Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Φέτος τα πασχαλινά αυγά τα βάφουν οι μαθητές

Φέτος τα πασχαλινά αυγά τα βάφουν οι μαθητές

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Φέτος τα πασχαλινά αυγά τα βάφουν οι μαθητές. Τουλάχιστον στο 1οΓυμνάσιο Ξάνθης, όπου μαθητές δημιούργησαν ομάδα εργασίας στα πλαίσιατουπρογράμματος «ρομποτική και ανακύκλωση», υπό την επίβλεψη του καθηγητήΠληροφορικής κ. Δημήτρη Μπαλουκίδη και κατασκεύασαν ένα ρομπότ που τοπρογραμμάτισαν να βάφει αυγά με μαρκαδόρους και να κάνει διάφορα σχέδιαπάνω σεαυτά.
Το δημιούργημά τους οι μαθητές παρουσίασαν ενόψει των εορτών τουΠάσχα στους συμμαθητές και τους καθηγητές τους την Παρασκευή το πρωίστην αυλήτου σχολείου, όπου ο ενθουσιασμός ήταν διάχυτος τόσο από την πλευρά τωνσυμμετεχόντων στο πρόγραμμα μαθητών, όσο και από αυτούς που έσπευσαν ναπαρατηρήσουν τη λειτουργία και τα αποτελέσματα του ρομπότ,δημιουργώντας ένα κλοιόγύρω από τον «διακοσμητή αυγών».
 
Οι μαθητές εξοικειώθηκαν με τον προγραμματισμό
Ο κ. Μπαλουκίδης μας ενημέρωσε ότι το πρόγραμμα ξεκίνησε στις αρχέςτης σχολικής χρονιάς και ο πυρήνας των μαθητών που εργάστηκαν για τηνκατασκευήκαι τον προγραμματισμό του ρομπότ ήταν περίπου 10 άτομα. «Οι μαθητές τοκατασκεύασαν, ένωσαν τα κομμάτια, και το προγραμμάτισαν να δίνειοδηγίες και μελογικό τρόπο να κάνει κάποια βήματα, ώστε να ολοκληρώνει μία εργασία»,εξήγησεο καθηγητής, που διευκρίνισε ότι η ομάδα εργασίας παρουσίαζε στουςμαθητές καιτους καθηγητές του σχολείου κάθε νέα εντολή που καλούνταν να φέρει ειςπέρας τορομπότ, όπως να χωρίζει μπουκάλια ανάλογα με το χρώμα ή να περνάει μέσααπόλαβύρινθο. Ενόψει του Πάσχα σειρά είχε η διακόσμηση αυγών μεμαρκαδόρουςδιαφόρων χρωμάτων που σχεδίαζαν διάφορα σχήματα πάνω στα αυγά.
«Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα οι μαθητές κάνουν κάτι πρακτικό,μαθαίνουν παίζοντας, ακονίζουν την αλγοριθμική τους σκέψη καιεξοικειώνονται μεπρογραμματισμό ταυτόχρονα, που είναι το βασικότερο στην πληροφορική καιπάνωαπ’ όλα καταπιάνονται με μία ευχάριστη ενασχόληση στο θεωρητικόσχολείου πουέχουμε», σημείωσε ο κ. Μπαλουκίδης και πρόσθεσε ότι ένα ακόμη όφελοςείναι ηανάπτυξη των ικανοτήτων συνεργασίας μεταξύ των παιδιών. Μάλιστα, στηνπορείατων μαθημάτων παρατήρησε ότι οι μαθητές το αγκάλισαν με ενθουσιασμό καιενδιαφέρον. «Τους αρέσει πολύ και χαίρονται ειδικά όταν το παρουσιάζουνστουςσυμμαθητές τους και βλέπουν την αναγνώριση. Κάθε φορά είναι σαν μιαμικρήγιορτή», πρόσθεσε ο υπεύθυνος καθηγητής.
Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο είναι ότι το πρόγραμμα υλοποιείται σεεθελοντική βάση, πράγμα που αποδεικνύει ότι το περιβάλλον είναι πιοελεύθεροκαι οι μαθητές απολαμβάνουν πραγματικά αυτή τη δραστηριότητα. Πάντως,λίγοιήταν αυτοί που γνώριζαν από πριν κάποια πράγματα στον προγραμματισμόκαι άρα τοόφελος από αυτή την προσέγγιση είναι πολλαπλό. «Περίπου το 30% όσωνεργάστηκανγια το ρομποτάκι είχε έρθει σε επαφή με τον προγραμματισμό νωρίτερα»,μαςπληροφορεί ο κ. Μπαλουκίδης, «ωστόσο όλοι μπήκαν στο κλίμα και όσοι δενήξερανέμαθαν σχετικά γρήγορα».
 
Και εύχονται αυτή η δημιουργική εμπειρία να συνεχιστεί και τουχρόνου…
Με ενθουσιασμό και πολύ διάθεση μίλησαν για το ρομποτάκι τους, αλλάκαι για τις ώρες που περάσανε μαζί οι μαθητές της ομάδας εργασίας.«Ήταν μίαπολύ ωραία εμπειρία και ελπίζω να το ξανακάνουμε και του χρόνου, είναικάτιπολύ δημιουργικό», είπε ένας από αυτούς, ενώ μία μαθήτριααναλαμβάνοντας ναεξηγήσει ποια βήματα ακολούθησαν για τη δημιουργία του ρομπότπεριέγραψε τηδιαδικασία: «δίνουμε εντολές μέσω υπολογιστή, τις αποθηκεύει στη μνήμητου καιτις εκτελεί ανάλογα με τι σχέδιο και χρώμα επιλέγουμε». Τα παιδιάανέφεραν μεαίσθηση υπευθυνότητας για το δημιούργημά τους ότι συνεργάστηκαν πολύκαλά και οένας βοηθούσε τον άλλο σε περίπτωση που δεν ήξερε, ενώ στις περιπτώσειςπουήταν δύσκολο ή γινόταν λάθη στον προγραμματισμό, ο καθηγητής τους ήτανεκεί γιανα τους καθοδηγήσει.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στο 40% ανήλθαν οι καισαρικές στο Νοσοκομείο Ξάνθης

Ελένη Διαφωνίδουelenidfn@yahoo.com Τη θέση του στην καισαρική τομή δίνει με σταθερή α…