαυτοκινητιστές θα έχουν, σύμφωναμετο νομοσχέδιο,προθεσμίαέξι μηνώνγια να ανταλλάξουν δωρεάν τις παλαιές άδειες μενέες και προθεσμίατριών ετών για να στήσουν ΕΠΕ καιΑΕ.
Η πρόσβαση στην παροχή μεταφορικώνυπηρεσιών δημοσίαςχρήσης θα γίνεται από ΕταιρείεςΠεριορισμένηςΕυθύνης και ΑνώνυμεςΕταιρείες που θα συσταθούν γι’αυτό τον σκοπό.
Τοδικαίωμαπαροχής υπηρεσιών επιβατηγώναυτοκινήτων έως εννέα θέσεων και μοτοσικλετώνθα παρέχεται μόνοαπό το κράτος.
Επίσης,ανοίγει η αγορά των οχημάτωνΕιδικής Μίσθωσης, τα οποία θαλειτουργούν σε πανελλαδική βάση μέσωτηλεφώνου ή διαδικτύου μεελεύθερο, προσυμφωνημένοκόμιστρο,αλλά δεν θα μπορούννα παίρνουν πελάτες από τον δρόμοή τις πιάτσες.
Τανέα ταξί θα έχουν έδρα τονκαλλικρατικό δήμο,τηνπεριφέρεια Αττικής για την πρωτεύουσα και τη νομαρχιακήενότητα Θεσσαλονίκης για την συμπρωτεύουσα.Τα ειδικής μίσθωσηςοχήματαθα έχουν δικαίωμακυκλοφορίας σε όλη την χώρα.
Τέλος,αναμένεταιυπουργική απόφαση, μετην οποία θα μειωθούντα κόμιστρατων ταξί μεταξύ10% και 20%.