Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2011 Από Βουλγαρία δρόμος – από Ελλάδα …χωματόδρομος!

Από Βουλγαρία δρόμος – από Ελλάδα …χωματόδρομος!

0

Μαριάννα Ξανθοπούλου
marianaxan@yahoo.gr
 
Τρίτη 22 Μαρτίου, η δεύτερη μέρα παραμονής της δημοσιογραφικήςαποστολής στο Σμόλυαν της Βουλγαρίας, στην οποία συμμετείχε η εφημερίδα«ΕΜΠΡΟΣ» με την Μαριάννα Ξανθοπούλου, το κανάλι 6 με την Μαρία Κώστογλου, η «Θράκη» με τονΘωδωρή Μπακάλη, ο «Αγώνας» με τον Αλέξανδρο Παυλικιάνο και η «Xanthinews» με τηνΜαίρη Δαληκριάδου καιο «Ακρίτας» με τον εκδότη Βαγγέλη Βασιλειάδη και τον Γιώργο Μαυρίδη.  Ως γνωστόν διοργανώθηκε μεπρωτοβουλία τουγραμματέα της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ Ξάνθης κ. Αχιλλέα Τσαρτσάρα με τη συμμετοχήτων εκπροσώπωντων φορέων: ΕΒΕ Γιάννης Αθανασιάδης – ΟΕΒΕ Σωτήρης Τσιακίρογλου καθώςκαι τουδήμου Ξάνθης με τον αντιδήμαρχο Ξάνθης πρασίνου και τουρισμού καιπροέδρου τηςΈνωσης Ξενοδόχων Απόστολου Αγκόρτσα.
 
Να «πιέσουν» οι τοπικές κοινωνίες
Απώτερος στόχος αυτής της πρωτοβουλίας ήταν μέσα από μια τετ – α –τετ συνάντηση με τις αρχές της τοπικής αυτοδιοίκησης του Σμόλυαν –νομάρχηΣτεφάν  Σταϊκοφ καιδήμαρχο κ. ΝτόραΓιάνκοβα καθώς επίσης και με ομόλογους εκπροσώπους φορέων τουεπιχειρηματικούκαι του τουριστικού κλάδου
( τουριστικούς πράκτορες , επιχειρηματίες κ.λ.π.) να υπάρξει μιασυμφωνία σε επίπεδο τοπικών κοινωνιών για την αναγκαιότητα υλοποίησηςτου έργουτης διάνοιξης της διαδρομής από Δημάριο – Ρεντουζέμ – Σμόλυαν και με τη δημοσιοποίηση του θέματος(συμβολή τωνΜΜΕ Ξάνθης – Σμόλυαν) να υπάρξει ενημέρωση και ενεργοποίηση αλλά και«πίεση»στις κεντρικές κυβερνήσεις ώστε να προωθηθεί και να επισπευσθεί ηυλοποίησήτου, κυρίως δε από την ελληνική πλευρά καθώς όπως διαπιστώσαμε ο δρόμοςαπό τηΒουλγαρική πλευρά είναι έτοιμος και κόβεται απότομα στο σημείο τωνσυνόρων!
 
Οδοιπορικό σ’ ένα δρόμο που κόβεται απότομα…
Η πόλη Σμόλυαν πρωτεύουσα του νομού Σμόλυαν έχει 15.000 κατοίκους.Είναι μια τυπική βουλγάρικη πόλη με μεγάλα κτίρια που φέρουν τησφραγίδα του κομμουνιστικούπαρελθόντος της χώρας. Ο νομάρχης κ. Σταϊκοφ απαντώντας σε ερώτηση του«Ε» πουαφορούσε στην οικονομική εικόνα του νομού ανέφερε ότι οι επενδυτικέςδυνατότητες των βουλγάρων είναι περιορισμένες και λόγω της κρίσης αλλάωστόσουπάρχουν επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για μπίζνες στην Ελλάδα όπωςχαρακτηριστικά είπε. Κυρίως αυτό που έγινε σαφές είναι ότι προσβλέπουνστοντουρισμό από την Ξάνθη καθώς το χιονοδρομικό του Παμπόροβο απέχει από την πόλη 15 μόλιςχιλιόμετρα. Επιθυμούν δε διακαώς ν’ ανοίξει ο δρόμος από το Δημάριο –Ρεντουζένκαθώς είναι πιο σύντομος κατά 10 χιλιόμετρα αλλά κυρίως –  όπως ειπώθηκε – ο δρόμοςΘέρμες –Ζλάτβογκραντ δεν τους εξυπηρετεί (παρότι το διάβηκαν 500.000 αυτοκίνηταμέσα σ’ένα έτος) καθώς δεν είναι εμπορικός αλλά μια τουριστική δίοδοςαπαγορευτική γιαφορτηγά και τουριστικά λεωφορεία. Τέλος ο νομάρχης τόνισε όμως ότι ονομός έχειανεργία 18% το μεγαλύτερο ποσοστό της χώρας.
 Η διαδρομή απόΣμόλυαν –Ρεντουζέμ είναι καλή (δρόμος προδιαγραφών εθνικής οδού). Σε κάποιασημεία τακομμάτια του δρόμου δεν είναι καλά αλλά όπως μας πληροφόρησαν έχουνδημοπρατηθεί ήδη και θ’ αρχίσει άμεση η αποκατάσταση τους. Η κωμόποληΡεντουζέμέχει 5.000 κατοίκους. Διασχίζεται από τον Άρδα έχει πολλά γεφύρια καθώςκαιυδροηελκτρικό φράγμα. Είναι μια όμορφη κωμόπολη με ανακαινισμένα κτίρια ενώ η περιοχή θυμίζειέντονα τη Σταυρούπολη. Βγαίνοντας από το Ρεντουζέμ και σε απόστασηπερίπου 10χιλιομέτρων μια ταμπέλα μας πληροφορεί ότι η Ξάνθη απέχει 60χιλιόμετρα. Όμωςξαφνικά ο δρόμος κόβεται καθώς είναι το σημείο των συνόρων! Υπάρχειένας λόφοςπάνω στον οποίο είναι ένα φυλάκιο με δύο συνοριοφύλακες. Τοσυρματόπλεγμα καιμια …διαχωριστική γραμμή θυμίζει ότι απ’ εκεί ξεκινά …Ελλάδα. Από τοσημείοεκείνο το Δημάριο απέχει 8.5 χιλιόμετρα και αυτό το κομμάτι είναιχωματόδρομος.Σ’ αυτό το σημείο πήγε όλη η αποστολή και ενώ αρχικά είχεπρογραμματιστεί ηδιάβασή του με τζιπ λόγω της ολισθηρότητας από τη λάσπη δεν έγινεδυνατή. Τηναποστολή συνόδευαν δύο συνοριοφύλακες καθώς και ο γραμματέας του δήμουΡεντουζέμ.
Ο κ. Τσαρτσάρας στο σημείο εκείνο έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Οδρόμος κόβεται απότομα από την βουλγαρική πλευρά στα ελληνοβουλγαρικάσύνορακαι η Ελλάδα βρίσκεται ακριβώς δύο βήματα από πίσω μας. Από το σημείοαυτό τοΔημάριο είναι ακριβώς 8 χιλιόμετρα – 8,5 μέχρι τον κόμβο. Ο δρόμοςκόβεταιαπότομα πάνω στη γραμμή των συνόρων. Οι βούλγαροι ετοιμάστηκαν πολύ πιομπροστάαπό εμάς. Στο χέρι μας είναι να πιέσουμε και εμείς την κατάσταση ώστενα γίνειη ίδια δουλειά και από την άλλη πλευρά των συνόρων. Ο δρόμος για τοΣμόλυανόταν γίνει  – γιατίείμαι πεπεισμένος ότιθα γίνει αυτό το κομμάτι – θα συντομευτεί κατά 10 χιλιόμετρα.  Αλλά δεν είναι τόσο ηαπόσταση όσο ότι ποιοτικάθα είναι πολύ καλύτερη διαδρομή απ’ ότι ο δρόμος του Ζλάτβογκραντ.
Ακούσατε από τους ίδιους τους βουλγάρους πόσο τοθέλουν. Τοίδιο θέλουμε και εμείς. Μπορεί να υπάρχει ένα συρματόπλεγμα εδώ αλλάεμείςβλέπουμε και αυτή είναι η πραγματικότητα ότι βόρεια τουσυρματοπλέγματος καινότια δεν μας χωρίζει τίποτε. Κοινά είναι τα συμφέροντα της ορεινήςΡοδόπης».
Αναφορικά με τα οφέλη που θα προκύψουν ο κ. Τσαρτσάρας σημείωσε: «Πρώτααπ’ απ’ όλα στις μεταφορές. Ξέρουμε ότι οι βούλγαροι θέλουν ναχρησιμοποιήσουνκαι το λιμάνι του Πόρτο Λάγος και το λιμάνι της Καβάλας. Επίσης τοαεροδρόμιοτης Χρυσούπολης. Επίσης θα υπάρξουν οφέλη από τον τουρισμό και για τιςδύοπλευρές».
 
20 εκ. ευρώ το κόστος…
Να σημειώσουμε ότι η διάνοιξη από το Δημάριο προβλεπόταν στη  διακρατική συμφωνία γιατον κάθετο άξονα πουυπογράφτηκε το 1996 στο δημαρχείο του Σμόλυαν από τον τότε αρμόδιουπουργό κ.Θεόδωρο Πάγκαλο. Υπάρχουν έτοιμες μελέτες που προϋπολογίζουν το κόστοςτουδρόμου των 8.5 χιλιομέτρων ΄μαζί με τις παρεμβάσεις στο δρόμο Εχίνου  -Μελίβοια στα 20 εκ. ευρώ.Υπενθυμίζουμε ότιο δρόμος των Θερμών στοίχισε 3 εκ. ευρώ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2011
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα πράσινα άλογα

Έναςαπό τους πιοσυχνούς λεξιλογικούς μύθους σχετίζεται με την αρχαιοελληνική, δήθεν,προέλε…