elenidfn@yahoo.com
Εβδομήντα μαθητές από Γαλλία,Γερμανία και Τουρκία επισκέφθηκαν το μεσημέρι της Τρίτης τους χώρουςτουδημαρχείου της Ξάνθης στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Comenius, στο οποίο συμμετέχουν και 30 μαθητές από το 6οΓυμνάσιο Ξάνθης ‘Γεώργιος Βιζυηνός’. Τους μαθητές ξενάγησε στους χώρουςτουδημαρχείου ο αντιδήμαρχος κ. Νίκος Φωτιάδης, ενώ αργότερα οι καθηγητέςαπό όλεςτις συμπράττουσες περιοχές είχαν την ευκαιρία να συναντήσουν το δήμαρχοκαι ναανταλλάξουν μαζί του αναμνηστικά δώρα.
Η συνάντηση που ξεκίνησε στις 4Απριλίου στην πόλη της Ξάνθης είναι η τελευταία από μια σειρά επαφώνκαιεπισκέψεων που πραγματοποιήθηκαν στα δύο χρόνια που διαρκεί τοπρόγραμμα. Απότο δημαρχείο της Ξάνθης οι εκπρόσωποι των αποστολών των φιλοξενούμενωνσχολείωνεκδήλωσαν την ικανοποίησή τους από την έκβαση των δραστηριοτήτων τουπρογράμματος, αλλά και τις εντυπώσεις τους από την πόλη της Ξάνθης. Ηγερμανίδαεκπρόσωπος από τοWiesbaden μίλησε για τη ζεστή φιλοξενία, την όμορφη φύση καιτην εκφραστικότητα καιδιανόηση των ανθρώπων της Ξάνθης, σημειώνοντας ότι αυτό διαπίστωσαν καιοιμαθητές που διαμόρφωσαν στενές σχέσεις μεταξύ τους. Ο γάλλος επικεφαλήςαπό το Colmar αναφέρθηκε στα όμορφασυναισθήματα που γεννήθηκαν μέσα από την εξέλιξη του προγράμματος, αλλάκαι τηνπικρία που ακολουθεί την ολοκλήρωσή του, ενώ παράλληλα τόνισε ότι ήτανεποικοδομητική η επαφή με τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα, απ’ όπουόμωςδιαπιστώθηκε ότι τα προβλήματα είναι κοινά και τέλος ο εκπρόσωπος της Antakya/Hatay (Αντιόχεια) της Τουρκίας ευχαρίστησε και αυτόςγια τη φιλοξενία, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τα οφέλη όλων των κοινώνδράσεωντων τελευταίων δύο ετών για καθηγητές και μαθητές.
Οι υπεύθυνες καθηγήτριες του 6ουΓυμνασίου Ξάνθης από ελληνικής πλευράς κ. Κ. Καρατζιά και κ. Σ.Κατεφίδουσημείωσαν ότι κεντρική θεματική του προγράμματος ήταν η γνωριμία μετους άλλουςλαούς της Ευρώπης και η κατάρριψη των στερεοτύπων, μέσω εκπαιδευτικώνδράσεων,όπως θεατρικό δρώμενο, ιστοσελίδα, κοινά μαθήματα, τηλεδιασκέψεις.Φτάνονταςστην ολοκλήρωση αυτής της εκπαιδευτικής διαδρομής εξήγησαν ότι ηδιαδικασίαήταν παραγωγική και ενδιαφέρουσα για τους ίδιους τους καθηγητές, αλλάκυρίως γιατους μαθητές που μέσω της αλληλεπίδρασης προσέγγισαν τους μαθητές τωνάλλωνχωρών και μάλιστα διαπίστωσαν ότι μοιράζονται περισσότερα κοινά με τουςΤούρκους, παρά με τους πιο βόρειους λαούς, μιας και η κουλτούρα μαςέχει πιοπολλά κοινά χαρακτηριστικά με την Τουρκία.
Ειδικότερα, όπως διευκρίνισαν οιδύο καθηγήτριες, σκοπός του προγράμματος, που είχε τίτλο “finding ways”ήταν τα 4 σχολεία ναεργαστούν πάνω στα προβλήματα επικοινωνίας που συναντώνται, όπουεμφανίζονταιδιαφορετικές κουλτούρες, αντιλαμβανόμενοι παράλληλα ότι ζουν σε μιαπολυπολιτισμική κοινωνία, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μάλιστα, μέσα από τηδυνατότητα των συναντήσεων που τους δόθηκε, είχαν την ευκαιρία ναεντοπίσουνκαι να εξελίξουν τις απόψεις και τις εργασίες του σχετικά με τηνανεκτικότητα,το σεβασμό της διαφορετικότητας και άλλα σχετικά θέματα που απασχολούναναφορικά με την προσέγγιση των λαών της Ευρώπης. Η γλώσσα τουπρογράμματοςήταν η αγγλική και διαπιστώθηκε ότι η γνώση των μαθητών της Γ’γυμνασίου απόόλα τα σχολεία βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο, ώστε να είναι σεθέση ναμοιραστούν τις απόψεις τους και να αναπτύξουν διάλογο για τα θέματα τηςεπικοινωνίας στην ΕΕ.