Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Αλλάζει και «ταράζει» η κυκλοφορία στην Παλιά Πόλη

Αλλάζει και «ταράζει» η κυκλοφορία στην Παλιά Πόλη

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Εν μέσω αντιδράσεων και με πολλές απουσίες εγκρίθηκε τελικά από τοδημοτικό συμβούλιο το σχέδιο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της τεχνικήςυπηρεσίας τουδήμου Ξάνθης που προηγουμένως πέρασε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.Οιαντιδράσεις συνεχίστηκαν και στη συνεδρίαση της Παρασκευής πρώτα με τηνδημόσιατοποθέτηση του ΤΕΕ Θράκης και στη συνέχεια τόσο –και κυρίως- από τηνπλευρά τωνκατοίκων της Παλιάς Πόλης, όσο και από τους επαγγελματίες που αγωνιούνγια τουςχώρους που θα καθοριστούν για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων, αν καιφαίνεταιότι τηρούν στάση αναμονής με θετική διάθεση. Θετικά τοποθετήθηκε μεεπιστολήτης στο δημοτικό συμβούλιο και η Ομοσπονδία ΕπαγγελματοβιοτεχνώνΞάνθης,προσθέτοντας ωστόσο παρατηρήσεις για την περαιτέρω βελτίωση τηςκυκλοφορίαςστον παραδοσιακό οικισμό και το κέντρο της πόλης.
Από την πλευρά των δημοτικών παρατάξεων υπερψήφισαν την πρότασησυμπολίτευση, μείζονα αντιπολίτευση και ο κ. Κολλάρος, ο κ.Χουσεΐνογλου ψήφισελευκό, ενώ έντονα διαφώνησε ο κ. Ανταμπούφης αφενός υποστηρίζοντας ότιμίααπόφαση τέτοιας σπουδαιότητας απαιτεί την παρουσία μεγαλύτερηςπλειοψηφίας,ώστε να αναπτυχθεί ο διάλογος και αφετέρου διότι χαρακτήρισεαποσπασματική τηλύση αλλά και την άρση του καθεστώτος παρανομίας στην Παλιά Πόλη, πουλαμβάνειδιάφορες μορφές.
Ο βασικός προβληματισμός που εκφράζεται από τους κατοίκους τηςΠαλιάς Πόλης, αλλά και όσους διαφωνούν με τη συγκεκριμένη ρύθμιση είναιότι ηστάση αυθαιρεσίας στον οικισμό δε θα βελτιωθεί, αντιθέτως θα δώσειώθηση και σενέες περιπτώσεις. Ακόμη, στο διαδικαστικό μέρος, υποστηρίχθηκε η άποψηότι ηπρόταση της τεχνικής υπηρεσίας αποτελεί «αναφορά» και όχι τεχνικήμελέτη, όπωςαπαιτείται από τις διατάξεις του σχετικού προεδρικού διατάγματος.
Το θέμα αναμφίβολα θα έχει συνέχεια, τόσο γιατί οι κάτοικοι τηςΠαλιάς Πόλης προτίθενται να σκληρύνουν τη στάση τους, όσο και γιατί θααπασχολήσειεκ νέου το δημοτικό συμβούλιο, που θα κληθεί να πάρει απόφαση σχετικάμε τουςπροκαθορισμένους και επιτρεπόμενους χώρους ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων.
 
Τι προβλέπει η κανονιστική απόφαση
Η κανονιστική απόφαση που εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο καιαναρτήθηκε στον ιστότοπο της Διαύγειας για το δήμο Ξάνθης, καθορίζειτιςκυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κυρίως αναφορικά με την διοχέτευση τωνοχημάτων προςτην πλατεία Μητροπόλεως, με βάση την απαγόρευση διέλευση των οχημάτωναπό τηςοδούς Αμοιρίδη και Ορφέως, προβλέποντας εξαιρέσεις για τους κατοίκουςτηςπεριοχής, τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και την τροφοδοσία τωνκαταστημάτων. Μεμια πρώτη ανάγνωση το σχέδιο των ρυθμίσεων μοιάζει με «σταυρόλεξο γιαδύσκολουςλύτες», ωστόσο ενδέχεται να τροποποιηθούν με βάση τις δυσκολίες που θαπαρουσιαστούν στην πράξη.
Συγκεκριμένα, στην κανονιστική απόφαση προβλέπεται:
α) Η απαγόρευση κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων στις οδούςΜαυρομιχάλη, Σγουρού καθώς και στις παρόδους των παραπάνω δρόμων ούτωςώστε ναμην μπορούν τα αυτοκίνητα μέσω αυτών των οδών να έχουν πρόσβαση στουςπαραπάνωδρόμους.
β) Η απαγόρευση δεν ισχύει για τα οχήματα έκτακτης ανάγκης(Νοσοκομειακά, Αστυνομίας, Πυροσβεστικής) – επειδή το πλάτος τωνπαραπάνωδρόμων είναι μικρό και ο απαιτούμενος χώρος κίνησης των οχημάτωνέκτακτηςανάγκης είναι τουλάχιστον 3.00 μέτρα – δεν θα αναπτύσσονταιτραπεζοκαθίσματαστην παραπάνω περιοχή, για να μπορούν τα οχήματα να διέρχονται ελεύθεραοποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
γ) Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται όλο το 24ωρο η κυκλοφορία των οχημάτωνΟργανισμών Κοινής Ωφέλειας, των απορριμματοφόρων, των Νεκροφόρωνοχημάτων, καιτων ΤΑΧΙ.
δ) Επίσης επιτρέπεται από 7:00 έως 10:00 το πρωί και 15:00 έως 18:00το απόγευμα η κυκλοφορία των οχημάτων τροφοδοσίας και διανομήςεμπορευμάτων τωνκατοικιών ή καταστημάτων, της περιοχής (η στάθμευση των οποίων δεν θαπαρεμποδίζει την κυκλοφορία άλλων οχημάτων).
ε) Επίσης επιτρέπεται από 7:00 έως 19:00 το απόγευμα η κυκλοφορίατων μηχανημάτων και οχημάτων έργων, (μπετονιέρες, εκσκαφείς, αυτοκίνητααποκομιδής προϊόντων εκσκαφών ή κατεδαφίσεων)κατόπιν ειδικής αδείας απότηνΔημοτική Αστυνομία.
στ) Εξαιρούνται της απαγόρευσης κυκλοφορίας τα οχήματα των κατοίκων,των οδών Φίλιππου Αμοιρίδη, του τμήματος της οδού Ορφέως από τηνΜαυρομιχάληέως την Πινδάρου, της παρόδου Ορφέως απέναντι από τα «ΟΛΥΜΠΙΑ», καθώςκαι τωνκατοίκων των οδών Μαυρομιχάλη, Σγουρού και της παρόδου της. (αυτό θαγίνεται μετην χορήγηση κάρτας στους κατοίκους των παραπάνω οδών).
Η κατεύθυνση κίνησης των οχημάτων στις οδούς Φίλιππου Αμοιρίδη καιΟρφέως θα είναι προς την οδό Πινδάρου. ζ) Η οδός Μαυρομιχάλημονοδρομείται μεκατεύθυνση προς την Β. Σοφίας και μόνο το κάτω της
τμήμα – από την οδό Μαλετσίδου έως την οδό Β. Σοφίας παραμένειδιπλής κατεύθυνσης για να υπάρχει πρόσβαση προς το αδιέξοδο της οδούΜαλετσίδου.
η) Αντιστρέφεται η κατεύθυνση κίνησης της οδού Πινδάρου (προς την οοδό Αντίκα) ούτως ώστε μέσω της οδού Αντίκα να υπάρχει πρόσβαση τωνοχημάτωνστην Πλατεία Μητρόπολης, καθώς επίσης και το τμήμα της μέχρι την ΒΣοφίας μονοδρομείταιμε κατεύθυνση προς την Β. Σοφίας.
θ) Αντιστρέφεται η κίνηση της οδού Σηλυβρίας για να διευκολυνθεί ηκίνηση των οχημάτων των κατοίκων προς την πλατεία Καβακίου.
ι) Η οδός Σγουρού είναι διπλής κυκλοφορίας.
κ) Απαγορεύεται η στάση και στάθμευση των οχημάτων καθ΄ όλο το μήκοςτων οδών της Παλαιάς Πόλης όπου το απομένον πλάτος του δρόμου για τηνκυκλοφορία των οχημάτων είναι μικρότερο των 3 μέτρων για κάθεκατεύθυνσηκυκλοφορίας.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Γ. Παυλίδης: «Οι επιτροπές του κ. Γιαννακίδη, η διαρκής παραπομπή των προβλημάτων στις καλένδες»

Τώραπου η κοινωνία μας βρίσκεται σεαναβρασμό, οι συμπολίτες μας αντιμετωπίζουν ακραίες δυσ…