Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Ενοχλημένοι Ρήγας- Αποστόλου απαντούν στη Μητρόπολη

Ενοχλημένοι Ρήγας- Αποστόλου απαντούν στη Μητρόπολη

0

ΕλένηΔιαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
Εκτάσειςπήρε στην τοπική κοινωνία ηανακοίνωση της Εκκλησίας που ζητά να ματαιωθείη θεατρική παράσταση των Ρήγα- Αποστόλου «Κορίτσια μετα μαύρα»,που έρχεται στην πόλη μαςσήμερατο βράδυστο υπαίθριο δημοτικόαμφιθέατρο.
Επειδήη παράσταση εντάσσεται σταπροεόρτια των Γιορτών παλιάς Πόλης εκτάκτως συνεδρίασε το ΔΣτου Κέντρου Πολιτισμούγια να λάβει γνώση και νααποφασίσει σχετικά μετιςαιτιάσεις της Μητρόπολης για το περιεχόμενοτου θεατρικού έργου.
Ωστόσο,και οι δημοφιλείςδημιουργοίτης θεατρικής κωμωδίαςέδωσαν στη δημοσιότηταμίαενοχλημένηκαι αιχμηρήαπάντηση στη Μητρόπολη Ξάνθηςτονίζοντας ότι πρόκειται για προϊόν ψυχαγωγίας και μυθοπλασίαςκαι ότι η Εκκλησία δενπρέπει να κλείνει τα μάτιασε όσακατά καιρούς έχουν συμβείστουςκόλπους της.
 
Δενακυρώνει αλλά ούτε μιλάει το Κέντρο Πολιτισμού
Στηνέκτακτη συνεδρίαση του ΔΣτου Κέντρου Πολιτισμούτο μεσημέριτης Δευτέραςαποφασίστηκε να μηματαιώσειτην παράσταση στην Ξάνθη, λαμβάνονταςυπόψη α) το γεγονός ότι ηπαραγωγός- εταιρία είχε ενημερώσειεξαρχής για το περιεχόμενοτης θεατρικήςπαράστασης την Αρχιεπισκοπή Αθηνών, β) το γεγονός ότι το έργοπαρουσιάστηκεκατά την περίοδο Οκτώβριος 2010 έως Μάιος 2011 μετεράστια εμπορικήκαικαλλιτεχνική επιτυχία, σε όλη την Ελλάδα χωρίς την παραμικρήδιαμαρτυρίακαι ενόχληση από την ΑρχιεπισκοπήΑθηνών ή Μητροπόλεις της χώρας, γ) την υπογραφή ιδιωτικού συμφωνητικούπαραχώρησης χώρου τουυπαίθριου δημοτικούαμφιθεάτρου(δεν επιβαρύνεται μεέξοδα το νομικόπρόσωπο του δήμου)και δ) τις νόμιμεςσυνέπειες σε περίπτωση αθέτησης των όρων του ιδιωτικού συμφωνητικού.
Στηναπόφαση μειοψήφησεο κ. Αλέκος Κυριακίδης, οοποίος τάχθηκε υπέρ του να μηνπαρουσιαστεί το έργο στην Ξάνθη, επειδή δε συνάδει μετη θρησκευτική του πίστη, ενώ η κ.Μπέτυ Πατσίδου ψήφισε μενυπέρ τηςαπόφασης, αλλά υποστήριξε ότι έπρεπε να σταλεί απαντητική επιστολή στηΜητρόπολη, πράγμαπουαπορρίφθηκε από το Σώμα.
 
ΑπάντησηΡήγα- Αποστόλου: «Γιατί και από Πότε έναθεατρικό έργο ενοχλεί;
«Ότανμιαπατρίδα βρίσκεται στο χείλος της αβύσσου και ψάχνει γύρω τηςένα χέρι να πιαστεί πριν χαθεί για πάντα. Όταν χαμένηκαι εκβιασμένηαπό τους αιώνιους φίλους της αναζητά την αλληλεγγύη, την αλήθεια της,  τις καθαρές κουβέντες,  την αυτοκριτική για να μαζέψειόσα κομμάτιαείναι ακόμαδικά της και για να ξεφύγει έστωκαι πληγωμένηαπό τις μέρεςτου σκοταδιού. Όταν οι κάτοικοιαυτής της πατρίδας κλαίνε χωρίς απαραίτητα την συνδρομήτων δακρυγόνων.
Ότανθα πρέπει η σημαίαμαςνα είναι η προστασία της πληγωμένηςδημοκρατίαςμαςκαι η προστασία της τήρησης τουσυντάγματοςμας.Όταν το σημαντικότεροπου μαςστέρησαν δεν είναι τα υλικά αγαθάαλλά το χαμόγελοκαι την αισιοδοξία μας.
Τότε,μέσασ αυτό το ζοφερό κλίμαπροξενεί τουλάχιστον εντύπωση ότι υπάρχουν ακόμασταγονίδια ενός μεσαιωνικούπαρελθόντος που αμφισβητούντις έννοιες της ελεύθερηςέκφρασης του λόγου, της απρόσκοπτης λειτουργίας της τέχνης, που αμφισβητούνακόμακαι το Σύνταγμαπου προστατεύει την διαφορετικήάποψη και την ψυχαγωγική και παιδαγωγική χρησιμότητατης σάτιρας.
Ηπρόσφατη ενέργεια της Μητρόποληςτης Ξάνθης που δεν επιθυμείνα  παρουσιάζονταιστα χώματατων ενοριών τους «βλάσφημα»κείμενα.που σχολιάζουν μέσααπό τον αγωγό που λέγεται ΚΩΜΩΔΙΑτα κακώς κείμενατης εκκλησίας μαςχωρίς σε καμιάπερίπτωση να προσβάλουν τοθρησκευτικό αίσθημα- και ούτετα ΙΕΡΑ ούτε τα ΟΣΙΑ – όπως τονίζει η ανακοίνωση της Μητρόπολης -θίγουν απλώςανθρώπινες καταστάσεις και πάθη που ειδικά στην ΕΚΚΛΗΣΙΑ δε θα ‘πρεπενα συμβαίνουναλλά μιααναδρομήστις εφημερίδεςτων τελευταίων πενήντα ετών μαςδείχνουν ότι συμβαίνουνΠΟΛΥ πιο ΑΣΧΗΜΑ πράγματααπό αυτά που θα διαπραγματευτείτο θεατρικό έργο – και στηντελική η Εκκλησία και ο μοναχικόςβίος- αποτελείται από ανθρώπους – που σημαίνειατελείς και αδύναμουςοργανισμούςπου ακόμακαι αυτοί σε κάποιες περιπτώσεις μπορείνα υποκύψουν στο σφάλμα.Αυτό το ΣΦΑΛΜΑ διαπραγματεύεταιτο θεατρικό έργο και τίποταπαραπάνω –
Καιστην τελική μιλάμεαπλώς για ένα προϊόν μυθοπλασίας- τίποτα άλλο
Ηενέργεια ως εκ τούτου τηςΜητρόπολης να προβεί σε «συστάσεις» και «υποδείξεις» στους πιστούς να μηνπαρακολουθήσουν την παράσταση τουθεατρικού έργου  «Τακορίτσια μετα μαύρα»  για τον φόβοσκανδαλισμούτων πιστών .αποτελεί σίγουρα μιαέμπρακτηαπόδειξη – χρήζουσα έρευνας και ειδικής πρόνοιας- ότι τοσύνταγματης Ελληνικής Δημοκρατίαςμάλλονδεν έχειφτάσει ως έντυπο και ως ουσία σ όλη την επικράτεια».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Όλοι οι σταυροί των υποψηφίων στις εκλογές του Επιμελητηρίου

Μαριάννα Ξανθοπούλουmarianaxan@yahoo.gr  Με πλειοψηφήσαντα  τοσυνδυασμό «Επ…