«Πλημμύρισε» νιάτα η πλατεία

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Για μια ακόμη χρονιά έφτασε η μέρα που η πλατεία αφιερώνεται στηνεολαία της Ξάνθης και οι μαθητές αναλαμβάνουν να παρουσιάσουν όλες τιςπολιτιστικές και περιβαλλοντικές δράσεις με τις οποίες ασχολήθηκαν κατάτη διάρκειατου σχολικού έτους, δίνοντας το κάθε σχολείο το δικό τους στίγμα καιεξωτερικεύοντας τα δικά τους ενδιαφέροντα και τους δικούς τους τρόπουςέκφρασης. Το πρωί της Παρασκευής στήθηκαν στην κεντρική πλατεία ταπερίπτεραόλων των γυμνασίων και λυκείων του νομού, ενώ στο θεατράκιπραγματοποιούντανσυνεχώς συναυλίες με σχολικά συγκροτήματα. Περαστικοί περιεργάζονταν μεμεγάλοενδιαφέρον τα εκθέματα και τα αποτελέσματα των δράσεων των ομάδων τωνμαθητών,θαυμάζοντας τη δημιουργικότητα, τη δεξιοτεχνία και την πρωτοτυπία τους.
Όσον αφορά στο σκέλος των πολιτιστικών δραστηριοτήτων η κ. ΡάνιαΕξάρχου- Βασιλούδη, υπεύθυνη Πολιτιστικών θεμάτων της ΔευτεροβάθμιαςΕκπαίδευσης Ξάνθης, αναφέρθηκε στις νέες δράσεις των μαθητών πουπεριλάμβανανεργαστήριο δημιουργικής σύνθεσης με υλικά που φαίνονται άχρηστα στουςμαθητές,αλλά μπορούν να βοηθήσουν στη διακόσμηση μιας καρφίτσας, ενόςχριστουγεννιάτικου ή πασχαλιάτικου στολιδιού και αλλού, καθώς και στομπαζάρρούχων και παιχνιδιών που λειτούργησε φέτος για πρώτη χρονιά και στόχοείχε ναπεράσει στη νοοτροπία μαθητών και πολιτών τη διάσταση ότι προστασία στοπεριβάλλον δεν είναι μόνο η ανακύκλωση αλλά και η επαναχρησιμοποίησητων υλικώνπου δεν ανακυκλώνονται. «Πρώτο βήμα είναι η πρόληψη, μετά η μείωση,μετά ηεπαναχρησιμοποίηση και στο τέλος η ανακύκλωση, άρα είναι θέμαφιλοσοφίας ναχρησιμοποιήσουμε πράγματα που δεν ανακυκλώνονται. Στην Ευρώπη αυτό έχειπεράσει, αλλά εδώ είμαστε ακόμη διστακτικοί», σημείωσε η κ. Εξάρχου.
Τα περίπτερα των κατασκευών των σχολείων ζωντάνευαν από τονενθουσιασμό των μαθητών που παρουσίασαν και εξηγούσαν στους επισκέπτεςτηνπορεία των εργασιών όλης της χρονιάς. Το κεντρικό μέρος της πλατείαςφιλοξένησετις περιβαλλοντικές ομάδες, όπου η ποικιλία, η πρωτοτυπία, αλλά και ηεπιλογήθεμάτων εξαιρετικά επίκαιρων είχαν τον πρώτο λόγο. Οι μαθητές του 1ουΓυμνασίου παρουσίασαν ένα ρομπότ που διαχώριζε τα γυάλινα μπουκάλιαανάλογα μετο χρώμα, το 4ο γυμνάσιο είχε δημιουργήσει μίαμακέτα με έναοικολογικό σπίτι, όπου τονίζοντας βασικές πτυχές της οικολογικήςδιαβίωσης,όπως το ποδήλατο, η χρησιμοποίηση του νερού της βροχής, η διατήρησηθερμοκρασίας με φυσικό τρόπο στο σπίτι κ.ά, το 6ογυμνάσιο με τοπρόγραμμα «ακολουθώντας το μονοπάτι» παρουσίασε τις διαδρομές του σεδιάφοραμονοπάτια του νομού αλλά και την εκδρομή του στη Γερμανία, ενώ μαθητέςείχανήδη φυτέψει και πρόσφεραν γλαστράκια με ντοματιές, βασιλικό, μαϊντανόκαιάνηθο. Οι μαθητές του γυμνασίου Πολυσίτου ασχολήθηκαν με τη δημιουργίακατασκευών και διακοσμητικών με χρώματα και φαντασία από άχρηστα υλικάκαι οιμαθητές του 2ου ΕΠΑΛ δημιούργησαν εντυπωσιακέςκατασκευές, όπως ένααιολικό πάρκο, ένα σπίτι με φωτοβολταϊκά και ένα χωράφι που επωφελείταιαπό τηγεωθερμία.
Στην πλευρά του πολιτισμού, που ήταν δίπλα στο θεατράκι, όπουγινόταν οι συναυλίες, οι μαθητές του 7ουγυμνασίου παρουσίασαν τααποτελέσματα του προγράμματος με το οποίο ασχολήθηκαν όλη τη χρονιά μεθέμα τηγνωριμία με τα μουσεία, στα πλαίσια του οποίου επισκέφθηκαν και τομουσείο τουΛούβρου. Ακόμη, οι μαθητές του γυμνασίου Ερασμίου παρουσίαζαν τησχολική τουεφημερίδα με τίτλο «Άκου να δεις», καθώς και τους πρωτότυπουςχειροποίητουςσελιδοδείκτες που έφτιαξαν, και το λύκειο των Αβδήρων παρουσίασε τηδική τουηλεκτρονική εφημερίδα, καθώς και τα στάδια του σχεδιασμού μέχρι τηδημιουργίατης. Για άλλη μια χρονιά οι μαθητές του 2ουλυκείου συγκέντρωνανχρήματα στα πλαίσια της πρωτοβουλίας «τα παιδιά της Ελλάδας ξεδιψούντουςμαθητές της Αφρικής», προκειμένου να δημιουργήσουν το τέταρτο πηγάδιγια ταπαιδιά της Τανζανίας, αφού έχοντας ήδη στείλε 4.500 ευρώ έχουνχρηματοδοτήσειτην κατασκευή τριών πηγαδιών που φέρουν την πινακίδα του σχολείου.Επίσης, οιμαθητές του πρώτου λυκείου, αλλά και μαθητές από άλλα σχολείααντάλλασσαν καιπουλούσαν μεταχειρισμένα ρούχα, έχοντας αποφασίσει τα έσοδα ναδιατεθούν στοΨυχολογικό Κέντρο Ξάνθης.
Για άλλη μια χρονιά, οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων τηςΞάνθης απέδειξαν ότι το σχολείο γι’ αυτούς δεν εξαντλείται στιςδιδακτικέςώρες, ενώ και οι καθηγητές από την πλευρά τους αγκάλιασαν και ενίσχυσαντηδημιουργικότητα και το ενδιαφέρον των μαθητών.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Όλοι οι σταυροί των υποψηφίων στις εκλογές του Επιμελητηρίου

Μαριάννα Ξανθοπούλουmarianaxan@yahoo.gr  Με πλειοψηφήσαντα  τοσυνδυασμό «Επ…