Έχει κρίση; Έχει camping!

0

Ελένη Διαφωνίδου
elenidfn@yahoo.com
 
 
Έχει κρίση; Έχει και κάμπινγκ! Μπορείγια πολλούς οι διακοπές να είναι συνυφασμένες με ξενοδοχείο,μπαλκονάκι, πρωινόκαι υπηρεσίες δωματίου, ωστόσο αυτή η παραδοσιακή αντίληψη τωνκαλοκαιρινώνδιακοπών απομακρύνεται όσο η οικονομική κρίση χτυπά την «τσέπη» μας,μειώνονταςδραματικά το budgetτων διακοπών και τηςχαλάρωσης. Εκεί ακριβώςέρχεται η ιδέα και η «τόλμη» της επιχείρησης camping! Το οποίο μάλιστα αποτελεί επιλογή ιδιαίτεραδιαδεδομένη στους νέους, οιοποίοι το έχουν συνδέσει με λιγότερες ανέσεις, αλλά με περισσότερηοικονομία,επαφή με τη φύση και παρεΐστικη διάθεση.
Ωστόσο, η κίνηση στους χώρουςκατασκήνωσης αυξάνει όλο και περισσότερο, δημιουργώντας ένα νέοδιαδεδομένορεύμα εναλλακτικού τουρισμού, που συνδυάζει οικονομικές διακοπές, αλλάκαι τηνεμπειρία της απόλυτης διαφυγής από οτιδήποτε μπορεί να συνδυαστεί μετην εικόνατης ζωής στο σπίτι ή το διαμέρισμα. Για τους περισσότερους το camping αποτελεί τρόπο ζωής και όχι καταναγκαστικήεπιλογή λόγω περιορισμένων οικονομικών, και αυτή η στάση διαδίδεταισυνεχώςμέσω όλο και περισσότερων ανθρώπων, που παίρνοντας την απόφαση νακάνουνδιαφορετικές διακοπές ανακαλύπτουν τις ομορφιές και τις νέες εμπειρίεςπου ηκαλοκαιρινή κατασκήνωση μπορεί να προσφέρει.
Στην Ελλάδα συνολικά λειτουργούνπερίπου 300 camping, ωστόσο από αυτά μόλις τα 180 είναι διαπιστευμέναμε το σήμα του ΕΟΤ και παρέχουν ολοκληρωμένες υπηρεσίες για άνετηκατασκήνωση.Στο νομό μας το μοναδικό campingπου λειτουργεί βρίσκεται στην παραλία τηςΜάνδρας. Διευθυντής του campingNatura’ είναι ο κ. ΚώσταςΜπαμπαρόπουλος, ο οποίος μίλησε στο «Ε» για την κίνηση, το προφίλ τωνκατασκηνωτών και τη στροφή στην κατασκήνωση λόγω της οικονομικήςκρίσης.
 
Μας λείπει η κουλτούρα τουκάμπινγκ
«Φέτος δεν είχαμε πληρότητα, κυρίωςλόγω του καιρού, που ήταν άστατος μέχρι τις 7 Ιουλίου, ωστόσο ηγενικότερηεικόνα και μέσα από το σύλλογο ιδιοκτητών camping είναι ότι η κίνηση είναι ανεβασμένη, ότι δηλαδήυπάρχει η τάση της στροφήςστην κατασκήνωση», σημειώνει ο κ. Μπαμπαρόπουλος, ο οποίος όμωςδιαχωρίζει τηθέση της Ξάνθης, λόγω ιδιαιτεροτήτων που αναλύει στη συνέχεια. «Εδώ δενέχουμετην κουλτούρα του κάμπνιγκ που παρατηρείται στους κατοίκους άλλωνπεριοχών,όπως της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης ή της γειτονικής Καβάλας. Εδώ μέχριπρόσφατα,είχαμε την εικόνα των αυτοσχέδιων κατασκευών, της λαμαρίνας και τηςπροχειρότητας που δεν επιτρέπουμε σε μία σωστή κατασκήνωση, αυτή δηλαδήπουαπαιτεί η οργανωμένη μορφή λειτουργίας ενός camping», εξηγεί ο ίδιος, προσθέτοντας ότι μία άλληδιαφορά που επιβάλλειδιαφορετικό τρόπο προσέγγισης του εναλλακτικού τουρισμού στην περιοχήμας είναιότι σε όλο το μήκος της παραλιακής ζώνης το κάμπινγκ της παραλίας τηςΜάνδραςείναι το μοναδικό κατάλυμα, πράγμα που δημιουργεί και σύγχυση σεεπισκέπτες πουβλέπουν στο χάρτη ότι υπάρχει χώρος κατασκήνωσης και υποθέτουν, ότι, ωςείθισται θα υπάρχει και τουριστικός οικισμός με ξενοδοχεία και άλλεςυποδομές.«δε το λέω με πίκρα ή κακία», σπεύδει να διευκρινίσει ο κ.Μπαμπαρόπουλοςπροκειμένου να μην εμπλακεί σε πολιτικές (ή μικροπολιτικές) συζητήσεις,«αλλάκαι για μας θα ήταν καλό να υπάρχουν και άλλες τουριστικές υποδομέςώστε ναπροβληθεί η περιοχή μας και να την επισκεφθούν όσο γίνεται περισσότεροιτουρίστες». Ακόμη, συμπληρώνει ότι: «στα θέματα προβολής δεν υπήρξεποτέοργανωμένη προώθηση των παραλιών μας. Εμείς έχουμε συμμετάσχει σε 5εκθέσεις μεδικό μας περίπτερο, αλλά η Ξάνθη ως καλοκαιρινός τουριστικός προορισμόςδενεμφανίζεται πουθενά».
 
Για Έλληνες και ξένους ηκατασκήνωση είναι τρόπος ζωής
Στο κάμπινγκ της Μάνδραςπαρατηρείται προοδευτική αύξηση του αριθμού των ξένων τουριστών, κυρίωςαπό τηΒουλγαρία, Γερμανία και Ολλανδία. Οι ξένοι τουρίστες κατασκηνώνουν στηΜάνδραγια μερικές μέρες (2-5) στα πλαίσια τουρ που κάνουν στην περιοχή μας.Όπως μαςπληροφορεί ο κ. Μπαμπαρόπουλος, οι Ολλανδοί και οι Γερμανοί τουρίστεςενημερώνονται για το κάμπινγκ ‘Natura’μέσω της πιστοποίησηςτου ΕΟΤ που έχει λάβει η εν λόγω κατασκήνωση , δίνοντάς του τηδυνατότητα ναενταχθεί στους αντίστοιχους εθνικούς τουριστικούς καταλόγους, οι οποίοικαιαποτελούν αξιόπιστο και διαδεδομένο τρόπο άντλησης πληροφοριών καισυμβουλώνγια εκδρομές και διακοπές στο εξωτερικό. Όσον αφορά στο προφίλ τωνελλήνωνκατασκηνωτών, ο ίδιος εξηγεί ότι: «το κάμπινγκ δεν αποτελεί μόνοοικονομικότρόπο διακοπών. Οι περισσότεροι πελάτες μας, το 90%, δεν έχειοικονομικόπρόβλημα, αλλά επιλέγει αυτό τον τρόπο να περάσει το καλοκαίρι του».Παρόλααυτά παρατηρεί ότι το αυξητικό κύμα του τελευταίου χρόνου, προφανώς καιπροκαλείται από την αρκετά φθηνότερη τιμή, σε σχέση με τη διαμονή στοξενοδοχείο, ωστόσο δημιουργεί πιστούς φαν, μετά την πρώτη δοκιμή.
Όσον αφορά στις εγκαταστάσεις τουκάμπινγκ της Μάνδρας, ο διευθυντής του τονίζει ότι: «αν και είμαστεαποκομμένηπεριοχή που δεν αποτελεί τουριστικό προορισμό, δίνουμε βαρύτητα στηνποιότητα.Για τις σκηνές υπάρχει ειδικός χώρος πιο σκιερός, ενώ στο πίσω μέροςτουκάμπνιγκ βρίσκονται οι τοποθεσίες για τα τροχόσπιτα. Οι ξένοι πουέρχονταιείναι εμφανές ότι είναι έμπειροι από την κουλτούρα του κάμπινγκ γι’αυτό και εμμένουμεστη σωστή οργάνωση και λειτουργία του κάμπινγκ. Εκτιμώ, ότι αυτός οτρόποςτουρισμού έχει μέλλον στην Ελλάδα, σε συνδυασμό με τη στροφή τηςνεολαίας και ηεικόνα στη χώρα μας θα είναι πολύ διαφορετική σε αυτό τον τομέα σε 2-3χρόνια».
Παρόλα αυτά και χωρίςαπαισιοδοξία και με μια στωική θα λέγαμε διάθεση, ο κ. Μπαμπαρόπουλος,πουπροσπαθεί να στήσει μία επιχείρηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών, χωρίς τηνπροχειρότητα και την ανοργανωσιά του παρελθόντος στερήθηκε το 5οαστέρι από τον αρμόδιο οργανισμό που διεξάγει την επιθεώρηση για τοσυγκεκριμένο σκοπό, εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν υπάρχει στο κάμπινγκδυνατότητα σύνδεσης στο ίντερνετ, πράγμα που εμπίπτει στην ευθύνη τουΟΤΕ καιόχι της επιχείρησης.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα πράσινα άλογα

Έναςαπό τους πιοσυχνούς λεξιλογικούς μύθους σχετίζεται με την αρχαιοελληνική, δήθεν,προέλε…