«Μη χτυπάτε την Παιδεία»

0

ΕλένηΔιαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Σεενημερωτική εκδήλωση κάλεσαν τους γονείς και κηδεμόνες των σχολείων τηςΞάνθηςο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης και η Ένωση Λειτουργών Μέσης ΕκπαίδευσηςΞάνθης,προκειμένου να τους ενημερώσουν σχετικά με τις επιχειρούμενεςσυγχωνεύσεις καικαταργήσεις σχολικών μονάδων που δρομολογεί το υπουργείο παιδείας.Δάσκαλοι καιεκπαιδευτικοί εκφράζουν την ανησυχία τους σχετικά με το κατά πόσο οιαλλαγέςαυτές θα συνεισφέρουν στη βελτίωση του επιπέδου παρεχόμενης δημόσιαςΠαιδείας ήτελικά θα οδηγήσουν σε προβληματική λειτουργία των σχολείων όσο οισυγχωνεύσειςγίνονται στο «βωμό» της υποχρηματοδότησης της Παιδείας. Οι εκπρόσωποιτωνσυνδικαλιστικών οργανώσεων των εκπαιδευτικών της Ξάνθης, αν και δεγνωρίζουνσυγκεκριμένες προτάσεις ή εισηγήσεις για την περιοχή της Ξάνθηςεξέφρασαν τηνάποψή τους ότι δεν τάσσονται εξ ολοκλήρου κατά του μέτρου, ειδικά σεακραίεςπεριπτώσεις ολιγάριθμων σχολικών μονάδων, ωστόσο για τους ίδιους κύριοκριτήριοαποτελεί η αδιατάραχτη εκπαιδευτική διαδικασία για τους μαθητές, ενώεπιφυλάξεις εξέφρασαν και για την τύχη των εκπαιδευτικών που καλύπτουνοργανικές θέσεις σε υπό κατάργηση ή συγχώνευση σχολεία.
Στηνεκδήλωση μίλησαν ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ.ΔημήτρηςΝτούμος, ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης κ. Ευθύμης Σκούπρας, το μέλος ΕΛΜΕκ. ΜαρίαΛυκοπούλου, ενώ στη συνέχεια κατέθεσαν τις ερωτήσεις τους καιτοποθετήθηκανεκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων σχολείων τουνομού.
 
Δ.Ντούμος: Επιπτώσεις στην άρτια επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών θαέχει ηδημιουργία πολυδύναμων κέντρων
Ο κ.Ντούμος εξήγησε ότι το εκτεταμένο σχέδιο καταργήσεων και συγχωνεύσεωνσχολικώνμονάδων δεν είναι καινούργιο, αφού σχετική εγκύκλιος είχε σταλεί στατέλη τουΟκτώβρη του 2009και ζητούσε από τους προϊσταμένους της Α/βάθμιας καιΒ/βάθμιαςΕκπαίδευσης να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την προαγωγήσυγχωνεύσεων καικαταργήσεων σχολικών μονάδων με κύριο στόχο τη δημιουργία 6/θέσιων και12/θέσιων σχολικών μονάδων και την αποφυγή 7/θέσιων έως 11/θέσιωνσχολείων.
«Οστόχος της σημερινής κινητοποίησης του υπουργείου Παιδείας είναιπροφανής καιαποτελεί μία απρόσωπη, ψυχρή και λογιστική τακτική για εξοικονόμησηπόρων καιεκπαιδευτικού προσωπικού», σημείωσε ο κ. Ντούμος εκφράζοντας τηναντίθεσή τουκαι επεξηγώντας ότι: «οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που βιώνουν τιςαντικειμενικές δυσκολίες της διαδικασίας μάθησης στην τάξη κι όχι οιγραφειοκράτες του υπουργείου. Η δημιουργία πολυδύναμων σχολικών κέντρωνθα έχειεπιπτώσεις στη συμπεριφορά και μάθηση των μαθητών και την καλλιέργειαεκείνωντων χρηστικών δεξιοτήτων που απαιτεί σήμερα η αγορά».
Τέλος,κατέθεσε την απαίτηση των δασκάλων που είναι να τηρηθούν τα όσαπροβλέπει ο Ν.1566/85 σχετικά με τα κριτήρια που καθορίζουν τις συγχωνεύσεις καικαταργήσειςσχολείων και λαμβάνουν υπόψη συγκεκριμένους παράγοντες, καθώς και τιςιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. «Υπάρχουν και ακραίες περιπτώσειςολιγοθέσιωνσχολείων, όπου ίσως επιβάλλεται η συγχώνευση για το καλό των παιδιών,αλλά ηπρόθεση της κυβέρνησης είναι άλλη και δρομολογεί μεταρρυθμίσεις που δενδιασφαλίζονται από τις υποδομές και δεν εξασφαλίζουν τις εργασιακέςσυνθήκεςμαθητών και καθηγητών».
 
Ε.Σκούπρας: «Να μη διαταράξουμε τις σχέσεις των μαθητών με το σχολικόπεριβάλλονκαι τους εκπαιδευτικούς»
Ο κ.Σκούπρας ενημέρωσε καταρχάς ότι δεν γνωρίζουν ακόμη συγκεκριμένεςπροτάσεις γιατο νομό της Ξάνθης, παρά μόνο τις οδηγίες του υπουργείου παιδείας γιατοναριθμό των μαθητών και τα συστεγαζόμενα σχολεία. Οι προϊστάμενοι τωνδιευθύνσεων καλούνται να καταθέσουν εισηγήσεις και την τελική απόφασηθα τηλάβει ο περιφερειακός διευθυντής για την ΑΜΘ, κ. Κελεσίδης.
Οπρόεδρος της ΕΛΜΕ επέμεινε ότι το βασικό σημείο προβληματισμού για τουςεκπαιδευτικούς είναι οι αλλαγές να μη δημιουργήσουν περισσότεραπροβλήματα απόόσα πάνε να λύσουν. «Υπάρχει θέμα βέβαια και για τις οργανικές θέσειςτωνεκπαιδευτικών αλλά κύρια ενδιαφερόμαστε για παιδιά. Είναι σημαντικό τοπαιδί ναπηγαίνει στο πλησιέστερο σχολείο, να μη φοιτά σε σχολείο με πάραπολλούςμαθητές και να διατηρείται η σχέση με τους καθηγητές. Όπως αναφέρει τουπουργείο, στόχος των συνενώσεων είναι οι οργανωμένες, εξοπλισμένες σχολικές μονάδες
κάτιμε το οποίο φυσικά δε διαφωνούμε, αλλά αυτή την εποχή λειτουργεί υπό τοκράτοςπερικοπών όλη η χώρα και επομένως συμπεραίνουμε ότι η σκέψη τηςυπουργού είναιη περικοπή παιδείας, και σε αυτό λέμε όχι».
Επίσης,στην εκδήλωση ο κ. Σκούπρας ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για ενημερωτικήσυνάντησηχωρίς ιδεολογικές προεκτάσεις, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε στη συνάντησηπου είχανμε το δήμαρχο της Ξάνθης κ. Μιχάλη Στυλιανίδη με τον οποίο συζήτησαν ταθέματατων σχολικών επιτροπών η αρμοδιότητα των οποίων, βάσει Καλλικράτη,αναμένεταινα μετατεθεί στους δήμους. «Οι σχολικές επιτροπές θα λειτουργούν υπό τοισχύονκαθεστώς μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, ενδεχομένως να δοθεί και μίαπαράταση ωςτον Ιούνιο και μετά θα πάνε στους δήμους, αλλά το βέβαιο είναι ότι οιτελευταίοι δεν έχουν καταλάβει το μέγεθος που θα κληθούν ναδιαχειριστούν καιοπωσδήποτε δεν είναι έτοιμοι γι’ αυτό».
Τέλος,η κ. Λυκοπούλου στη δική της τοποθέτηση αναφέρθηκε στην ανάγκηδρομολόγησηςενός πλατύτερου σχεδιασμού που να λαμβάνει υπόψη την αποκέντρωση και τημείωσητων μαθητών ανά σχολείο, καθώς και την ουσιαστική διατήρηση τουδημόσιου δωρεάνχαρακτήρα της Παιδείας.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δημιουργικά και οικονομικά Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα καταφτάνουν και όσο κι αν είναι η ψυχολογία πεσμένηκαι τα οικονομικά στενά…